menstruatie na miskraam / curettage

Discussie in 'Miskraam' gestart door franka, 14 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. franka

franka Bekend lid

12 nov 2006
    751
    0
    0
    Hallo allemaal,

Even een onsmakelijk vraagje.
    Ik denk dat ik vandaag (na 37 dagen) ongesteld ben geworden voor de eerste keer na mijn curettage. Ik had al ruim een week last van menstruatiekrampen, maar het zette niet door. Gisteren had ik een klein beetje bruin slijm (sorry :( ) en vandaag alleen bij het plassen wat helder rood bloed. Ik verwachtte een heftige menstruatie, maar dit is "nog" niet het geval.
    Hoe was jullie eerste menstruatie na de miskraam / curettage en kan ik ervan uitgaan dat het nog heftiger wordt, vooral omdat ik nog krampjes heb? Telt vandaag dan als de nieuwe dag van een cyclus of telt het pas wanneer het erger wordt?
    Wat een onzekerheden alllemaal.

Groetjes Franka

2. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik had ook verwacht (na 2 dagen lichtgevloeid te hebben), dat het nog wel zou komen, maar bij mij is dit niet het geval geweest. Ik heb in februari een curettage gehad in maart was ik ongesteld (netjes na 31 dagen, normaal was 30 dagen), alleen heb ik weer in die cyclus clomid genomen en nog steeds geen menstruatie gehad sindsdien. Op de dag dat je helderrood bloedverlies hebt, mag je tellen als je eerste cyclusdag.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik was na 61 dg pas weer voor het eerste ongestelt na mijn curettage. het begon ook bij mij met een beetje bruin/rood verlies maar dan was het weer over en dan kwam het weer terug. toen het eenmaal doorzette had ik echt veel pijn en leek wel of ik net gecuretteerd was. ook verloor ik nog wat klontertjes (sorry) en vloeide hevig en heeft ongeveer een week aangehouden en was heel anders en heviger dan normaal. de menstruaties erna waren weer normaal gelukkig.

4. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Franka,

Ik ben 40 dagen na mijn curettage ongesteld geworden. Bij mij begon het ook met een klein beetje bloedverlies, dat daarna voor 1,5 dag gestopt is. Ik was er vreselijk ongerust over en heb zelfs het ziekenhuis gebeld. Daar werd mij verteld dat je hormoonhuishouding flink overhoop ligt na een curettage (bij mij zelfs 2 in korte tijd), en dat je lichaam je hormonen dan niet altijd even goed volgt.
    Bij mij is mijn menstruatie na anderhalve dag dus goed op gang gekomen. De volgende cyclus was 32 dagen. Het werd steeds wat korter, en ik zit nu weer in mijn oude ritme.

Oh ja, ik had ook rond de tijd dat ik ongesteld werd, behoorlijk last van buikkrampen. Dit heeft zeker 2 cycli aangehouden. Ook dit is over gegaan. Verder heb ik nog lang pukkelaanvallen gehad, maar ook dat sinds 2 rondes niet meer het geval.

Liefs,
    Marla

5. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Gerekend vanaf de dag van mijn miskraam, die spontaan kwam, ik ben dus niet gecuretteerd, ben ik na 36 dagen weer ongesteld geworden. Dat was dus circa 9 dagen later dan gewoonlijk. De eerste 2/3 menstruaties na mijn miskraam waren heel heftig en heel pijnlijk. Net toen ik me zorgen ging maken stabiliseerde zich het weer en waren mijn menstruaties weer zoals voor de miskraam.

6. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Franka,

Bij mij dus weer net even wat anders :rolleyes: Ik ben na mijn spontane mk na 21 dagen voor het eerst ongi geworden. 3 dagen de kraan open, en daarna ook weer direkt dicht!
    De volgende 3 ongi's waren net zo.
    Hoop dat het bij jou snel op orde is.

Liefs Minka

7. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik heb 8 mei weer mijn mestruatie gehad.. ben er weer vanaf.. heeft bij mij 5 dagen geduurt.. wel is het iets minder al normaal.. ik heb na mijn opertie nog 3 weken gebloed dat wa 28 mrt +3 weken ongerveer en dan 8 mei weer ongesteld....

maar van de operatie was bij mij van de wond van binnen.. dus ik denk dat mijn cyclus sweer normaal was...

8. eyereen

eyereen Lid

10 mei 2007
    77
    0
    0
    Hoi
    Ik werd 5 weken na mijn curettage ongesteld. De eerste 3 dagen stelde het nauwelijks wat voor....maar de 4de dag ging de sluis open hoor!
    Mijn menstuaties erna gingen vervolgens weer ' normaal'
    Sterkte!

9. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo Franka,

Bij mij kwam de eerste ongi 50 dagen na de curettage, beetje zoals Minka, 2 dagen de kraan vol open en daarna wel nog een paar dagen wat bruinverlies. De heftige dagen waren wat heftiger dan voorheen, maar het was ook eerder weer over. Volgende cyclus was weer normaal (en heel vruchtbaar :D ).

Sterkte, Neeke

Deel Deze Pagina