Hallo dames! Ik ben 9 weken zwanger en heb maandag mijn eerste echo gehad. Tot groot verdriet klopte er geen hartje en was het kindje met 7.5 week gestopt met leven. Nu kon ik afwachten totdat het vanzelf los komt of een miskraam opwekken met pilletjes die ik vaginaal moet inbrengen. Nu was ik benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben? Of het mee viel of juist heel erg tegen viel?? Ik zie er namelijk erg tegenop omdat de gyn zei dat het gepaard kan gaan met pijn. Ik kan het nog steeds niet geloven dat we ons kindje kwijt zijn. Op de een of andere manier wil het nog niet echt tot me doordringen. Denk dat als het morge uit mijn lichaam is de klap pas echt komt! Ik was zo blij toen ik ontdekte dat ik zwanger was en ben gewoon bang dat als ik nu zwanger ben ik er gewoon niet zo van kan genieten en iedere keer weer bang ben dat het mis gaat. Het is fijn dat dit forum bestaat want het lucht toch op om het even van me af te schrijven.. Groetjes priscilla
och meid, wat erg voor je!!! Ik heb er (gelukkig...) geen ervaring mee...Ik wens jullie veel sterkte met het verlies van jullie kindje..
Jeetje meis wat heftig... En dat zo vlak voor kerst! Ik heb het (gelukkig) nog nooit meegemaakt, maar wil je wel even heel veel sterkte wensen voor de komende tijd...
Hallo, als eerste wil ik je sterkte wensen met je miskraam het is niet niks wat je mee maakt. Ik heb helaas zelf ervaring met de medicijnen om miskraam op te wekken ook ik moest ze thuis vaginaal inbrengen en dan afwachten wanneer het opgang ging komen. Bij mij duurde dat even en toen het eenmaal begon het ik veel last van weeen gehad, dit ging een uur of 5 zo door en toen moest ik naar toilet en ben ik het vruchtje verloren en waren de weeen weer weg na de tijd nog tijdje gevloeid. Ik kan natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo zal gaan, maar wil je toch mijn verhaal vertellen. nogmaals veel sterkte met het verlies liefs babs
Wat verschrikkelijk nieuws!! Allereerst heel veel sterkte met het verlies hiervan. helaas heb ik hetzelfde meegemaakt, ook ervaring met de vaginale pillen die je moest inbrengen. ik heb eigenlijk soortgelijke ervaring gehad als babsb. Toch had ik dit liever dan afwachten, maar dat is voor iedereen anders. ik wilde het meteen kwijt, het idee dat er iets "doods" in me zat trok ik niet. Nu ik op de wachtbank zit voor mn NOD vind ik dit inderdaad ook een extra lading hebben en ben denk ik ook meer onzeker of het wel goed zal gaan. Geef het de tijd om het te verwerken! ik zit nu in de eerste ronde na mn miskraam, maar een ander heeft er misschien langer de tijd voor nodig. Laat je niks aanpraten en doe gewoon waar jij je goed bij voelt! Bij het kopje over miskramen vind je meer informatie en ervaringen dan hier onder het kopje "zwanger worden". Ik heb er veel aan gehad!
wat erg dat het hartje niet klopt, ik weet helaas hoe je je voelt omdat er niet zeker was of ik die week gecurreteerd kon worden heb ik ook eerst gekozen voor pillen (cytotec). deze mochten ook via de mond ingenomen worden en dat vond ik gevoelsmatig minder heftig dan vaginaal inbrengen. bij 8 van de 10 vrouwen is dit voldoende om een miskraam op gang te brengen zodat je niet meer gecurreteerd hoeft te worden maar bij mij deed het helaas niet veel dan alleen wat krampen en bruinverlies. ik had 8 pillen die ik per 2 moest innemen voor de ochtend en de avond. omdat ik niet ben gaan bloeden ben ik de dag na mijn laatste tabletten gecurreteerd wat als voordeel had dat door de tabletten mijn baarmoedermond al wat openstond en het vruchtje niet meer zo vast in de baarmoeder zat waardoor de curretage makkelijker ging en je minder kans hebt op verklevingen. ik wil je heel veel sterkte wensen
Hey, Alvast heel veel sterkte in deze situatie. Ik heb dit ook meegemaakt een maand geleden. Ik was 10 weken en het vruchtje was ook rond 7 weken gestopt met groeien! Ook ik kreeg de keuze. Uiteindelijk koos ik ook voor die pilletjes op aanraden van gyn. Ik heb ze voor ik ging slapen opgestoken zo'n 4 pilletjes. Daarna heb ik nog een 2tal uurtjes kunnen slapen waarna ik hevige buikpijn kreeg. Tegen de morgen ben ik beginnen verliezen waarbij ik dacht dat ik het kwijt was. Maar ik ben het pas 2 dagen erna verloren toen kreeg ik terug een hevige kramp in buik maar anders of die nacht. Daarna heb ik nog een grote week verlies gehad. Daarna moest ik terug op controle om te kijken of alles weg was. Er was nog een kleine hoeveelheid aanwezig maar dit ging ik nog verliezen of bij volgende menstruatie verliezen. Daarna moest ik nog eens op controle. (denk dat ik nu woensdag zal gaan) Pys. vond ik dit heel moeilijk om die pilletjes op te steken je staat er voor een stuk helemaal alleen voor om dit te doen. Ergens heb ik het gevoel dat ik nu pas mijn klop krijg nu ik terug mijn menstruatie kreeg. Ofwel zijn het mijn hormonen die overhoop liggen. Ik leef heel erg met je mee. En zeker met de feestdagen is dit zeker niet leuk. Maar zoals ik mezelf veel moed geef na regen (sneeuw) komt zonneschijn. En is het omdat het zo moest zijn. Hopelijk lukt het de volgende keer wel! Groetjes
Allereerst sterkte. Ik heb het ook meegemaakt, dat er geen levend kindje te zien was bij de echo. Toen kreeg ik idd pillen om de miskraam op te wekken. Mijn ervaring was dat het heel snel ging, gepaard met véél bloed en stolsels en het binnen enkele uren al op gang kwam. Ik had last van menstruatiekrampen maar dan veel erger. Toch waren ze niet te vergelijken met weeën, zo erg was het niet.