5e week van zwangerschap.. Miskraam of toch niet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door elissa2015, 24 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elissa2015

24 mrt 2015
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 elissa2015, 24 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2015
    Hallo dames. Ik ben nieuw op dit forum en helaas met een niet zo leuk bericht!
    Ben op zoek naar dames die misschien ook iets soortgelijks hebben meegemaakt want man man, je word gek van alle onzekerheid!

Als het goed is zou ik nu in mijn 5e week van m'n zwangerschap moeten zitten.. Laatste dag van m'n menstruatie was 18 februari.
    3 testen gedaan, en allemaal dik positief.

Zaterdagnacht ga ik naar de toilet, en tot mijn grote schrik: bloedverlies met stolsels..
    De dag daarop ook wat stolsels en vooral helder bloedverlies tijdens het afvegen. Maandag naar de huisarts gegaan, die een inwendige echo heeft gemaakt en alleen kan zien dat ik verdikt baarmoeder slijmvlies heb en een iets vergrote baarmoeder. Volgens hem mijn baarmoeder die zich klaar maakt (heeft gemaakt) voor een zwangerschap.
    Hij kon dus niet zeggen of het mis is gegaan. Volgens hem kan ik nu niks anders doen als afwachten, en ga ik van een 'JA ZWANGER' naar een ' O NEE HET GAAT MIS' naar een 'MISSCHIEN'.

Sindsdien vooral bruin bloedverlies verder nog geen last van buikpijn (niet noemenswaardig) of abnormaal bloedverlies.
    Verlies ook niet echt bloed gedurende de dag maar voornamelijk tijdens het afvegen naar een toilet bezoek.

Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Alle verhalen zijn welkom ook de minder leuke! :)

2. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    Och meis, het spijt me om te moeten zeggen maar ik denk toch echt dat je een miskraam hebt (gehad) en dat je nu nog aan het nabloeden bent. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus misschien komt het allemaal nog goed. En mocht het deze keer niet goed zitten dan komt het vast goed in de toekomst. Ik heb 8 jaar geleden een miskraam gehad met 7 weken en een paar dagen, en ben 2 maand erna weer zwanger geraakt en heb nu een zoontje van 6, een meiske van bijna 3 en nummer 3 is op komst...geloof en vetrouw in het feit dat je lichaam doet wat het moet doen dus als het een miskraam is dan is dat wat je lichaam moet doen..veel sterkte en geluk toegewenst

3. Jasmijn87

Jasmijn87 Actief lid

30 dec 2014
    280
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah Elissa wat naar. Voor mij klinkt het helaas ook wel als een miskraam. Het lastige is dat dat bij iedereen anders verloopt. Bloedverlies hoeft in principe niet erg te zijn, maar stolsels verliezen is denk ik geen goed teken?

Ik heb zelf ook een miskraam gehad met 5 weken ongeveer. Ik had al een paar keer bruinverlies. De miskraam zelf begon met licht bloedverlies op maandag. Ik werd zo heen en weer geslingerd tussen het gaat mis en misschien toch niet.. Ik heb maandverband ipv tampon gebruikt omdat ik wilde zien wat er gebeurde (sorry klinkt beetje gek/vies) Dinsdag ben ik toen veel bloed verloren, één keer iets wat leek op een stolsel. Op vrijdag laatste bloedverlies en de dinsdag erna een inwendige echo gehad waarop te zien was dat alles weer 'goed' was en dat de miskraam 'compleet' was.

Ik blijf duimen voor je. In ieder geval veel sterkte!

4. Carolien1981

9 jan 2015
    96
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier een positief verhaal.

Weet natuurlijk niet hoe het bij jou loopt, maar wil je toch laten weten dat het ook goed kan zitten!

Ik verloor met 5 weken ook wat bloed, vooral bij het afvegen. Dacht ook het is over. Maar met 6 weken en 6 dagen toch een goede echo met een kloppend hartje.

3 dagen later een enorme plons bloed verloren, ja echt dat het "eruit stroomde" (Sorry, klinkt heel vies) Dacht weer van het is over. Maar mocht voor een echo en weer een mooi kloppend hartje.

Nu inmiddels 15 weken zwanger, dus zo kan het ook.

Helaas kun je inderdaad niet anders dan wachten en hopelijk mag je dan voor een vroege echo rond de 7 weken.

Succes!

5. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Hee,
    Dat moet verschrikkelijk voor je zijn :( en dan vooral de spanning van het wachten!

Hier met 4 en 5 wkn bloedverlies gehad en 1 keer met stolsels.
    Schrok me dood en moest helaas nog een week wachten om een echo te maken.
    Ben nu 6+6 weken zwanger en we hebben met 6+3 een mooi kloppend hartje gehoord en alles was "goed" volgens de vk!

6. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Lastig.. hoe je het beschrijft klinkt het alsof je inderdaad een miskraam hebt gehad. Maar zoals je huisarts en Carolien ook zeggen, het is ook evengoed mogelijk dat er niets aan de hand is..

Hier had ik dezelfde symptomen zoals jij het beschrijft. Ik ben er vanuit gegaan dat het mis is gegaan en dat ik mijn tweede miskraam heb gehad. Persoonlijk zou ik het een wonder vinden als zou blijken dat ik nu nog zwanger zou zijn. Daar ga ik dus voor mijzelf niet vanuit.

Sterkte met afwachten en uiteraard hoop ik heel erg voor je dat je nog steeds zwanger bent!

7. Carolien1981

9 jan 2015
    96
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben heel erg benieuwd hoe het nu is?

Laat je wat horen van jezelf?

Groetjes!

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Had je na dit bloedverlies ook een test gedaan ??

9. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja blondie21 daar ben ik ook wel benieuwd naar. En had je ook buikpijn/krampen?

Bij mij was het feit dat ik bloedde nog niet eens zo erg, maar het feit dat ik erge buikkrampen had wel. Hierdoor ging de vk er vanuit dat het een mk was.

10. elissa2015

24 mrt 2015
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    #10 elissa2015, 5 apr 2015
    Laatst bewerkt: 5 apr 2015
    Hai dames

een update van mij! Bedankt voor alle reacties..
    Fijn om wat steun bij elkaar te vinden in moeilijke en onzekere tijden!

De bloeding heeft bij mij doorgezet een paar dagen na plaatsen van mijn eerste bericht. Tot de dag van vandaag nog steeds hevig aan het bloeden.
    Was al meteen na het doorzetten van de bloeding vrij duidelijk dat het dus een miskraam was..
    Zwangerschaps kwaaltjes zijn na een paar dagen ook over gegaan (de moeheid en zere borsten).
    Omdat het bloeden op een gegeven moment zo heftig werd (om de paar minuten een maandverband vol!) ben ik doorgestuurd naar de gynacoloog die aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dacht na zien van een wazige vlek bij mijn rechter eierstok, het vele bloedverlies en een lege-schone baarmoeder.
    Bloed getest maar had nu inmiddels een laag hcg gehalte van 211, dus vooralsnog geen reden tot paniek maar moet over een week terugkomen mits ik in de tussentijd geen heftige buikpijn krijg omdat ze toch iets heeft gezien bij mijn eierstok wat ze niet 123 kan loslaten.

Dan weer bloed prikken (dan moet mijn hcg gehalte gezakt zijn) en opnieuw een inwendige echo om te kijken hoe en wat.
    Kan ook net zo goed een cyste zijn volgens haar maar ze wil het graag opvolgen.

Vervelend die onzekerheid!
    Een miskraam is al heel verdrietig maar al dat gedoe erom heen, pf!

Deel Deze Pagina