Miskraam op komst

Discussion in 'Miskraam' started by Laura2705, Feb 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laura2705

Laura2705 Lid

Feb 12, 2017
    57
    6
    8
    Op 31 december hadden we dan eindelijk een positieve test in onze handen. Super blij en gelukkig!

Een week later heb ik direct een afspraak gemaakt voor een echo! Deze heeft afgelopen vrijdag plaatsgevonden

Tijdens de echo zagen we helaas geen kloppend hartje. We zagen wel drie vruchtzakjes die waarschijnlijk na elkaar zijn gestopt met groeien. Een enorm grote teleurstelling. Maar ook verbaast dat ik in verwachting was van een drieling terwijl dit bij mij in de familie niet voorkomt.

Het vervelende vind ik dat mijn lichaam niks heeft aangegeven. Ik heb geen buikpijn gehad, geen bloedingen en mijn lichaam ziet er ook nog zwanger uit! Ik zou nu ongeveer 9 weken zwanger zijn geweest! Mijn buik is ook enorm gegroeid

Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een controle en daar krijg ik te horen hoe nu verder. Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten en het voelt even fijn om het hier van me af te kunnen schrijven. Misschien dat iemand hetzelfde meemaakt en er ook over wil praten.

2. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

Nov 25, 2016
    1,278
    755
    113
    Jeetje Laura, drie legen vruchtzakjes.

Zelf heb ik ook een leeg vruchtzakje gehad, dat is toen weggehaald door middel van een curretage. Heel veel sterkte morgen en met de verwerking van dit verlies.

3. Miepje123

Miepje123 Actief lid

Jan 5, 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Ja, hier vrijdag ook de eerste echo gehad (bij 6+0, ivm zwanger zijn geworden via de medische molen). Te horen gekregen dat het er niet goed uit zag, vruchtje wat in mijn bm was te klein en geen dooierzak te zien en ze zag iets vaags in mijn rechtereileider waardoor ze ook dachten aan bbz. Hcg laten prikken en gisteren weer terug naar het zkh omdat de hcg hoger was dan verwacht (maar aan de lage kant voor de zwangerschapsduur, maar binnen de marge). Mocht het een bbz zijn was dit gevaarlijk dus moest rekening houddn met een spoedoperatie. Gisteren weer hcg geprikt en die was iets gedaald, dus vruchtje was gestopt met groeien. Echo gaf hetzelfde beeld, blijft onduidelijk waar het vruchtje nu zat. Mocht naar huis om de mk af te wachten. En daar zit ik nu, een dag later, te wachten op wat gaat komen, maar voel me nog zo verschrikkelijk zwanger. Ben zo verdrietig dat het eindelijk gelukt was en dan nu in een keer zo maar niet meer leeft. Vind dit afwachten ook zo moeilijk, voel nog niets aankomen, nog geen veegje bloed. Ben bang voor wat gaat komen :(

4. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

Jul 11, 2015
    1,035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Laura, super veel sterkte gewenst. Wat verschrikkelijk naar en verdrietig :(
    Waren het lege vruchtzakjes? Of was er wel een vruchtje te zien? Kan je eventueel minder ver zijn? Ik kan niet goed uit je post opmaken hoe ver je was bij de echo.

En Miepje, voor jou ook veel sterkte gewenst. Probeer afleiding te zoeken, dat hielp bij mij wel tegen de angst. Zie dat je genoeg pijnstillers in huis hebt en neem lekker vrij van je werk.

Dikke knuffel dames xxBewaren

5. Laura2705

Laura2705 Lid

Feb 12, 2017
    57
    6
    8
    @ Ilse84 bedankt voor je berichtje. Hoe heb je de curettage ervaren en ben je daarna nog zwanger geworden. Ik zie namelijk dat je een meisje van bijna twee hebt. :)

@ Miepje123, Ik snap je verdriet enorm goed. Wij waren ook ontzettend blij en ik voel me ook nog steeds ontzettend zwanger. Heb tot op heden ook nog geen signalen dat er een miskraam aan gaat komen. Ik heb vandaag wel pillen meegekregen. Deze moet ik vanavond direct gebruiken en woensdag weer. Volgende week woensdag moet ik terugkomen om te controleren of het inderdaad gelukt is. Ik hoop het! Sterkte met het verwerken.

@ Kristientje, het waren 2 lege vruchtzakjes en eentje gevuld, maar het is al vrij snel gestopt met groeien. Waarschijnlijk loop ik al bijna 6 weken met iets in mijn buik wat niet meer leeft. Had nog stiekem gehoopt vandaag dat ze daar iets anders zouden aantreffen maar dat is helaas niet zo. Ik zie dat jij hetzelfde hebt meegemaakt vorige maand? Hoe gaat het met jou?

6. vuurvlinder

vuurvlinder Actief lid

Feb 7, 2014
    362
    19
    18
    Hoi laura

Ik heb niet een zelfde ervaring, maar wil jullie wel even heel veel sterkte wensen! Verdrietig dat het niet anders heeft mogen zijn..

7. krulleke

krulleke Lid

Jan 19, 2017
    97
    0
    6
    Communicatie Jeugd en onderwijs
    Antwerpen
    hey Laura,

sterkte met het verlies en ook met de pillen vanavond. ik moest ze een maandje geleden ook nemen en bij mij is het al bij al meegevallen, neem wel zeker een uurtje op voorhand al 2 pijnstillers ivm de krampen. en dan gewoon met een warme kruik de bank op en hopen dat het snel allemaal gebeurt. het engste vond ik de grote stolsels die eruit kwamen. 6 dagen na de pillen kwam het eigenlijke vruchtje er pas uit. dat gebeurde zonder pijn. daarna was ik helemaal 'schoon'.

veel sterkte!

8. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

hier ook een ma gehad. niet van een 3 ling hoor, gewoon 1 vruchtje. op 6, 7 en 8 weken een echo gehad en kloppend hartje.
    Op 11 weken niet meer. Er werd aangegeven dat het overleden was net na de echo die ik had gehad op 8 weken.
    Ik heb gekozen af te wachten en kreeg ongeveer een week later de miskraam. Dus als je door telt heeft het 4 weken overleden in mijn buik gezeten en toen liet mijn lijf het los. Ben blij dat ik het zo heb kunnen doen. Niets geforceerd en ik was ook gelijk na een week schoon. Heb afscheid kunnen nemen op mijn manier omdat het vruchtzakje en placenta er heel uit kwamen.
    Helaas daarna nog niet gelukt weer zwanger te worden.

9. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

Jul 11, 2015
    1,035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Lief dat je het vraagt. :) Ik heb inderdaad in januari ook een missed abortion gehad. Bij ruim 6 weken kreeg ik licht bruinverlies. Omdat dit een aantal dagen aanhield kreeg ik een echo bij 7+2, daar kregen we een leeg vruchtzakje te zien van 5 weken... Meteen na de echo kreeg ik ook rood bloedverlies. Dit hield 3 weken aan, toen verloor ik het vruchtzakje. Daarna nog ruim een week gevloeid. Al bij al dus een meer dan een maand gevloeid, maar heb geen medicatie of curretage nodig gehad. Baarmoeder is schoon. Oh en heb ook helemaal geen pijn gehad.

Fysiek gaat het goed, op vermoeidheid na. Tip: begin op tijd met Floradix :)
    Mentaal gaat het wat moeilijker. Overdag gaat het goed, dan heb je ook afleiding, maar af en toe overvalt het je toch. Bv als je post krijgt voor babyspulletjes, dan komen de traantjes weer.

10. Ilse84

Ilse84 Fanatiek lid

Nov 25, 2016
    1,278
    755
    113
    Curretage is me zelf heel erg meegevallen, alleen heeft mijn lichaam helaas even wat tijd nodig om nog te herstellen. Ik heb rare cyclussen , met lange menstruaties. Na de curretage helaas niet meer zwanger geworden. Nu in ronde 5. (mk en mijn dochter beide in ronde 1 zwanger)

Hoe is het nu met je?

11. 26mei

26mei Fanatiek lid

Sep 22, 2013
    1,973
    330
    83
    Heel veel sterkte Laura. Zo oneerlijk dat geen Een van deze 3 jullie kindje mocht worden.

In 2013 ook een mk gehad van een 3 ling. 'Gelukkig' heeft mijn lichaam dit zelf opgepakt en is rond de 9 weken eruit gekomen. Blijf het heel bijzonder vinden en had zonder de echo ook nooit geloofd dat het er 3 waren.

12. Laura2705

Laura2705 Lid

Feb 12, 2017
    57
    6
    8
    @ Vuurvlinder bedankt voor je lieve berichtje!

13. Laura2705

Laura2705 Lid

Feb 12, 2017
    57
    6
    8
    Dankjewel voor je berichtje! Wij geloofden onze ogen ook niet. Het is natuurlijk ook super bijzonder wanneer dit gebeurt op de natuurlijke weg. Voor jullie ook echt geen leuke ervaring. Hebben jullie het daarna nog een keer geprobeerd?

14. Laura2705

Laura2705 Lid

Feb 12, 2017
    57
    6
    8
    Thanks voor je berichtje! Ik heb de pillen gisteravond genomen maar deze zijn vannacht pas om kwart voor vier gaan werken. Het heeft gelukkig niet lang geduurd maar heb er wel even goed last van gehad. Nu nog wel een beetje.

Hoe gaat het nu met alles? Ik zie namelijk dat je twee miskramen kort op elkaar hebt gehad?

15. Laura2705

Laura2705 Lid

Feb 12, 2017
    57
    6
    8
    Jeetje, lijkt me nog moeilijker als je drie keer een kloppend hartje hebt gezien. De tijd tot 12 weken is al zo onzeker. Heb je iets gemerkt aan je lichaam na die laatste echo? Ik heb geen kloppende hartjes gezien maar ook helemaal niks gemerkt aan mijn lichaam dat er eventueel iets niet goed zou zijn. Dus tijdens de echo werd ik dan ook enorm verrast buiten het feit dat het er drie waren natuurlijk.

Fijn (klinkt niet leuk en zo bedoel ik het ook niet) dat je lichaam het zelf heeft kunnen oplossen en dat je op een voor jou goede manier afscheid hebt kunnen nemen. Duim voor jullie dat het snel weer lukt om zwanger te zijn. Ik weet hoe groot de wens is

16. Laura2705

Laura2705 Lid

Feb 12, 2017
    57
    6
    8
    Wat verdrietig. Sterkte in ieder geval nog met het verwerken van deze vervelende ervaring. Zeker als je zooo graag wilt is het erg pijnlijk.

Ja die vermoeidheid herken ik heel goed. Bedankt voor de tip van Floradix, ik heb hier namelijk nog nooit van gehoord. Ja en dat het mentaal zwaar is, dat begrijp ik ook heel goed. Ben je in het ziekenhuis geweest? Heb jij nog adviezen gekregen waar je wat aan hebt gehad? Wil graag verder maar merk dat ik ook onzeker ben geworden.

17. Laura2705

Laura2705 Lid

Feb 12, 2017
    57
    6
    8
    Fijn dat de curretage je mee is gevallen. Hopelijk is het snel raak.

Met mij gaat het wel goed, bedankt dat je er naar vraagt. Gisteravond de pillen genomen en vannacht is alles op gang gekomen. Geen pretje, nu nog een zeurderig gevoel en morgenavond weer vier pillen. Ik hoop dat het dan voorbij is en dat mijn baarmoeder volgende week woensdag schoon is.

Share This Page