Hallo hallo, afgelopen dinsdag had ik een curretage vanwege een MA bij 10 weken. In het begin had ik nauwelijks lichamelijk last, maar nu heb ik sinds een dag of twee best wat buikpijn. Een beetje zeurderig gevoel wat erger is op bepaalde plekken. Het bloedverlies is bruin en lijkt wat af te nemen. De zw test is bijna weer negatief. Weten jullie of dit normaal is? Vind het een beetje vreemd dat de pijn erger wordt ipv minder. Maar hoop dat dit er gewoon bij hoort. Alvast dank!
Hey Madelief, ik heb zelf een paar dagen na mijn curettage ook behoorlijke kramp gehad. Ik heb toen de verloskundige gebeld. Zij gaf toen aan dat het waarschijnlijk mijn baarmoeder was die weer terug in de oude vorm aan het komen was en weer op de juiste plek ging komen. Bij mij heeft het een dag geduurd, toen was het over. Wellicht ook even de verloskundige bellen, omdat het toch al twee dagen duurt?
Ik neem aan dat je de laatste dagen weer wat meer op de been bent? Een curretage is wel een operatieve ingreep. Hier zeker een paar weken buikpijn gehad, vooral als ik iets teveel gedaan had (lang staan, lopen, zwaar tillen, enz). Sterkte!
Dank voor jullie antwoorden. Klinkt logisch dat de baarmoeder weer moet krimpen en verplaatsen. Ik merk idd dat het erger is bij fysieke activiteit dus zal beetje rustig aan doen. Morgen wel weer proberen te werken...
Hier 2 weken geleden gecurreteerd.. Kreeg als advies een week niet gek doen, niet zwaar tillen etc.. nu afentoe nog wat ongi achtige krampen..
Had ik ook, na de operatie eigenlijk geen last, en na een paar dagen begon het zeer te doen. Als je twijfelt, gewoon bellen...