Wat voor drinken nemen jullie nu vooral nu je zwanger bent? Ik heb de hele tijd zo erge dorst. En ik wil zo weinig mogelijk light-(fris)drank nemen. Ook liever geen cola. En water hou ik ook niet zo van.... Ik zit er maar over te denken om gewoon aanmaak-limonade te kopen. Dan is het ook niet te zoet. Groetjes, Hanna
Ik heb ook aldoor ongeloofelijke dorst. Terwijl ik eerst niet echt hield van frisdrank, heb ik daar nu wel erg trek in. Ik neem voornamelijk light frisdrank. Waarom wil je geen frisdrank drinken, het is niet slecht voor de baby. Wat wel slecht is voor de baby is drankjes met veel cafeïne zoals koffie en red bull, het schijnt dat je dan een verhoogde kans op een miskraam hebt. Verder drink ik veel sapjes, taxi en af en toe ranja. Ik ben ook niet zo'n water drinker.
Je hebt bij bijv. AH: diksap of Carvan-cevitan en Sourcy-sprankelsap zit ook geen rotzooi in. Is nog net iets beter dan ranja misschien. In light frisdranken zitten vaak aspartaam en zoetstoffen. Deze suikervervangers zijn niet zo heel gezond, maar daar lopen de meningen over uiteen. Ik mijd ze in ieder geval (Maar dat deed ik altijd al).
Bedoel je hier light-frisdrank of gewone? Light is sowieso niet zo goed hoor. Tenminste 3 glazen per dag is wel max. En gewone frisdrank drink ik wel, maar ja, als je de hele dag aldoor frisdrank drinkt word ik niet alleen zwaarder door de baby, maar ook nog es door die ongelofelijk zoete frisdrank! Ik ga denk ik maar voor Karvan Cévitam. En dan de aardbeien-smaak. Dáár heb ik nu zin in!
ik drink alleen nog maar spa water dat begint me nu wel de nek uit te hangen in 2 weken tijd drink ik 12 flessen leeg. #-o heb verder geen zin in ander drinken
Alleen maar water drinken word ik vrij slap van. Dat zelfde heb ik met thee. Als ik me beetje misselijk voel, dan hoef ik absoluut geen thee. Want dan weet ik geheid dat ik ga overgeven!
Ik drink eigenlijk ook de hele dag water. Maar heb, jawel, de roosvice weer herontdekt. Net even iets meer smaak dan alleen het flauwe water!
Ik vind appelsap ook heeeeerlijk. Maar helaas kom je er zo van aan Ik was in 5 weken 3 kilo aangekomen en dat gaat me een beetje te hard, dus ga nu beter opletten en drink meestal maar thee en water.
Nou ja, dat wil ik dus ook een beetje voorkomen, maar ja, om dan alleen maar thee en water te drinken....
Ik heb dat met een dietist besproken. Ik mocht max 2 glazen light frisdrank, maar dan niet diegene gezoet met cyclamaat, dat was in kleine hoeveelheden al slecht.. Niet voor volwassen, maar als je de dagelijkse maximale hoeveelheid omrekent naar het gewicht van je kleintje, dan zit je daar heel snel op.. Nou verschillen de meningen daarover, maar heb mee daaraan gehouden. Ik heb veel limonade gedronken. En voor elke frisdrank/koffie/thee/limonade eerst een glas water gedronken. Dan krijg je over de dag best veel water binnen. En het lest de eerste dorst.. Ook water met een beetje citroensap is heerlijk, zeker met warm weer..
Ik drink heel veel vruchtensappen (van de AH, zo lekker!) en zuivelproducten. En verder inderdaad ook veel aanmaaklimonade, maar dat dronk ik altijd al veel!
Ahum, ik drink 4 kopjes gewone koffie per dag en de rest als ik trek heb cafiene vrij, dus hoe veer ben ik nu dan? Haha !
Heb ook een periode gehad dat ik niet wist wat te drinken, zelfs water ging er moeilijk in. Maar dat is gelukkig voorbij... Ik probeer niet te veel frisdrank te drinken, af en toe een limonade of een glaasje fruitsap. Meestal drink ik 1 blikje cola light per dag en voor de rest veel water, zowel gewoon water als bruiswater.
Ik drink vooral water en thee. Savonds sap en koffie. Heb het koffie wel terug gebracht naar 2 kopjes per dag. En als ik trek heb in cola neem ik dat ook gewoon hoor..
Ja, ik neem ook wel cola, maar ik moet me dan wel echt beheersen, zeg maar. 'k Kan nl. zo een hele fles leegdrinken als ik goed dorst heb!
Drink gewoon waar je zelf zin aan hebt. Als het maar niet te veel caffeine bevat en geel alcohol natuurlijk.
Je kunt wel zeggen kort door de bocht, er is toch echt onderzoek naar gedaan. Lees dit artikel maar: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3084310/_Cafene_verhoogt_kans_miskraam__.html?cid=rss
Er staat ook iets over op de site van het voedingscentrum hoor, dus ik het m´n koffie-inname ook gematigd naar 3 kopjes. Overigens is de rest decafé drinken ook geen geweldig alternatief als ik het voedintscentrum moet geloven (en dat doe ik, hihi). Ik drink dus 3 kopjes koffie, hééél veel Lemon Lime van AH eigen merk (soort 7up maar dan lekkerder) en fruitdranken (soort Dubbelfris) en ik maak regelmatig een kan aanmaaklimonade. Ik vind gewoon water niet zo lekker.