Vwpunctie wkz; rust daarna en wanneer uitslag?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bunchy, 5 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Over twee weken heb ik een vwp in het wkz. Wanneer volgt de uitslag. Ze zeggen drie wk maar uitslag vlokkentest kregen we vorige keer al met tien dagen. Hier opnieuw kans op? We hebben het 's morgens op een werkdag. Ik werk maar drie dagen maar wordt maar op een dag gedaan in het zkh.
    Moet ik die dag rust houden? Ik heb een zittend beroep. Een dagje ziek melden? Of een vak dag opnemen of in de middag gewoon gaan werken?

2. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Ha Bunchy, ik heb een vwpunctie gehad bij mijn eerste zwangerschap. Ik weet niet meer precies hoe lang het duurde voordat we de volledige uitslag hadden, maar ik weet wel dat ik de rest van de dag een wat zeurderige buik had. Ik zou in ieder geval de dag van de punctie rustig aan doen en niet gaan werken. Ik was ook in het WKZ...

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Dank kounelli! Dan meld ik me voor die dag maar ziek toch? Of zou ik hier een vak dag voor op moeten nemen?

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    nee ik zou me gewoon voor die dag ziekmelden. het is een noodzakelijke medische ingreep...daarvoor neem ik zelf ook geen verlofuren voor op hoor.

Sterkte.

Ik vermoed trouwens wel dat je al vlot een uitslag kunt krijgen op de sneltest, maar daarin wordt er alleen gekeken naar de drie meest voorkomende trisomieën (13, 18 en 21) Voor verdere aandoeningen duurt de uitslag inderdaad langer.

5. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik heb nu twee keer een vwp gehad , de uitslag van een vwp duurde langer omdat ze cellen moeten kweken .
    Zelf had ik de uitslag met 21 dagen .

Ik nam altijd de hele week vrij, wilde geen enkel risico , buiten het bestaande risico natuurlijk , succes !

6. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Wij kregen de uitslag binnen 8 dagen. De trisomieen konden al binnen 5 dagen bekend zijn. Echter was er nog iets aangevraagd waardoor het 8 dagen duurde...

Deel Deze Pagina