Ik zou nu 10 weken zwanger zijn, maar weet al 2 weken dat het niet goed is. Omdat ik het wachten zat ben, ga ik zaterdag Misoprostol/Cytotec inbrengen om de miskraam op te wekken. Hoe lang duurde het bij jullie voordat het gebeurde? Ik zeg mijn afspraak voor zaterdag af, maar wat zal ik met zondag doen. Is er iemand die dit toevallig ook na een spontane miskraam gedaan heeft. Ik vraag me af of ik nu meer pijn en bloedverlies ga krijgen. Ik hoor graag jullie ervaringen, vind het best eng....
hey meis, wat vervelend dat je dit nogmaals mee maakt... ik wil mijn ervaring wel met je delen. in okt opgewekte miskraam met 13,5 weekjes. hierbij voelde het als een flinke menstruatie. weinig "pijn"wel meteen een curretage omdat ik veel bloied verloor en de placenta bleef zitten... echter dit alles in het ziekenhuis meegemaakt.. nu 18 febr weer geen hartactie dus met medicijnen opwekken... eerste 4 om 20 uur ingebracht de andere 4 om 23 uur... ik verloor om 2 uur flinke stolsels.. en toen kwamen er heftige buikkrampen, lichte rugweeen! saochends was de pijn o goed als weg... smiddags verloor ik het frummeltje en heb drie dagen flink gevloeid! tien dagen bloed in totaal... ik zou echt als ik jou was 3 dagen thuis blijven, om te rusten en het te verwerken en je wa te laten verwennen...sterkte meis!
Allereerst wil ik je sterkte wensen met je miskraam. In oktober heb ik zelf een ma met 10,5 week gehad en cytotec gebruikt. Zal even vertellen hoe dat ging. Rond 19 uur heb ik 4 tabletten ingebracht. Ongeveer 2 uur later begonnen de krampen. Ik vond het met paracetamol goed te doen. Ik ben rond half 1 a 1 uur het vruchtje verloren. Krampen werden daarna geleidelijk minder. De dag erna heb ik nogmaals 4 tabletten ingebracht (werd geadviseerd door de gyn). Daarna ben ik nog verschillende grotere stolsels verloren. De krampen vielen toen erg mee. Daarna werd het vloeien steeds minder, duurde totaal dik 1,5 week. Helaas bleek op de controle echo 2 week later dat er nog wel wat zat en heb ik alsnog een curettage gehad (viel mij ook erg mee). Als ik jou was zou ik wel grote maandverbanden halen. Dat was ik vergeten en kon dus om het half uur een nieuwe pakken. Je verliest redelijk veel bloed. Had voordat ik het ging gebruiken ook op internet gekeken en kwam de meest vreselijke verhalen tegen, was ook huiverig om het te gebruiken maar is mij meegevallen. Iedereen beleeft het natuurlijk anders maar dit is mijn ervaring. Hoop dat je hier iets aan hebt. Heel veel sterkte.
Ik kreeg een miskraam met 8 weken en 4 dagen. Had al van mijzelf heel veel bloed en stolsels verloren, maar om de rest weg te krijgen kreeg ik in het ziekenhuis 4 tabletjes cytotec ingebracht. Daarna gingen mijn vriend en ik nog even naar het winkelcentrum naast het ziekenhuis, maar binnen het halfuur begon ik weer enorme stolsels te verliezen. Dus maar snel naar huis gegaan. Ik weet niet meer precies hoelang de krampen en stolsels hebben geduurd. Ik denk max 2 dagen, maar ik had het meeste al natuurlijk verloren dus denk dat het anders wel minstens 2 dagen had geduurd. Veel sterkte! Hopelijk is het snel voorbij.
hoi nijntje allereerst heel veel sterkte. ik maak op dit moment hetzelfde mee,ik ben nu 9 weken en weet nu een week dat het niet goed is.Ik ben gestart met cytostec vanmiddag om 1300,na een uur had ik al heftige krampen,die heb ik nog steeds en het wachten is op de bloeding. Twee jaar terug hetzelfde gehad, neem de tip te harten wat groot maandverband kopen betreft. Zelf heb ik pijnmedicatie omdat mijn mestruaties al pijnlijk zijn en dan al medicijnen gebruik. dus slik ik nu de paaracetamol 1000 mg met naproxen er naast voor de eerste 3 dagen. Ik heb mijzelf vrij gepland tot maandag je lichaam heb echt de tijd nodig te herstellen,en ik zie maandag zelf pas of ik kan werken.Dat is voor iedereen verschillend.oop dat je erw at aan heb Dikke knuffel
Bedankt voor jullie reacties. Grote maandverbanden heb ik al gekocht en voor de zekerheid ook maar ibuprofen. Vorige keer heb ik beide niet nodig gehad, heb ook helemaal niet veel bloed verloren en krampen duurde een paar uur. Poeh spannend hoor. Ik moet 's ochtends 4 tabletten inbrengen en zonodig de volgende dag weer 4 als het niet gelukt is. Een iets andere dosering dus, hopelijk helpt het wel.
Ik heb een spontane mk gehad en vond het kwa pijn meevallen..... Ik hoop dat het voor jou ook gaat meevallen meid... Heel veel sterkte
Hey, Ik heb ze op een vrijdag avond in genomen...midden in de nacht begonnen de krampen en rond de ochtend verloor ik het vruchtzakje. Heb nog wel de hele ochtend veel bloed verloren tot een uur of 12...en toen was het bijna weg...leek daarna wel de nadagen van een ongesteldheid. Krampen waren meteen nadat zakje eruit was weg. Alleen het emotionele aspect niet vergeten...heb nog wel paar dagen thuis gezeten omdat ik me zo leeg voelde....alle zwangerschaps symptomen waren ook meteen weg namelijk... heel veel sterkte.
Sterkte meis. Zo verdrietig. Ik ad met 9 weken een ma. Heb op donderdag middag 4 cytotec ingebracht gekregen door de gyn. Krampen begonnen donderdag avond. Eerste bloedverlies op zaterdag ochtend en in de nacht van zondag op maandag het vruchtje verloren. De krampen waren heeeeel pijnlijk ook waarschijnlijk omdat het er niet meteen uit kwam. Met naproxen die ik had gekregen was het goed uit te houden. Ik heb op maandag een2 e x 4 tabletten gekregen omdat ik nog niet schoon was. Wederom krampen en stolsels verloren en op woensdag was ik schoon. Zo zie je maar dat het bij iedereen anders gaat. Heb er uiteindelijk 6 dagen over gedaan. Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat de pijn mee zal vallen. De emotionele pijn is helaas niet met een pijnstiller te bestrijden.
Hoi Nijntje, wat naar allemaal. Ik heb ook misoprostol gehad, voor twee dagen 800 mg per keer. Ik heb ze 's ochtends ingebracht en voelde al snel de werking. Rond het middaguur kreeg ik echt heftige weeën. Rond 16.30 ben ik het vruchtje verloren. Daarna nog wel kramp. De volgende dag twijfelde ik of ik de tweede dosis nog moest nemen, maar heb het op aanraden van de vk toch genomen. Dat was maar goed ook. De hele dag door flinke weeën gehad die het hevigst waren rond middernacht. Toen verloor ik het tweede grote 'stolsel'. Daarna was alle buikpijn weg. Ik heb toen nog 4 dagen bloedverlies gehad, maar dat viel mee. Ik bleek een week later op de echo helemaal schoon. Ik mocht ook gelijk weer zwanger worden. Nu ben ik, zonder zelfs tussendoor ongesteld te zijn geweest, 9 weken zwanger. Hier dus goed ervaringen met de medicatie. Ik vond de pijn wel heftig, maar je mag parectamol en dat moet je ook zeker nemen. Het verlicht best wat. De pijn heeft me hoe gek het ook klinkt geholpen met de verwerking. Ik zou geen afspraken maken en de tijd voor jezelf nemen. Houd ook je temperatuur en het bloedverlies in de gaten. Zodra je koorts krijgt en/of bloedverliest alsof de kraan openstaat moet je aan de bel trekken. Ik wens je veel sterkte met alles en neem de tijd en rust voor jezelf.
Ik heb niet zo'n positief verhaal wat betreft de cytotec. Ik heb 1x cytotec gehad met 15 weken en dat was echt heel heftig. Het begon al na een uurtje en ik heb toen 5 dagen naast de wc op de bank gelegen van het bloedverlies ik kon niet opstaan of alles zat alweer onder. Het was zo erg dat ik daardoor niet naar het zkh kon en ik vond de ambulance te extreem. Heb ook echt veel pijn gehad meer dan bij een normale bevalling. Maar ik was uiteindelijk wel gelijk schoon. Ik heb ook een spontane miskraam gehad op 12 wk en die was net zo pijnlijk alleen duurde dat maar 2 dagen dus dat was wat meer te doen. Toen alles compleet was geboren en was het gelijk over. Ook hier was ik dus netjes schoon. Ik zou de volgende keer weer afwachten tot mijn lichaam het zelf oppakt. Het kan bij jou heel anders zijn maar dit is echt mijn mening na beide ervaringen. Veel sterkte met deze moeilijke tijd. xx
De gyn zei bij mij dat ze uiterlijk tot 12 weken cytotec thuis laten gebruiken. Daarna doen ze het in het ziekenhuis en krijg je vaak een extra middel die ervoor zorgt dat de baarmoedermond opent.
Ik zou zeker een paar dagen vrij nemen. Ik heb bij mijn miskraam in oktober ook cytotec gekregen. Ik was toen 12+6 (kindje overleden op 12+2). Het was echt meer een bevalling als een zware ongesteld. De gyn bleef dit laatste namelijk maar beweren. Zorg dus voor kraamverband, pijnstillers en ik zou de deur niet uit gaan. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat bij zowel Laura als bij mij de situatie iets anders ligt, omdat onze termijn anders was.
Fijn om jullie ervaringen te lezen, ook al word ik van sommige een beetje bang Mijn spontane miskraam viel echt wel mee en toen was ik volgens de echo verder dan nu, ook al ben ik nu al 2 weken langer zwanger. Dus wie weet valt het allemaal mee, ben al heel blij dat ik dit keer geen kloppend hartje heb gezien, dat maakt de verwerking veel makkelijker. Kon het de vorige keer niet zo goed accepteren dat het uit me kwam, aangezien het de dag ervoor nog leefde op de echo. Nou hopelijk kan ik maandag wel weer werken, want heb geen vrij genomen. In nood meld ik mezelf maar ziek.
allereerst wat naar voor je Nijntje Ik heb gister via medicatie de miskraam moeten opwekken en moest opgenomen worden in het ziekenhuis (mocht het dus niet zelf thuis doen).. om 9.45 eerste 4 tabletten gehad en na 2,5 uur kwamen de krampen en hebben ze om 1300 nog 2 tabletten ingebracht.. Ik moet zeggen dat ik wel heel veel pijn heb gehad.. maar na 3 uur toch een gedeelte verloren en toen zakte de pijn..mocht om 16.15 naar huis ondanks dat de placenta nog miste die ben ik rond 18.30 thuis nog verloren.. lichamelijk gaat het nu wel goed.. natuurlijk wel bloedverlies maar niet extreem
Wat vervelend dat jij dit ook net hebt meegemaakt. Maar waarom moest jij naar het ziekenhuis? Of is dat altijd bij jouw ziekenhuis dat het daar gebeurt? Ik heb om 6.15 uur 4 tabletten ingebracht en toen ik om 9.45 uur uit bed ging, begon ik een klein beetje bloed te verliezen. Ik mag morgen pas de andere 4 tabletten inbrengen als het vandaag niet lukt. Laat het aub lukken, ik wil geen curettage
Bij mij heeft de CYtotec zijn werk niet goed gedaan. Een hele hoop bloed verloren en niet alles wam af. Heb er een traumatische ervaring aan gehad. Curettage ging ook niet zoals het hoort (onderschrift) Ik raad je een curettage aan, cytotec vond ik echt heel erg heftig. Heel veel sterkte.