Woensdag een bloeding gehad en volgens de gyn een leeg vruchtzakje. Echter na een eenmalige bloeding helemaal geen bloed meer alleen nog wat bruine vegen. En ook de buikpijn is gestopt. De gyn wil geen tabletten en curettage omdat ik toen wel buikpijn had. Ik moet het minimaal 2 weken afwachten voordat we verder gaan. Misschien heel raar, maar als het nu toch niet meer is dan wil ik er ook zo snel mogelijk van af en weer verder. Is er een natuurlijke manier om het te stimuleren dat de miskraam doorzet? Je durft nu nergens heen omdat je bang bent dat je ergens een serieuze bloeding krijgt. Kan moeilijk 2 weken aan huis gekluisterd zijn en dan nog geen resultaat hebben.
Ik heb geen advies voor je voor hulpmiddeltjes. Maar wil je wel veel sterkte wensen. Het is al verdrietig genoeg dat het mis gaat. Het afwachten is dan nog een soort 'trap na'. Ik hoop voor je dat het snel op gang komt. Geef jezelf ook de tijd en rust om gewoon verdrietig te zijn.
Waarom wil de gynaecoloog afwachten? Het lijkt me dat je zelf mag beslissen wat er gebeurt met jouw lijf. Ik heb ook net een MA gehad en mij werd meteen benadrukt dat ik zelf de beslissing mocht nemen. Ik heb eerst afgewacht, toen pillen gekregen maar uiteindelijk is het een curretage geworden.
Ik heb 4 weken aan huis gezeten met bloedingen en toch gisteren een curretage. Was eigenlijk volgende week gepland. Ik heb vrouwenmantel thee gedronken. Had wel bloedingen maar of dat daar door kwam weet ik niet. Blijkbaar ook niet genoeg want het werd toch een curretage. Ohja en vorige week cytotec gehad nog.
Hoi panda, veel sterkte! Ik mocht geen curretage wegens een probleempje met mijn baarmoeder en de gyn wilde het liefst het natuurlijk laten verlopen. Ze gaf als raad om de miskraam op gang te helpen: warme baden nemen, vrijen, en beweging. (Nu lees ik hier overal op het forum dat je vooral geen warm bad mag nemen of vrijen vanwege infectiegevaar, dus pas daar mee op.) Ik heb lang gevloeid (5 weken), maar al bij al is alles goed gekomen. Bij de nacontrole was baarmoeder mooi schoon.
Als je al pijn en bloedverlies hebt is het niet nodig om meteen te starten met ingrijpen. Ik zou t dan idd ook afwachten. Geen tips ts als afwachten.. Sterkte
Vanmiddag ben ik gelukkig de vruchtzak incl. alles erop en eraan verloren. We waren op pad om te kijken naar een vakantieplek voor de meivakantie. Sinds gisteren had ik wat licht bloedverlies, en dat leek vanmorgen wat erger te worden. We hebben heerlijk over de camping, de bossen en heide gelopen, een mooie kampeerplek uitgekozen en toen weer naar huis. Onderweg kreeg ik vreselijke buikpijn, dacht werkelijk dat ik dood ging. Ik heb twee bevallingen gehad, maar met minder pijn dan dit. Gelukkig had ik twee maandverbanden in gedaan, maar ik voelde dat zodra ik op zou staan, ik het zou verliezen. Dus de hele weg stevig in de stoel gezeten. Eenmaal thuis moest ik uit de auto en voelde ik het wegzakken. Snel naar het toilet en daar schrok ik echt van wat ik in mijn slip zag liggen... Jeetje wat is dat dan nog groot zeg! Zodra ik het kwijt was, was de buikpijn ook zo goed als over. Lekker gedoucht en nu op de bank. Heb nog wel flink bloedverlies, maar dat is te verwachten. Ik ben zo blij dat ik het zonder verder ingrijpen ben verloren. Nu kunnen we verder.
Ja en nee. Ja het is jouw lijf dus jij zou moeten beslissen. Echter moet je wel iemand hebben die dit voor je regelt. En aangezien je die in zon situatie niet snel zult vinden.. Vertrouw op de artsen, zij hebben uiteindelijk de kennis en de middelen. Ik wil ook heel graag bevallen. 2 weken geleden al. Aangezien er geen directe reden is tot inleiden is er geen arts die hieraan mee wil werken. Dit heeft z'n redenen.