Onzeker, bang voor een 2e miskraam!

Discussie in 'Miskraam' gestart door minniemo, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Hallo,
    Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Er staat zoveel op waar je wat aan hebt! Het maakt je blij maar ook weer onzeker...

Eind juni kwamen we bij de 8 weken echo achter dat het vruchtje met 6 weken gestopt was met groeien. Een enorme emotionele tijd gehad en week later gecurreteerd. Gelukkig is met dit lichamelijk en emotioneel meegevallen. Nu konden we dit verlies een plekje geven en ons richten op de toekomst en eventueel een nieuw wondertje!

6 weken na de curretage had ik alweer een postieve test in handen! Wat waren we blij! Zijn met een heerlijk gevoel op vakantie gegaan en hebben weer durven dromen over ons nieuwe kleine wondertje!
    Een dag na onze vakantie stond de nacontrole bij de gyn geplant. Dit was afgelopen dinsdag 26 augustus. Zelf dacht ik dat ik ongeveer 6w en 2d zou moeten zijn en dat we miss zelfs al wel een kloppend hartje zouden zien! Op de echo was echter alleen een hele mooi vruchtzak te zien van ongeveer 5 weken oud. :( Ik schrok hier wel heel erg van, maar durfde dit niet te laten merken... Volgens de gyn zag het er allemaal goed uit, maar ben toch wel erg bang dat het weer mis is! Voor mijn gevoel nemen nu ook ineens mijn zwangerschapssymptomen af. Maandag 8 sept krijgen we de 2e echo. Worden 2 hele lange weken ben ik bang!

2. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Och meid, waarom heb je niet gelijk je twijfels geuit bij de gyn? Daar zijn ze voor en ik vind jouw onzekerheid heel logisch.

Ik zou gewoon nog even nabellen om het te bespreken, want twee weken in de stress zitten is natuurlijk niet de bedoeling. En misschien dat je iets eerder mag voor de 2e echo om te kijken of het hartje al klopt.

Heel veel sterkte in ieder geval!!!!!! En schaam je nooit voor je gevoel. Dat hoeft echt niet.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik kan me je onzekerheid en angst enorm goed voorstellen!

Om met je mee te denken heb ik een paar vraagjes:

Je zegt: '6 weken na de curettage had ik een positieve test'. Welke datum was dat precies? Weet je zeker wanneer je eisprong moet zijn geweest of testte je dat niet zo vlak na je miskraam?

Sterkte!

4. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Bedankt voor jullie reactie! Ik mocht volgende week al terug voor een echo maar dacht zelf over 2 weken zie je veel meer duidelijk en mijn man kan voor volgende week geen vrij krijgen en wil hem er toch graag bij hebben. Ik ben 5 juli gecuretteerd en 10 aug had ik een positieve test. We zijn niet bezig geweest met ovulatie testen enzo, we hadden zoiets van we zien het wel! Dus ook geen idee wanneer ik precies de eisprong heb gehad.. Toen ik de pil nog slikte was ik altijd erg regelmatig en voelde ik altijd wanneer ik m'n eisprong had.

Miss dat ik toch morgen nog ga bellen voor een extra echo volgende week..

5. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat dit een prima zwangerschap is en dat je minder ver bent dan je dacht. Je lichaam moet toch weer even herstellen van de curettage en het kan best zijn dat je ei later is gekomen.

Ik kan me voorstellen dat het erg spannend is en ik zou inderdaad morgen bellen of je toch alsnog volgende week terecht kunt.

Ik hoop op een plakbeeb voor je!

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    In theorie kun je ook op 10 of 12 dpo positief testen. Dan zou je iets minder ver zijn.. Stel dat 10aug 10dpo is, dan was de 26e 26dpo.
    26dpo + 14 dagen voor je eisprong = 40 dagen = 5w5d.

Dus ergens tussen de 5w5d en 6w2d zou je ook prima kunnen zitten.

7. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    En na een miskraam is je cycles redelijk van de rel. Je hebt wel een eisprong ergens, maar het zal vaker niet op het juiste moment zijn dan wel op het juiste moment.

Dus je cycles is na de curretage mss iets later opgestart dan je denkt. Latere eisprong, later zwanger en dus iets minder ver.

Als de gyn zegt dat alles er goed uitziet en je verder geen aanleiding hebt van een miskraam, dan is de kans groter dat het gewoon goed zit ;)

Edit: ;) + ;)

8. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Heb toch besloten de echo van volgende week maandag af te wachten. Heb op de een of andere manier rust gevonden en jullie reacties zijn ook erg fijn! Lach en een traan, ze komen en gaan net zoals m'n symptomen.. Dit weekend ook weer begonnen met werken en dat doet me goed, even met andere dingen bezig zijn! Al is dat met mijn beroep als kraamverzorgster misschien een beetje dubbel! Bedankt en succes allemaal!

9. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Waarom voel je ineens van alles als je zwanger bent en waarom maak je je dan over alles zorgen?

Heb sinds gisteravond een soort krampachtig/zeurend gevoel in m'n baarmoeder. Sinds mijn curretage weet ik hoe pijn in je baarmoeder voelt dus weet eigenlijk zeker dat dit niet mijn darmen zijn..

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn..??

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Geen idee, die dingen horen er gewoon bij als je zwanger bent. In je baarmoeder gebeurd het, dus dat je daar krampjes en pijn hebt is niet gek. Maar bij twijfel altijd je VK bellen, daar zijn die mensen voor! Ik zou het jezelf niet aandoen om een paar super stressvolle dagen te hebben als je met 1 telefoontje ook gewoon gerust gesteld kunt worden :)

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Heh wat rot die onzekerheid. En zo logisch na wat je hebt meegemaakt. Ik kan me voorstellen dat je graag je man mee wil hebben maar zoals Itakepictures zegt, duidelijkheid is ook belangrijk. Ook ik zou bellen en aangeven dat je ongerust bent, mede door het verleden. Stress is ook niet goed om te hebben.

Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!!!

12. lillo1983

lillo1983 Lid

18 aug 2014
    73
    0
    0
    ik ga voor je duimen!! Ik heb vanmiddag een vroege echo. Ik heb helaas bloedverlies en in juni mijn eerste miskraam gehad. Dus ik snap je angst voor een tweede miskraam. Ik zou eigenlijk ook maandag 8 september voor de eerste echo moeten. Nu sinds 2 dagen helderrood bloedverlies. Spannend allemaal dat zwanher zijn.

13. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Heb met net de verloskundige even gebeld. Zij was ook nog niet op de hoogte van mijn zwangerschap dus ook wel even fijn om je verhaal te doen. Zij zei idd ook dat het waarschijnlijk het groeien van m'n baarmoeder is en dat dat krampachtige gevoel veel zwangeren hebben in het begin. Zonder bloedverlies hoef ik me geen zorgen te maken! Gewoon de echo van maandag af wachten en als er eerder iets bellen.

Heel veel succes vanmiddag lillo, hopelijk is er niks ergs!

14. lillo1983

lillo1983 Lid

18 aug 2014
    73
    0
    0
    Helaas is er bij mij toch sprake van een miskraam. Nr 2 ..... verdrietig maar we geven niet op. Succes met je zwangerschap!

15. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Nee! Je was er al bang voor, maar wat komt het dan hard aan he! Heel veel sterkte! Hoever was je? Hopelijk komt het wel op de natuurlijke manier voor je en kunnen jullie het ook dit keer een plekje geven!

16. lillo1983

lillo1983 Lid

18 aug 2014
    73
    0
    0
    6w en 4 dagen. bloeden is alweer GESTOPT en was nog geen maandverband vol. Hopen dat het loslaat.

17. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Vandaag weer terug bij de gyn geweest. En mijn onzekerheid is voor niks geweest! We hebben een plakbeeb met een heel mooi kloppend hartje! Ons kleintje was flink gegroeid in 2 weken tijd en ben nu 7 weken en 1 dag. We zijn zo blij!

Waarschijnlijk dat ik een late eisprong heb gehad en er toch nog hcg in mn lichaam zat van de vorige keer waardoor ik zo vroeg al een positieve test heb gehad. En dat mn zwangerschapskwaaltjes iets afgenomen zijn kan zijn omdat mn lichaam vanaf mei al zwangerschaphormonen aanmaakt en mijn lichaam er dus al aan gewent is. Erg fijn om te horen. Over 10 dagen krijg ik weer een echo bij de gyn en als het nog steeds goed is ga ik naar de verloskunidge.

Lillo hoe is het nu met jou? Is het al vanzelf gekomen? Hoop dat jullie het een plekje kunnen geven!

18. lolababy

lolababy Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.403
    1
    0
    Zelfstandige
    Meis ik snap je angst maar vergeet niet dat je eitje ook iets later was dan normaal he ivm je curretage. Hou dat goed in je achterhoofd he!! Geniet en gefeliciteerd met je zwangerschap.

19. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Wat een super goed nieuws! Gefeliciteerd!:)

20. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Minimoo, wat een super bericht :). Ik heb vandaag toevallig ook een kloppend hartje gezien, en 7 weken en 3 dagen zwanger :). Gefeliciteerd en probeer er echt van te genieten he ;).

Deel Deze Pagina