Kiezen tussen curratage of afwachten

Discussie in 'Miskraam' gestart door Haiko7, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo,
    Ik ben vandaag 7 weken en 4 dagen zwanger en heb nu definitief te horen gekregen dat ik een miskraam krijgt.
    Echter heb ik geen bloedverlies etc.
    Dus moet ik kiezen tussen afwachten of een curratage.

Hoe hebben jullie gekozen en wat zijn de voor- en nadelen van jullie keuzes?
    En doet een curratage pijn?

Ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen, zodat ik makkelijk een keuze durf te maken.

2. Bengel21

Bengel21 Lid

18 jan 2013
    27
    0
    1
    NULL
    NULL
    Beste Haiko,
    Ik ben 5x gecurreteerd en ik heb er een positieve ervaring mee. Bij mij kwamen mijn miskramen ook allemaal niet van zelf.
    Echt pijn (meer dan een beetje menstruatiekrampjes) heb ik er niet van gehad. Na de curretage's vloeide ik altijd minimaal. Meestal bleef ik na de curretage 1 dag thuis en ging ik de volgende dag alweer aan het werk.

Een kennis heeft laatst een miskraam wat niet zelf op gang kwam op laten wekken met vaginale tabletten (cytotec o.i.d.) en zij heeft uiteindelijk 2 weken gevloeid en moest steeds weer opnieuw tabletten inbrengen omdat niet alles weg was.

Sterkte!

3. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    5x oh jeetje zeg, dat lijkt me verschrikkelijk......
    hoe hou je het vol?

4. logo

logo Niet meer actief

Wat een vervelend bericht.
    Mijn twee miskramen zijn gelukkig vanzelf opgang gekomen. Ik begreep van de gyn dat als ze niet op gang zouden komen dat ik tabletten zou krijgen of ook een curettage zou ondergaan. Wel gaf de gyn aan dat een curettage wel risico's met zich mee brengt.
    Ik weet niet of dit ook geldt voor tabletten.
    Veel sterkte met de keuze en de verwerking.

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Zijn tabletten geen optie dan?
    Ik weet al 2,5 week dat ik een miskraam ga krijgen, maar er gebeurt maar niets. Ik hoopte dat het vanzelf zou gaan, aangezien dat de vorige keer ook was en de miskraam wel mee viel. Ben nu het wachten wel zat. Morgen ga ik dus tabletten inbrengen om een miskraam op te wekken en anders krijg ik een curettage.
    Sterkte!

6. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Meiden Sterkte!

Bij mijn 2e zwangerschap met de 10 weken echo te horen gekregen dat de baby tussen de 8 en 9 weken is overleden. Hoorde dit op een vrijdag en zou als er niets zou gebeuren wo een gesprek met de gyn hebben, er gebeurde niets en wo een gesprek met de gyn gehad en do gecurreteerd.

Geen last van gehad, onder volledige narcose. Pillen zijn natuurlijk ook een opties, maar soms hoor je dat je niet helemaal schoon bent en dan soms alsnog een curretage moet ondergaan, dat zou ik dan weer niet prettig vinden. De dag erna thuis gebleven en ma weer aan het werk. Heb ook maar heel licht gevloeid.

7. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    vorige maand een curettage gehad zonder narcose en ik had er de dag erna nog amper last van terwijl ik voor de curettage echt veel pijn en verlies had.heel veel sterkte!!!

Deel Deze Pagina