en zeg eerlijk: kindjes met syndroom van down zijn echt bijna altijd vrolijk. ja als ze boos zijn dan zijn ze ook echt boos maar ja, dat hebben wij ook ooit hihi!
ik vloei bijna niet meer maar sorry moet er ook effe niet aan denken aan de seks, bah. gelukkig snapt mijn vriend dat ook goed. wat dat betreft zijn wij ook echt een goed team hihi!
who was vandaag aan het poetsen en ik kreeg het toch warm. had gewoon opvliegers haha. zijn gewoon de hormonen denk ik. terwijl ik van die cytotec pillen het echt koud kreeg(elke keer als ik ze in had gebracht). xxx
ook al zo'n botterik van een gyn!!! ik heb nu een vrouwelijke gehad en dat was al een heel verschil zeg!!! mannen zijn daar volgens mij niet echt heel goed in als het om gevoelens en hormonen gaat!
Noordbrabant, wat een dag heb jij gehad! Ik moest trouwens altijd 4 pillen tegelijk inbrengen... Hoe dan ook, het is nu voorbij. Hoop dat je een beetje tot rust kunt komen. Lfs, Suus
Hai meiden, ook ik heb het weer achter de rug. Is allemaal goed verlopen. Er zat nog veel restweefsel, was echt de moeite waard van de curretage zei de gyn. Morgen meer. x
fijn dat het goed is verlopen meis!!! nu kunnen we allebei(ik als het goed is ook) "schoon" verder!!!! xxx
dacht dat ik het al een beetje een plaatsje had gegeven maar vanavond alweer twee keer gejankt. moet er natuurlijk gewoon even uit en mijn hormonen slaan op hol! xxx
Beginneling: hoe gaat het met je? Nog veel last van nachtelijk zweten enzo? Wat rot dat je door de gyn zo afgekapt werd zeg. Lekker dan. Noordbrabant: hoe gaat het met jou vandaag? Bij jou dus toch nog een curretage geworden. Kan me voorstellen dat je daarvoor hebt gekozen hoor, ook al was je het vruchtje kwijt. Nu ben je tenminste klaar. Denk dat het emotionele nog wel even blijft. Hier steekt het af en toe ook de kop op hoor. Kan zo plots komen, sta ik ineens te janken tijdens het was op hangen. Tinkerbel: heb jij nog bloedverlies gehad? Al 5 mk'en zeg... Jeetje meid, jij krijgt het ook voor je kiezen. Wel gek dat er bij jou nooit verteld is van cytotec? Da's toch na afwachten de eerste stap toch? Vlinder: heb jij inmiddels de pillen binnen? Hoop voor je dat het op gang komt Rozemarijke: las in een ander topic dat je weer bloedverlies hebt? Zou op zich fijn zijn toch, als het je menstruatie is? Dat betekent dat je cyclus weer op gang is!
Ik voel me vandaag ook nog niet zo top. Veel in bed gelegen. Aan eind van de middag toch even eruit en met vriend en zoontje naar de supermarkt. Maar ik werd toch echt niet lekker daar. Maar weer snel naar huis. Nog even rustig aan doen dus. Het is me gister allemaal erg meegevallen. Ben echt blij dat ik heb gekozen voor de narcose ook. Heb er niets van meegekregen. De gyn die de curretage uitvoerde was ook een schat. Zij kende mij nog van 1,5 jaar geleden, toen ik met zwangerschapsvergiftiging was opgenomen. Is fijn om dan een vertrouwd gezicht te zien. Moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind om me aan het hele ziekenhuis gebeuren over te geven hoor. Komt omdat ik zelf verpleegkundige ben in een ander zkh, en ik weet overal net wat teveel vanaf zeg maar... Maar ik kon me goed ontspannen gelukkig. Nog was mega genants meegemaakt trouwens gister. Toen ik 's avonds rond half acht met ontslag mocht, gingen we nog even wat eten in het zkh. Bij de kassa stond 1 van de arts assistenten van de gyn achter mij. Ik heb hem bij deze ma twee keer op de poli gezien. Laatste keer was dus woensdag toen we de curretage besloten. Ik groette hem gewoon, en ging verder met afrekenen. Maar mijn vriend die maakte een praatje met hem, en zei iets in de trant van 'vanmiddag is het gebeurd'. De arts keek mij heel bevreemd aan, alsof het wel heel raar was dat ik daar in mijn gewone kleren stond. En toen ging hij mijn vriend feliciteren??!! Oeps.... Ik zei meteen, neeee, ik heb een curretage gehad vanmiddag! Die arts verschoot van kleur en begon te stamelen enzo... Ooh, dat was toch ongemakkelijk!! Ik kan het hem ook geeneens kwalijk nemen, want ze zien zoveel patienten op een dag... Ik had gewoon met hem te doen. Het eenmaal uit beeld heel hard gelachen....
Hoi Sparkie, fijn dat het je nog is meegevallen. Nu komt de tijd van het rouwen, lekker je tranen laten lopen wanneer ze komen. Het moet er toch uit. En wat een genant moment zeg met die arts, ooohhh wat moet hij zich rot voelen. Kan hij natuurlijk niets aan doen, maar kan me voorstellen dat ie zich erg lullig voelde. Met mij gaat het eigenlijk wel weer goed, na die arts te hebben gesproken geen nachtelijks zweten meer gehad, alleen 's avonds begint mijn hoofdpijn steeds. Moet ik er wel bij zeggen dat ik vaak migraine heb, dus erg hoofdpijngevoelig. Maar denk dat als ik die hoofdpijn heb dat die dag toch iets te druk is geweest. Maar goed dat je lichaam dat aangeeft, toch!? Ik kan ook niet meer huilen... ben weer enorm vooruit aan het kijken. Heb net een lang weekend Barcelona geboekt voor over 2 weken en dan over een maand hebben we intake IVF, dan waarschijnlijk aan de pil voor een half jaar. We gaan ervoor!
Beginneling: Gelukkig geen nachtelijk zweten meer. Hoofdpijn is ook niet zo gek in deze heftige periode he. Misschien doet het laatste restje hormonen ook nog een duit in het zakje. Wat fijn dat je alweer zo met de toekomst bezig bent. Je klinkt positief in elk geval! Heerlijk naar Barcelona joh! Dat heb je wel verdiend na zo'n heftige tijd. En even op adem komen voor de komende spannende periode natuurlijk.
ja inderdaad het komt dan echt ineens dat huilen. sta ik onder de douche komt het eruit, zit ik in de auto komt het eruit. dat zijn natuurlijk de momenten dat je alleen bent en na gaat denken. hier iets meer bloedverlies dan de dag na de curettage, hoop niet dat het steeds meer wordt. wil wel straks weer ovulatietestjes gaan gebruiken om te kijken of ik een eisprong heb. wil nog niet echt bewust gaan klussen in de vruchtbare periode want ben bang dat dat toch niet helemaal goed is meteen weer aantellen. lees heel vaak dat het dan weer fout gaat(hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn). xxx
Arme Noordbrabant. Logisch dat het eruit komt, het is ook nogal wat. Over een tijdje zul je je iets minder verdrietig voelen en kun je het wat meer hanteren, maar dat kun je je nu nog niet voorstellen, en je hebt er vast ook niet zoveel aan, aan de wetenschap. Als je weer ovutestjes wil gaan gebruiken, doe dat dan pas als je een nega zwangerschapstest hebt. Ovutesten doen het ook op zwangerschapshormonen namelijk. Je kan ook gaan temperaturen. Zodra je temperatuur een pre-ovulatiewaarde heeft, weet je dat er weer een cyclus op gang komt. Als de temp na een week of 2 stijgt, weet je dat je een ei hebt gehad. Dat kan wat houvast geven, ook als je er verder niets mee doet. Sterkte hoor, ik heb met jullie allemaal te doen. Suus
@Sparkie: fijn dat het is meegevallen! @Beginneling: o, Barcelona! Dat is wel echt een supermooie stad! Zijn wij een jaar of 3 geleden geweest, en was echt heeeeeeerlijk! Wat is daar nu de temp? @Noordbrabant: als je miskraam onder de 'toevallige'/willekeurige miskramen valt, heb je juist kort na een miskraam de meeste kans om weer zwanger te worden. Maarja: zonder onderzoek en zeker bij een eerste keer, weet je dat niet, dus ik geef je nu groot gelijk hoor: hier wachten wij ook even... eerst even de bibbers van dit alles een beetje kwijt raken. @all: denk dat ik toch wat te druk ben geweest vrijdag, (voorbereidingen voor gistermiddag: kinderfeestje taart decoreren met 7 kids, die al een tijdje geleden geboekt was voor de hele miskraam aan). Vloeien wordt al minder, dus denk een nabloeding, doordat m'n lijf iets meer moest dan ik al kon... Maar we houden het in de gaten maar ijn temp zakte overigens wel direct na de miskraam, (voor de curettage al dus), dus dat is dan blijkbaar een goed teken?
Noordbrabant: je merkt het vanzelf als je er weer aan toe bent, een nieuwe zwangerschap toch? Voor iedereen geldt weer iets anders. Ik heb hetzelde gehoord als Rozemarijke, dat je juist wat vruchtbaarder bent na een mk. Zelfs de gyn zei het nog. Maar inderdaad, dat geldt natuurlijk niet voor alle gevallen. Alles op zijn tijd, als je er weer aan toe bent. Rozemarijke: jij moet dus ook nog even een stapje terug doen he! Je lijf geeft het al aan blijkbaar. Een taart decoreren met 7 kindjes, is misschien wat teveel van het goeie! Wat tempen betreft, echt geen flauw benul van. Heb ik nooit mee gewerkt. Heb deze zwangerschap ovutestjes gebruikt, en bij de eerste positieve was ik direct zwanger. Mijn eerste zwangerschap was onverwacht snel!
Het feestje zelf was goed te doen, de voorbereidingen hebben anderhalve dag gekost (8 taartjes bakken, 8 vullingen, 8 keer botercreme, 8 keer marsepein kleuren... ). Maar goed, ik moet het wel rustig aan houden idd: heb net even gebeld om de uitslag van m'n HB en die is ng maar 6,4. Terwijl die direct na de miskraam 6,6 was, dus daarna nog verder gezakt, (niet zo gek met al dat bloedverlies), en dus nog niet weer op dat peil.. Beetje balen, want nu moet ik door met de staaltabletten en daar begin ik aardig verstopt van te raken (al 3 dagen geen grote boodschap ).
Ai ai Rozemarijke, da's naar zeg. Even de ha bellen voor iets laxerends. Evt roosvice laxo kopen. Erg vervelend die bijkomstigheden he... Een Hb van 6.4 is niet al te hoog inderdaad. Kun je je best slap van voelen hoor. Wat een werk al die taartjes zeg!!! Wel ontzettend leuk dat je dat kunt doen hoor!
na hoeveel dagen na je miskraam gaat eigenlijk je hcg zakken? heb net een test gedaan(weet het misschien veelste vroeg)maar hij gaf nog een kei donkere streep aan. ik denk die is al flink gezakt omdat ik tijdens de zwangerschap de hele dag misselijk was, geen eetlust had en bepaalde dingen echt niet kon ruiken en nu kan ik goed eten en die dingen ook gewoon ruiken zonder misselijk te worden maar nee dus. vloei bijna niet meer maar wat heb ik een slijm zeg(sorry lekker smakelijk), eigenlijk net zoveel als rond mijn eisprong!xxx
ja drie dagen geen grote boodschap is niet fijn. kun je ook goed misselijk van worden vind ik. helpt peperkoek ook niet bij je? xxx