hey meiden ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een miskraam krijg niet leuk maarja het is nu zo. nu heb ik daarvoor 2x een abortus gedaan 1x 3jaar geleden toen was ik maar 8 weken maar de laatste x was in Februari maar toen was ik al bijna 14weken ( waar ik heel veel spijt van heb ) nu deze keer was het gepland en nu krijg ik een miskraam zou dat aan die abortussen kunnen liggen of gewoon pech ?
Sorry maar in Jan pleeg je abortus en nu verlies je een gewenste zwangerschap een half jaar later? Vind je het heel erg als ik dit echt niet kan begrijpen? Ik ben niet anti abortus (althans als het met een hele maar dan ook hele goede reden is). (Lees verkrachting of ongewenst afgebroken ivm ziekte baby/moeder). Mocht dit aan de orde zijn heb ik niets gezegd. Verder geen ervaring mee dus denk dat je ook bij de vk moet zijn met je vraag..
Dat kan alleen een arts met zekerheid zeggen maar je hebt net zoveel kans op een miskraam als ieder ander. Ik denk gewoon pech.
+1 Ontopic: mij is bij mijn laatste missed abortion een curretage afgeraden omdat je na 1 curretage meer kans hebt op verklevingen, maar aangezien je zwanger bent geworden lijkt me dit niet waarschijnlijk. Je zou aan je gyn kunnen vragen of ze je baarmoeder onderzoeken op afwijkingen.
Hmm... Ik zou dit ook even voorleggen aan je verloskundige. Denk niet dat het van invloed is geweest, maarja, ben geen expert Buiten dat moest ik wel even knipperen met mijn ogen toen ik las dat je in februari nog een abortus hebt ondergaan, maar dat het nú wel gepland is....? Misschien had je wel ren goede (medische) reden, maar gezien het feit dat je er spijt van hebt..
in een half jaar kan veel gebeuren.. toen was er zo veel gaande dat het gwn niet ging. goh ja als ik kijk hoe het nu is heb ik spijt maar spijtig genoeg kan ik niet in de toekomst kijken. ik had al wel zo'n reacties verwacht wat ik zeker wel begrijp hoor !
Met 14 weken nog een abortus? Hmm oke.. Na mijn weten mag dat maar tot 12weken...... Ik heb wel eens ergens gelezen dat je na een abortua het moeilijker wordt om zwanger te raken omdat het toch allemaal een beetje beschadigd.. Maar ik ben verder geen dokter..
probwlwm Abortus kan ik Nederland tot 25 weken. Een abortus dmv (zuig) curretage veroorzaakt geen verminderde vruchtbaarheid en/of verklevingen. Verminderende vruchtbaarheid na een abortus wordt zelden tot nooit veroorzaakt door de ingreep. Er wordt bij (zuig) curretage niks beschadigd oid. Een miskraam kan iedere vrouw overkomen en heeft niks te maken met het feit of je nou wel of geen abortus hebt laten uitvoeren. Gewoon domme pech.
waar ik het heb laten doen was de max 14w als ik het correct moet zeggen was ik 13w5d dat het je vruchtbaarheid zou verminderen dat wist ik dat dat niet zo is maar heb gelezen dat je meer kans zou hebben dat de volgende zwangerschap minder goed verloopt bv : vroeggeboorte premature enz... maar heb vandaag met iemand gepraat die 5 abortussen heeft gedaan en zij heeft daarna 3miskramen gehad en dan had zij een goede zwangerschap dus ja mijn zus heeft ook een abortus gehad en een jaar derna een gezonde zoon gekregen dus het zal wel gewoon pech zijn spijtig genoeg
Is het niet beter als je deze vraag aan een professional stelt? Op mij persoonlijk (vandaag vierde miskraam gehad) komt het heel gruwelijk over. Je maakt mij niet wijs dat er in een half jaar zoveel veranderd is dat het nu allemaal wel kan en toen niet. In mijn omgeving ken ik niemand die abortus heeft laten plegen. Als er zo makkelijk met mensenlevens omgesprongen wordt, 14 weken klinkt voor mij als heel erg laat. Ik kan dan ook even geen medelijden opbrengen voor je miskraam, sorry. Ik hoop voor je dat het een keer lukt, maar ik zou eerst wel gaan verwerken wat er nu allemaal gebeurd is als ik jou was.
Ik sluit me aan bij maaike... De vraag is meer voor een proffesionel en níet op een forum waar veel meiden steun zoeken die miskramen en ma's hebben gehad....
Waarom niet?? Omdat dit voor veel vrouwen een gevoelig onderwerp is mag zij nu niet haar onzekerheid uiten hier nu ze wel graag een zwangerschap wil? Ten eerste, wie zijn wij om te oordelen, wij kennen haar niet en wij kennen niet haar hele verhaal. Ten tweede, lijkt het me duidelijk dat ze zich er erg rot onder voelt en zich nu zorgen maakt of ze gestraft wordt voor haar eerdere keuzes. Ten derde, in de topictitel staat waar het over gaat, als je er niet tegen kan...niet aanklikken! Het is de realiteit dat er gekozen wordt voor abortus voor wat voor reden dan ook, dat er nog zo'n grote taboe op ligt waardoor vrouwen hun emoties amper kunnen verwerken omdat er niet over gesproken "mag" worden vind ik jammer. Begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen abortus, maar OOK tegen veroordelen en kortzichtig zijn.
Ik ben niet tegen abortus hoor. In bepaalde situaties een goede oplossing, maar dan wel binnen een paar weken. Wat mij nu tegen de borst stuit is het gemak wat eruit spreekt. En nee ik weet niet wat de reden was dat het een paar maanden geleden niet kon en nu wel. Februari is pas vier a vijf maanden geleden hè. Wat verandert zo snel? Misschien is er een hele goede reden, maar die staat niet vermeld. Dus reageer ik op wat ik zie. Bij het klikken op het topic ging ik er natuurlijk niet vanuit dat het zo kort op elkaar zou zijn.
Maar dan nog....er wordt niet gevraagd door ts, wat vinden jullie van mijn keuzes? maar of een abortus gevolgen heeft voor je vruchtbaarheid.
En die vraag kunnen wij als niet medici niet beantwoorden. We weten niet hoe de abortus is uitgevoerd en hoe het lichaam erop gereageerd heeft. Elke ingreep kan complicaties met zich meebrengen.