Miskraam opwekken met pillen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Beginneling, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ik ben er wel aan toe om weer zwanger te worden alleen ik ben zo bang dat het dan weer fout gaat omdat ik dat al veel gelezen heb:):):). ik wil wel weer beginnen met ovutestjes dadelijk alleen weet echt gewoon niet wanneer ik daarmee moet beginnen. moet ik tellen vanaf het hormoon uit mijn lijf is of vanaf de dag na de curettage? sorry als dit een domme vraag is!xxx

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je gaat uit van de curettage, maar je ei komt dan 2 tot 4 weken later. Daarom had ik het over temperaturen, want dan weet je waar je aan toe bent. Als na de mk je temp daalt naar een pre-ovulatiewaarde, meestal een paar tienden onder de 37, dan weet je dat dán een nieuwe cyclus begint.

Ik heb trouwens ook weleens geen ei gehad na een mk.

En als je bang bent voor nieuwe mk, of die kans nou echt verhoogd is of niet, wacht dan even een ronde. Voor je eigen rust.

Suus

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Suus heeft het antwoord al! Ik had het ook niet geweten hoor. Ik denk dat ik over een weekje begin met ovutesten. Ben toch benieuwd wat mijn cyclus doet.
    Maar wat ik me dan weer afvraag... Ik ben het vruchtje 1,5 week geleden verloren, maar afgelopen vrijdag ben ik gecurreteerd. Zou ik dan moeten uitgaan van de dag waarop ik het vruchtje ben kwijt geraakt of de dag van curretage? Ingewikkeld allemaal hoor. Het lijkt me dat zodra je het vruchtje kwijt bent, je hormoonspiegel ook gaat dalen toch?

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ga maar uit van je mk. Maar doe eerst een zwangerschapstest, want zolang die nog posi is, en dat kan lang duren, zijn ovutesten niet betrouwbaar. Die worden dan namelijk ook posi. Ik zeg tempen.

Suus

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb hier ook eerst een zwangerschapstest gedaan, die was negatief (wel na een paar uur nog een licht streepje, net als bij de test die ik op NOD had gedaan, paar dagen later had ik toen een knaldonkere test).
    En ik ga tempen, die ovu-testen zijn hardstikke duur en met tempen weet je over het algemeen ook genoeg, in combi met je afscheiding in de gaten houden, (rondom eisprong heb je veel 'witte vloed' doorgaans).
    Maar hier gaan we dus sowieso nog wel een ronde wachten nu, met dat lage HB van mij en dat vloeien nu elke keer weer...

@verstopping: er helpt niets tegen vooralsnog. Ja, heb gisteren na 4 dagen eindelijk een enorme hoop kwijt gekund, (sorry voor de details :D). Maar heb de huisarts gebeld en aangezien stoppen met staaltabletten niet echt een optie is, krijg ik er nu movicolon bij...
    Pfff, ben nooit ziek, (niet in de zin dat ik medicijnen moet gebruiken iig), en zo rondom zwangerschappen heb ik de afgelopen 3 jaar voortdurend allerlei ongein gehad :(
    't Is maar goed dat we er nu nog 'maar' eentje willen ;)
    Kan ik daarna weer gewoon gezond verder gaan leven :D (hopen we ;))

6. raspberry

O, trouwens, even alvast vragen of iemand van jullie dat weet... Ik maak me een beetje zorgen namelijk: ik ben sinds de curettage namelijk al 3 kilo aangekomen!
    En ik eet niet echt meer ofzo, (niets wat 3 kilo verklaart), dus ik zit me af te vragen hoe dat nou kan komen. Ik ben natuurlijk wel van mijn koemelkvrije dieet af, omdat ik gestopt ben met BV, maar eet, zeker vanwege mijn lage HB, nog maar met mate melkproducten. Ben destijds toen ik op dieet ging wel heel snel erg afgevallen, (6-7 kilo), maar kan toch niet zijn dat dat er -met maar met mate melkproducten- nu zo rap weer bijkomt?

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Geen idee, Rozemarijke. Ik herken het niet. Misschien hou je veel vocht vast?

Suus

8. raspberry

Nou, ik plas genoeg, dus daar zou ik zelf niet 1-2-3 aan denken.
    Vraag het de gyn vanmiddag ook wel even, misschien dat hij het weet en dat het normaal is allemaal, na een miskraam enzo.
    Maar pff... hoop dat dit wel ophoudt hoor, wil wel in m'n kleren blijven passen! :(

9. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Rozemarijke: vervelend zeg, dat je ineens zo aankomt. Ik zou het ook niet weten hoor, waar dat door komt. Zal vast iets met hormonen zijn toch?
    Welke ovutesten gebruik jij dan dat ze zo duur zijn? Ik heb die van Zwanger en Kids, 15 tests voor 10 euro. Is echt supergoedkoop. Ik ben er ook tevreden over. Je moet ze alleen wel een beetje laten opdrogen voor je ze afleest. Ook zwangerschapstesten zijn daar erg goedkoop, hoewel ik het liefst die van kv 2v5 gebruik.

Ik heb net een zw test gedaan, maar die was nog positief. Nooit van mijn leven gedacht dat ik niet blij zou zijn met een positieve test...
    Over een weekje nog maar eens eentje doen dan.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, het is niet normaal na een miskraam. Ik heb er nog nooit van gehoord zelfs.

Suus

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, en ga tempen. (Laatste keer dat ik het zeg :D) Want zelfs met wat hcg in je urine kan je cylcus vrolijk weer opnieuw begonnen zijn. Heb ik vaker gehad.

Suus

12. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Oke!! Hihi... Als ik het goed begrijp: iedere dag op hetzelfde tijdstip tempen ('s ochtends voor het opstaan), en als je temp een paar tienden daalt dan heb je je ei gehad??

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Bijna goed, als je temp een paar tienden stijgt en drie dagen hoog blijft, heb je je ei gehad. Als je temp heen en weer blijft gaan, heb je geen ei. Je kunt geen ei voorspellen, maar wel achteraf bepalen of je er een gehad hebt.

En gebruik een thermometer met 2 tienden achter de komma.

Hier staat hoe het moet:
    Temperaturen: voor een beter inzicht in je cylcus | algemeen | artikelen

Op fertilityfriend.com kun je je temp invullen, ook via je smartphone, en dan maakt ie er een grafiek van. Als de computer denkt dat je een eisprong hebt gehad, krijg je een kruis te zien.

Suus

14. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Oke, da's duidelijk! Ga eens op de site kijken. Helaas niet in het bezit van een mooie smartphone...

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Kan ook op de pc, hoor ;).

Suus

16. raspberry

En belangrijk dat je nog niet uit bed bent geweest met tempen. Dus zodra de wekker gaat, die thermometer erin en tempen ;)

Hier bij de gyn geweest, echo zag er goed uit, dus pak van mn hart! Zaten nog wel wat kleine rommeltjes, dus vandaar het vloeien hier en daar de laatste dagen, maar slijmvlies zag er goed uit, zei de gyn.
    Reed ik terug bedenk ik me dat ik helemaal ben vergeten te vragen over m'n gewicht. Had al wel wat lopen zoeken op internet verder en lees het wel meer bij andere meiden. Dus als het hier wat bij blijft en het er ook wel weer af gaat, dan is het blijkbaar wel normaal ofzo.

Waar kun je trouwens een thermometer krijgen met 2 cijfers achter de komma? (En zijn die een beetje betaalbaar dan ook?)

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Gelukkig Rozemarijn!

Ik heb er een van Philips, niet zo duur.

Suus

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

19. raspberry

Heb 'm gelijk ff besteld :)
    Hoe is het met jou trouwens? Jij hebt deze week een echo toch?

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, was vandaag. Er was gelukkig een hartje... (Beetje lullig om dat hier te zeggen, ik gun het jullie allemaal.)

Suus

Deel Deze Pagina