miskraam bij januari 2012 mama's

Discussion in 'Miskraam' started by blue21381, May 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Spijtig genoeg weet ik dat er al veel meiden bij de januari 2012 mama's een miskraam hebben gehad, dus ik dacht ik open een nieuw topic om onze ervaringen , gevoelens enz. hier te delen.
    Dan kunnen we de januari mama's wat minder met confronterende berichten verder laten typen.
    En als ze de dingen wel willen lezen is dat in dit topic een eigen keus.
    Dus wie sluit er aan???

Zelf moet ik morgen voor controle naar de gyn.
    Vind het erg spannend wat ze me daar gaan vertellen. Heb zelf uiteraard ook nog vragen, want weet niet of deze miskraam vanzelf op gang gaat komen :(

Is bij jullie alles al weg of moeten jullie ook nog voor controle echo's?

2. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,383
    0
    0
    Hengelo
    Hey Blue, ik kan mij ook gaan melden. Het is natuurlijk niet helemaal zeker dat het fout is, maar daar ga ik wel van uit. Al is het alleen maar om mezelf te beschermen.
    Ik moet volgende week woensdag pas weer komen voor een echo. En ik kijk er nu al zo tegenop. Ik hoop eigenlijk ook dat het de komende week uit zichzelf loslaat als het toch niet goed is, maar aan de andere kant hou je toch weer een stukje hoop. Zeker als je op internet ineens allemaal verhalen leest dat het toch goed is gekomen.

3. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha guusje, ik hoop echt zo dat jij heel snel weer uit dit topic kan.
    Er zijn idd succesverhalen, maar ik snap dat je daar niet van uit kan gaan.
    HEb het zelf ook hoor...van wat als de gyn nu toch morgen op de echo wat ziet???
    Tja het kan allemaal heb genoeg verhalen gelezen.
    Voel jij je ook ontzettend zwanger gewoon??
    Ik had gister zelfs wat vollere borsten ineens :( Snap er niks van en is echt verwarrend.
    Kijk op tegen morgen...maar ben wel blij dat ik dan al terecht kan.
    Hebben ze jou ook nog op hcg geprikt??

4. Onewish

Onewish VIP lid

Jul 15, 2010
    8,373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Ik kom mij ook melden.
    Ik zou vandaag door me huisarts gebeld worden, kreeg ik ineens een hele andere huisarts aan de lijn ?! Lekkerdan !? ik zeg waarom belt u mij ik moet mijn eigen dokter hebben, die had het vandaag heeel druk dus stond ik in zijn bellijst, nu heeft hij mij voor morgen op de bellijst gezet voor me eigen dokter, voor een verwijsbrief naar de gyn. Pff nog weer wachten dus....
    Mijn hcg waarde was al wel weer laag 0.31
    xxx

5. Valerie84

Valerie84 Actief lid

Mar 9, 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lieve Meiden,

Ik sluit mij ook aan bij dit topic...
    Ik heb vorige week ook een miskraam gekregen..
    Gister hcg geprikt en die was alweer laag 7...
    Maandag weer prikken en een echo om te kijken of alles leeg is...

@Blue, bedankt voor de uitnodiging voor dit topic, succes morgen bij de gyn..
    @Guusje, die onzekerheid is vreselijk... Heel veel sterkte deze week...
    @onewish, Wat bizar zeg dat je eigen ha niet belt, nu nog een dag wachten...

6. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,383
    0
    0
    Hengelo
    @Blue, ik voel me ook nog heel erg zwanger. Misselijk en pijnlijke borsten. Maar we zullen zien over een week, ik ga gewoon nergens van uit. Die onzekerheid is gewoon vreselijk.

@ Onewish, wat vreemd zeg dat je opeens door een andere arts werd gebeld. Ik zou dat ook helemaal niet prettig vinden, want die arts weet toch niet helemaal wat er speelt.

@ Valerie, hopenlijk is dan maandag alles leeg. Het klinkt wel heel cru zo, maar als je weet dat het toch niet goed is moet het ook maar zo snel mogelijk voorbij zijn vind ik.

7. Valerie84

Valerie84 Actief lid

Mar 9, 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @guusje, Ja dat vind ik ook, dan kun je het proberen af te sluiten en verder gaan. Want dat is wat nu overheerst het gevoel van ik wil zo graag verder... En hopen dat wij snel weer zwanger mogen worden en dat het goed gaat!

8. Kaarr

Kaarr Actief lid

Jul 23, 2010
    168
    0
    0
    Super dat je een topic hierover hebt geopend. Fijn om erover te praten met anderen. Hier ook: na 6,5 week (was 05 jan uitgerekend) een miskraam.. eerste zwangerschap..

9. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,843
    0
    0
    Zuid-Holland
    onewish en valerie, duidelijk al een lage waarde! Hopen dat alles schoon is! Hebben jullie ook het vruchtje zelf al echt verloren? Of niet gemerkt? Had bij mijn miskraam in feb echt een bal dat in de wc viel. Durfde toen echt niet te kijken, maar voelde meteen dat dat het was. Het zwanger gevoel verdween toen echt snel. Nu heb ik dat dus (nog) niet. En onewish vind t maar raar van je ha, hoop dat ie morgen dan wel zelf belt! En valerie, k zag dat je bij de kletsmama s zat dus dacht haal je ook hierheen. Weet niet of er daar vandaan ook meer meiden met n miskraam zijn die hier willen mee praten? Die zijn dan uiteraard ook welkom ;)

10. Kaarr

Kaarr Actief lid

Jul 23, 2010
    168
    0
    0
    Ik had afgelopen dinsdag een echo bij de gyn. Een ontzettend aardige man, die inderdaad bevestigde dat ik een miskraam had gehad. Ik had afgelopen zaterdagavond geen zwanger gevoel meer. Ik voelde gewoon dat het leeg was, dat er niks meer leefde in me. Zo gek... en zondag buikpij+bloedverlies. Toen wist ik genoeg. De echo afgelopen dinsdag was alleen om te kijken of er nog eventuele curetage nodig was, maar dat hoeft gelukkig niet.
    Vandaag moest ik weer werken en ik werk in een winkel in een nieuwbouwbuurt met allemaal jonge gezinnen. 1 op de 2 vrouwen die ik zie lopen, is óf zwanger óf loopt achter een kinderwagen.. Best confronterend.... pfff.
    Hoe gaat het nu met jullie allemaal en hoe verwerken jullie het? Heel veel liefs en sterkte meiden!

11. Kaarr

Kaarr Actief lid

Jul 23, 2010
    168
    0
    0
    @Blue, zie ik nou goed dat je bij je eerste miskraam 67 dagen hebt gewacht op een normale cyclus? Wat lang zeg.. :(

12. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,843
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Kaarr, tja we zitten met helaas teveel in hetzelfde schuitje :( maar het is dan wel fijn om het met elkaar te kunnen delen. Althans dat vind ik wel. Het is bij mij 2x achter elkaar mis nu. Had geen ongi na mijn miskraam in feb. Ben zelf sinds juni bezig voor een 2e.

13. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,843
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja klopt mijn cyclus is enorm van slag. Dec was mijn laatste ongi. Jan was k zwanger en feb mis. Toen april zwanger en nu weer mis. Het duurde 77 dagen dat k na miskraam positief testte, dus mijn ei was erg laat weer. Heel irri dus! Maar veel meiden hebben meteen een normale cyclus.

14. Kaarr

Kaarr Actief lid

Jul 23, 2010
    168
    0
    0
    Het is mijn eerste miskraam, ook mijn eerste zwangerschap trouwens. Vraag me nu echt af hoe lang het weer duurt tot ik mijn cyclus krijg, en vooral wanneer ik weer zwanger word. Ik mis het gevoel van zwanger zijn:(

15. Kaarr

Kaarr Actief lid

Jul 23, 2010
    168
    0
    0
    @ Blue: Heb jij je nu laten onderzoeken omdat je nu best veel miskramen in een korte periode hebt gehad..

16. lovelykids

lovelykids VIP lid

he hallo
    ik kom me hier ook melden.
    voel me hier niet zwanger meer het enige waar ik (nog) last van heb zijn hormonen. ben chagrijnig en kan zo janken om niks.
    mijn hcg was maandag al zo laag dat een zwangerschapstest al negatief aangaf.
    had me bij een miskraam toch iets anders voorgesteld. misschien komt het wel doordat het zo vroeg in de zw (4w5d) was.
    heb iig al 3 goede zwangerschappen gehad die waren beter voorbereid. ik was toen al aan de foliumzuur en hield zelfs met mijn eet/drinkgedrag ook al rekening met een evt zw. dat heb ik deze keer dus niet gedaan plus dat ik 7 wk terug een operatie heb gehad aan mijn galblaas en daar bovenop komt nog eens dat ik een pap-2 uitslag had van mijn uitstrijkje.
    kortom mijn lijf doet lekker dwars.

maandag moet ik bij de ha komen en daar zal me wel duidelijk worden hoe en wat verder. ik heb ook geen idee waarom ik op het spreekuur komen moet, maar kan mooi van de gelegenheid gebruik maken om mijn vragen voor een evt zwangerschap te laten beantwoorden.

17. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,843
    0
    0
    Zuid-Holland
    mijn miskraam is nog niet volledig ben k bang. Morgen ga ik dus wel vragen of de gyn onderzoek wil doen. En ik snap dat je het gevoel mist. Ik voel me nu nog zwanger en vind het moeilijk om dat straks weer te moeten missen.

18. Onewish

Onewish VIP lid

Jul 15, 2010
    8,373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Ja idd ik vond het ook vreemd van dat telefoontje van die andere huisarts. Nja morgen krijg ik men eigen te spreken...
    Ja ik denk dat ik het dn al verloren ben:( helemaal niets gezien alleen bloedverlies vorige week.. Maar mijn hcg is toch echt al 0.31 maar als ik naar de gyn moet zullen ze vast en cker wel een echo maken..Om te kijken hoe of wat.
    xx

19. mier30

mier30 Lid

May 5, 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik wil me hier dan ook ma melden....
    Ik had me al 1x voorgesteld bij de januari mama's ma was zo onzeker geworden dat ik pas wou mee praten na een goede echo..
    Ik heb 30 maart een curettage gehad door een incomplete miskraam en was tegen alle verwachtingen in dus meteen weer zwanger.
    Ik zou gister een vroege echo hebben om te kijken of alles goed zat en ben 3 kwartier voor de echo gaan bloeden..ik mocht alsnog voor de echo komen en daar was te zien dat het met 6 weken gestopt was met groeien( was 7 weken )

Ik heb wel erg vaak mee gelezen met de januari mama's en eigenlijk heel erg met jullie mee geleefd dus toen ik zag dat blue dit topic had geopend dacht ik nu ga ik ma even mee praten..

20. Valerie84

Valerie84 Actief lid

Mar 9, 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Blue Wij hoorden vorige week dinsdag dat mijn hcg te weinig was gestegen, de gyn zei dat dat geen goed teken was en ik er rekening mee moest houden dat het vruchtje gestopt is met groeien. Wij moesten afwachten en over een week weer bloedprikken. In super onzekerheid bleven we achter... Vreselijk, wat gaat er gebeuren, je hoopt op een wonder maar ergens weet je dat het niet goed is. Mijn zwangerschapssymptomen namen al af.. vorige week donderdag werd ik wakker met krampen en bloedverlies. Savonds hebben wij het vruchtje gezien, altands wij denken dat dat het was.
    Daarna werd het bloedverlies wat minder. Alleen afgelopen maandag was het weer meer en savonds verloor ik iets van een zakje denk ik... En nu alleen nog bruinverlies niet veel meer. Mijn temperatuur is weer naar beneden en ik voel niets meer van een zwangerschap.

Ook ik mis het gevoel heel erg....
    Ik ben wel positiever dan vorige week, maar het blijft moeilijk.

Meiden die al een keer een miskraam hebben gehad, hoe lang hebben jullie het lichte bruinverlies gehad?

Share This Page