Oh meis jij ook.. Wat een ellende! Sterkte ook hoor. Ik hoop dat de curretage snel geregeld kan worden voor je. Ik heb al ruim 9 dagen bloedverlies dus hoop dat het dan toch snel zelf op gang komt. Heb echt barstende hoofdpijn sinds gisteren.. Sterkte hoor meis!
Nu heb ik wel gelijk vragen in mijn hoofd, hoe lang nog afwachten? En dan curretage of medicatie? Ik vind zo moeilijk allemaal.. En hoe verder na de miskraam... Hoe groot is de kans op weer een miskraam.. Pff..
hi meid, dat is altijd moeilijk om te kiezen, zelf koos ik voor curretage, meteen schoon en je kan gelijk weer verder als je dat zou willen. Ik wilde niet wachten en dan pas opnieuw beginnen. Is voor ieder een eigen keuze, in ieder geval sterkte he!
Herken dit. Heb daarom ook voor curretage gekozen. Is niet tegengevallen, kwaaltjes waren snel weg, weinig pijn & bloed en ben nu 2,5 week later bijna hcg-vrij! Ik begin ook weer op te krabbelen en na te denken over een nieuwe zwangerschap. Denk er rustig over na en vraag ook gerust alles wat je wil weten woensdag aan de gyn!
Heb net mijn vk gesproken en die gaf als tip vrouwenmantelthee te drinken. Dat doet de baarmoeder beter samentrekken en kan net dat zetje zijn om miskraam te laten doorbreken. En anders denk ik dat ik woensdag voor een curretage kies. Ik ben nu al bijna 1,5 week aan het bloeden en wil nu ook gewoon verder kunnen. Merk dat mijn lichaam op is.
Kan ik me helemaal voorstellen... moet er wel bij zeggen dat ik een 'klassieke' MA had (zonder bloedverlies/ kramp etc.) wat de keus wat makkelijker maakte.
Bedankt allemaal voor de lieve woorden. @Naa: Bij mij had ze het niet eens over medicatie. Wel heb ik gekozen voor curretage met narcose, voel ik me wel wat fijner bij. Hiervoor moet ik wel naar een ander ziekenhuis dan hier in de regio, hier doen ze namelijk geen curretage onder narcose. Ook hebben we besproken (omdat ik via ivf zwanger ben geraakt) dat ik 1 cyclus moet afwachten/rusten en dat we dan weer verder mogen. Hoofdpijn heb ik ook al een aantal dagen last van en dan vooral in de avonduren. Ben wel "blij" dat we het nu kunnen gaan afsluiten.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben: Wat is het verschil tussen een miskraam en een missed abortion? Weet niet waar mijn geval onder valt.
Helaas weet ook ik hoe dit voelt.. Ik wens jou en je partner heel veel sterkte en kracht toe! Heb geen woorden om het 'beter' te maken ik stuur alleen een dikke knuffel.. Veel liefs
Miskraam wordt in medische termen ook 'spontane abortus' genoemd omdat er wat mis is met het vruchtje. Missed abortion is dat ook zo maar 'mist' het lichaam de afbreuk van de zwangerschap. Het is dus ook een miskraam maar komt die niet vanzelf. Overigens zijn mijn gyn dat t uiteindelijk altijd komt maar t kan lang duren en als t heel lang duurt heeft dat ook risico's. Jij had niks door toch en geen bloedverlies? Dat is een missed abortion. Sterkte meiden..!
Nee klopt, tot nu toe geen krampen, bloedverlies oid. Ook nog steeds geen afname van kwaaltjes. Bedankt voor je antwoord!
Vreselijk, heb hetzelfde meegemaakt in dec vorig jaar. Ik heb heel veel baat bij cytotec gehad toen, werkte heel goed bij mij. Vruchtje is toen na 5 u. eruit gekomen en niet veel bloed verloren. Neem je tijd, je moet dit echt verwerken. Maar het komt goed echt! Ben inmiddels bijna 24 wk zwanger van een prachtig wondertje.... trotse mama in spé
Nicky, die kwaaltjes had ik ook. Ging kotsmisselijk het ziekenhuis in voor de curretage. Daarna snel weg gelukkig! Noralie, bedankt voor je succes verhaal
Wat verdrietig zeg. Ik wens jullie heel veel sterkte. Weet helaas ook precies hoe je je nu voelt. Dikke knuffel.
Ben benieuwd wat ze bij mij gaan zeggen woensdag. Hoop gewoon zo dat mijn lichaam het zelf gaat doen. Maar denk als dat niet lukt dat ik dan toch eerder voor curretage kies dan medicatie. Al vind ik beide doodeng, moet zeggen de miskraam afwachten ook hoor.. Mijn vk zei dat de hoofdpijn wel een 'goed' teken was dat schijn je vaak vlak voor een miskraam te hebben omdat je hcg dan heel snel daalt. Ik heb ook een missed abortion gehad want kindje gestopt met 5 weken en ik zou nu 10 weken moeten zijn. Kwaaltjes zijn bij mij gisteren ineens weggegaan.. Ben benieuwd wat ze bij mij zeggen mbt afwachten nieuwe zwangerschap. Snap goed wat je zegt over het kunnen gaan afsluiten. Dat wil ik ook heel graag! Ben nu zo verschrikkelijk verdrietig., af en toe ben je het even 'vergeten' en dan ineens komt het weer als een mokerslag binnen.... Veel sterkte donderdag meis! Hoop dat alles voorspoedig verloopt voor je! En dat je alles snel een plekje kan geven.
Wat onwijs fijn Noralie! Jou verhaal geeft mij dan weer positieve kracht! Alle andere meiden ontzettend bedankt voor jullie lieve woorden! Wat een steun geeft dat zeg!