Tips voor Gent?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamflower, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na meerdere miskramen hebben wij volgende maand onze eerste afspraak in Gent...pfff spannend!

Als er nog fijne tips zijn, hoor ik het heel graag!

Ik zit te denken om mijn gegevens en verhaal alvast op de mail te zetten naar Gent?

En..eigenlijk zou ik graag de intake en het vervolg gesprek op 1 dag willen..i.v.m met een zeer lange autoreis. Is dit mogelijk..?

Of kan het vervolg gesprek eventueel ook per mail of telefoon plaats vinden?

Lieve groet van een 38 jarige moeder die een allerlaatse kans waagt na de Gent-onderzoeken. ( ik baal zo dat ik al 38 ben.. :()

2. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Wij hebben volgende maand ook een afspraak in Gent staan. Wij hebben dan eerst een intake van een uur en daaropvolgend een afspraak met prof. de S. Heb jij dit ook niet gewoon op 1 dag? Voor ons is het anders ook niet te doen i.v.m. Reistijd van 2,5 uur.
    Ik heb al mijn dossiers opgevraagd hier en alles wat ze hier hebben willen testen, neem ik mee. Met name de waardes want heb gemerkt hier op het forum wat men in NL nog binnen de norm vinden, ze toch daar mee aan de slag gaan. Succes.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik had ook de intake en afspraak bij De S. op 1 dag. Dat is dus gewoon mogelijk.
    Wel ben ik er nu al 3x geweest. Kreeg ook nog een hysteroscopie en daarna een afspraak om alle uitslagen te bespreken. Als jij de hysteroscopie al in NL kan krijgen scheelt dat weer 1x.
    Neem ook al je bloed uitslagen mee en je verhaal kan je op de intake formulieren schrijven, deze krijg je thuis gestuurd.

Ik dacht er nu klaar te zijn, maar als ik zwanger ben moet ik er weer heen ivm de medicijnen die ik heb gekregen en als ik het niet word moet ik er ook heen, omdat ik die medicijnen niet te lang mag gebruiken.

Dat worden dus nog wel wat uurtjes in de auto zitten helaas. Maar ik krijg in NL geen recepten, dus ik moet wel.

Succes in Gent! Hopelijk kunnen ze je helpen.

4. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Marjol en Nijntje 01,

Bedankt voor jullie reactie!

Maar hebben jullie die dubbele afspraak van te voren ingepland?
    Ik heb alleen een intake afspraak staan..of is dit standaard zo?

Ik heb ook niet om een specifieke arts gevraagd dit i.v.m met wachttijden en mijn leeftijd.

Ook heb ik nog geen enkel onderzoek gedaan in Nederland. Wij hadden zoiets van, hup meteen naar Gent. Dit in verband met mijn leeftijd.

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Zij hebben die dubbele afspraak zelf ingepland, heb er niet om hoeven vragen.
    De arts die het meest van miskramen weet heeft een hele lange wachttijd. Ik weet niet of de andere artsen ook snel medicijnen geven. Maar snap ook dat je niet maanden op de wachtlijst wilt staan.

6. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Dreamflower, ik had mijn intake eerder (dat kon na 3 mnd vanaf bel datum) en daarna met de Prof dat was 5-6 maanden na bellen. maar wel allebei de afspraken meteen gemaakt. Dus nu heb je alleen intake dan doen ze niks, ze kijken je huidige lijst na met wat er al in NL onderzocht is en de rest laten ze daar prikken (in NL is nooit alles onderzocht) en ook hysteroscopie is standaard onderdeel als ook chromosoom onderzoek van jou en je partner. Dit laatste en de bloedtest (meeste) kun je via NL doen dan wordt het vergoedt. De hysto kan ook maar dan zal ze wel bewijs in vorm van video willen zien en liefst denk ik dat ze het zelf doen. Pas daarna krijg je behandel advies. dus zou Gent bellen als ik jou was met vragen welke onderzoeken ze willen (ze hebben standaard A4) die vast in gang zetten, afspraak met Dr. S plannen voor uitslagen. Anders moet je na je intake nog met Dr. S afspraak maken en die agenda zit 4-6 maanden vol... dan duurt het nog langer voor je.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De wachttijd voor prof De Sutter is nu een half jaar ofzo. Maar er is ook wel eens uitval en dan kun je ertussen gezet worden. Dat is bij ons gelukt voor de eerste afspraak in januari. Uiteindelijk zijn we in mei gestart met stimuleren. Ook daar gaat nog wel wat tijd overheen dus, afhankelijk van wat ze willen onderzoeken.

Wij hadden ook 2,5u enkele reis, maar wij hebben er toch voor gekozen om alles in Gent te doen, dus ook de FM-metingen en dergelijke. Na slechte ervaringen in NL gaf dat de meeste rust en het meeste vertrouwen. Maar ja het kost een bak tijd (en geld), dus ik snap ook dat niet iedereen dat kan (of wil).

Ik zou bij herhaalde miskramen overigens absoluut voor De Sutter gaan. Zij heeft niet voor niets die wachtlijst. Dat is omdat ze gewoon 1 vd besten is in haar vak.

Oh en tip: zorg voor ruim voldoende geld en een pinpas waar je mee in het buitenland kunt pinnen. In Belgie is her normaal om van te voren je behandelingen te betalen. En ook al je medicatie moet je afrekenen. De dag van de punctie moesten wij bijv 1200 euro aanbetalenen medicatie was ook wel een paar honderd per keer.

8. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok..ik ga ze deze week maar even bellen hoe het precies zit.

Wat betreft papieren meenemen, wij hebben nog geen onderzoeken gedaan.

Wat voor papieren moet ik dan meebrengen? Van de vorige goede zwangerschappen, de miskramen en currettages?

Denk je dat het slim is om al wel wat bloed te laten prikken in Nederland?

Zoals Schildklier, vitamine B?

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het bloedprikken scheelt je niet zoveel tijd hoor. Die uitslagen zijn redelijk snel binnen. Alleen karyotypering (chromossomonderzoek van jou en je man) duurt lang.

10. Dreamflower

29 jul 2014
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zucht..waarom heb ik dat niet meteen gedaan!

Als ik maandag bel dan kan het dus best zijn dat ik pas over een half jaar voor een uitslagen/behandelplan kan komen bij Dr. Sutter..
    Ondanks dat ik volgende maand voor een intake ga.

Ik baal nu van mezelf dat ik dit niet sneller heb uitgezocht. (komt ook door het proces, nu pas durven mijn man ik het allemaal nog een laatste keer aan na al het verdriet...)

En jullie adviseren mij sowieso om in Nederland alvast bloed te laten prikken voor:

- Chromosomen
    - en de standaard bloedtesten die in NL worden gedaan.

11. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Je kan in NL het beste de testen die ze doen alvast laten uitvoeren. Dit i.v.m. de kosten. Je weet dan zeker dat de verzekering het vergoed.
    Na 3 miskramen heb je volgens de richtlijn van het NVOG recht op de volgende onderzoeken (dit kan je dus aan je gyn in het plaatselijke ziekenhuis vragen):
    Ik heb caryotypering gedaan (kost je wel 2x je Eigen risico: voor jezelf en je partner) - uitslag duurt 3 maanden
    Homocysteïne (opnames van bepaalde vitamins) kun je laten testen - uitslag met een paar weken
    Antifosfolipidensyndroom (AFS) - uitslag duurt een paar weken, maar je mag 12 weken niet zwanger zijn geweest. Bij ons is hier een positieve waarde uitgekomen dus dan moet je nog eens 12 weken wachten en dan prikken ze nogmaals en als de waarde weer positief heb je AFS.
    Stollingsproblemen - deze hebben ze bij mij nu laten doen omdat mijn vader trombose problemen heeft (ook niet standaard dus), mocht je familie hebben met trombose problemen geeft dit dus aan.
    TSH en TPO zijn ook handig om alvast te laten testen (wellicht wil de huisarts deze voor je doen aangezien het niet in de richtlijn staan en gyns deze dus niet altijd willen laten onderzoeken :x)
    Anderen hebben wellicht ook nog aanvullingen.

Wij hebben begin mei een afspraak gemaakt bij de S. en mogen eind oktober komen. Voor mijn afspraak heb ik alle bloeduitslagen die ik ooit tijdens zwangerschappen heb laten prikken opgevraagd en deze neem ik mee. Ik zie in oktober dan wel of ze in Gent nog meer onderzoeken willen doen.

Succes en ik snap je leeftijd helemaal. Als ik vragen mag: hoeveel miskramen heb je nu gehad en op welke termijn(en)?

Deel Deze Pagina