Hoi.. Heb 6 feb met spoed een na curettage gehad, Was eerst zelf al aan het afstoten maar verloor te veel bloed etc, waardoor ze de rest toch zelf hebben weg gehaald, Nu ben ik bijna twee weken geleden, drie dagen heel licht gaan bloeden in de stop week van de pil, Leek eigenlijk meer op vocht wat een beetje licht roze van kleur was, Maar nu niet echt dat ik dacht dat het een ongesteldheid was.. Verlies wel continu aardig wat normale vaginale vocht om het zomaar te zeggen, maar vraag me nu af ben ik dan wel of niet ongesteld geweest? Het zou toch niet kunnen dat het een innesteling is geweest? Hebben wel gemeenschap gehad, Maar in al die tijd dat we weer gemeenschap hebben, is het maar 1 keer voor gekomen dat het in mij was, Verder er 'buiten' eigenlijk ook omdat de pil de eerste maand natuurlijk niet gelijk weer werkt naar toebehoren, Maar gaat me toch ff een beetje afvragen hoe of wat..
Hoe het bij jou precies zit weet ik niet, maar bij mij was de eerste menstruatie na de curretage wel duidelijk lichter. Jij gebruikt de pil, ik niet. Misschien dat de pil het ook nog amders maakt. Heb je geen nacontrole gesprek meer waar je dit kunt vragen? Anders even bellen met de gyn.
Hallo Kerstmuts, Ik heb op 7 februari een curettage ondergaan en precies dezelfde vreemde menstruatie gehad. Ik kreeg op 4 maart lichte menstruatiekrampen. Deze hebben twee dagen aangehouden en ik had alleen maar heel af en toe roze afscheiding. Helaas kan niemand antwoord geven op de vraag of dit nu wel of niet een menstruatie is geweest. Ik heb zelfs de verloskundige gemaild, maar die zei dat het zou kunnen, maar niet zo hoeft te zijn. Omdat ik stiekem hoopte dat het een innestelingsbloeding was heb ik al 3!!! testen gedaan, maar allemaal negatief. Dus ik ga ervan uit dat het toch echt mijn menstruatie was. Succes!
Ik werd 5 weken na de curretage (11w zwangerschap, MA) ongesteld, behoorlijk heftig. Daarna een keurige cyclus van 4 weken, met normale bloeding. Geen gebruik van pil oid. Het lijkt mij dat een cyclus vrij vlot weer terug zou moeten komen, met bloedingen zoals je gewend bent. Mijn gyn zei dat het een maand tot 2 maanden kon duren voor de eerste menstruatie terug zou komen. Als de bloeding afwijkt van wat je gewend bent, en je bent niet zwanger, misschien toch eens navragen?