Wie heeft er nog meer een miskraam gehad rond de 10 weken zwangerschap? Misschien een hele nare vraag, maar hoe groot was het vruchtzakje/stolsel dat je verloor? Afgelopen zondag heb ik mijn miskraam gehad nadat ik die woensdag ervoor begon met bloedverlies. Ik kreeg zondagmiddag hevige krampen in de auto op weg naar huis. Zodanig dat mijn man vroeg of hij langs het ziekenhuis moest. Ik heb bij mijn vorige twee bevallingen niet zoveel pijn gehad als dat ene uur. Eenmaal thuis ging ik naar het toilet en op het moment dat ik wilde gaan zitten, gleed de vruchtzak in mijn onderbroek. En nu moet ik zeggen dat ik best geschrokken ben van het formaat van dat wat ik verloor. Het was in totaal denk ik zo'n 25 cm lang en 5 cm breed. Het leek wel rauwe kipfilet, een beetje wittig en het was best dik en stug. Ik denk wel 1 cm dik. In het midden van dit zat een grote rode bol met bloed. Zelf denk ik dat dit alles het vruchtzakje was dat open geknapt is en het rode in het midden het vruchtje met de placenta. Sinds zondag nog steeds heftig bloedverlies met af en toe wat kleine stolsels. Maar nu had ik gisterochtend en vanochtend weer wat buikpijn en verloor ik onder de douche weer een redelijk groot stolsel. Dik langwerpig en rond. Het leek wel op een saucijsje ook dat formaat beide keren. Is het normaal dat je zulke grote stolsels verliest? Hoe lang gaat dit bloeden nog duren, want ik merk dat ik aardig duizelig er van word. Straks eerst maar floradix halen voor het ijzergehalte. Hoor graag jullie ervaringen.
Wat ontzettend naar! Ik heb zelf een curettage gehad, was ook 10 weken zwanger maar het kindje was ongeveer 9 weken en een paar dagen. Hoe groot het was heb ik dus niet gezien. Ik had op donderdag de curettage en op zaterdag gingen we op vakantie, ik heb die week op vakantie ook nog flink gebloed en ook 1x met heel veel grote stolsels. Maar voor iedereen is het weer anders, bij mijn gewone miskraam was het na het verlies van het vruchtje (6 weken) na een paar dagen over met bloeden. Ik zou als je je niet goed voelt even contact opnemen met de huisarts om je bloed te laten checken Heel veel sterkte
Ik heb het 4 jaar geleden gehad en zit er nu weer middenin helaas. Je omschrijving klopt met dat wat ik 4 jaar geleden verloor. De vruchtzak was zo groot als mijn hand. Bij ons was toen nog duidelijk een kindje zichtbaar erin. Die pijn herken ik ook. Vond het ook heftiger als bevallen, alleen duurder het bij mij maar een uurtje oid. Die stolsels horen er ook bij inderdaad. Je 1e menstruatie hierna is ook heftig en met veel bloedverlies. Sterkte
Lyanne en Mamsie, bedankt voor jullie reactie. Ik verlies nog steeds veel bloed. Als ik lang heb gezeten en dan opsta of wanneer ik zit en moet hoesten dan voel ik gewoon een golf bloed naar buiten komen. Moet dan ook direct naar het toilet om mijn maandverband te verschonen want dat is dan doorweekt... Als het na het weekend niet geminderd is, dan zal ik de gyn eens bellen. Ben er nu gewoon naar van. Zit te trillen en heb het koud.
Ja moet je zeker doen. Heb je een echo gehad om te controleren of je schoon bent? Er kan restweefsel zijn waardoor je nog zo heftig bloedt.
Hier kleine 4 weken geleden ook miskraam gehad. En hoewel ik niet zón pijn had wel nog 1,5 week gevloeid met ook redelijke stolsels. Controle echo gehad en dag erna nog 1 keer stolsels en dat klopte met wat verloskundige op echo zag. vloeien is ook meteen gestopt.
Nee, ik ben anderhalve week (woensdag)geleden bij de gyn geweest voor een echo nadat ik bloedverlies had. Daar is geconstateerd dat het vruchtzakje al leeg was en de miskraam op gang kwam. Die zondag kwam het eruit. Volgens de gyn moest het binnen 14 dagen voorbij zijn. Ik hoef niet terug te komen voor een controle echo. Daar zag hij het nut niet van in. Hoefde ook geen pillen of curettage want het lichaam zou het , vroeg of laat, wel zelf oplossen... Als ik woensdag nog zo bloed en stolsels heb dan bel ik de huisarts wel. Kijken of die me naar een andere gyn kan doorverwijzen.