hoi, vh weekend heb ik waarschijnlijk mijn ovulatie. morgen heeft vriend een kerstdiner waarbij er erg veel gedronken wordt.. hij probeert er wel rekening mee te houden, maar ongemerkt drink je toch meer op dat soort gelegenheden... ik merk dat ik me erg opwind over, temeer we al een ma en een vmk hebbben gehad..
zaad wordt 3 maanden van tevoren gemaakt zeg maar, dus volgens mij heeft deze week dronken worden geen invloed op het zaad voor deze week, maar voor het zaad over drie maanden...
check mijn banner! mijn ei was op mijn huwelijksdag.... toen heb ik me toch echt laten gaan.. en mannetje ook en zie het resultaat
Teveel alcohol heeft wel degelijk direct invloed op het sperma. Na een avondje doorzakken worden er heel veel onbeweeglijke zaadjes in het sperma gevonden, dus kijk uit met teveel alcohol!
De kleine van een vriendin van mij is zelfs zwanger geworden terwijl ze allebei flink gedronken hadden. Als het met veel regelmaat is kan het wel invloed hebben.
Er is ook een directe invloed van alcohol op zaad, zie o.a. dit abstract: Acute treatment of paternal alcohol exposure produ... [Alcohol. 1997 Jul-Aug] - PubMed result
volgens mij heb je twee zinnen door elkaar gehaald... De kleine van een vriendin van mij is verwekt.... en een vriending van me is zelfs zwanger geworden.... Hier is dochter trouwens ook zeker verwekt terwijl we allebei van het padje afwaren.... dacht nog helemaal niet zwanger te kunnen worden na mk.. (hele vroege eisprong gehad)... Zoonlief.. door pil.... en toen hadden we ook een aardig los leven.... eigenlijk dom... de twee zwangerschappen die "netjes" verwekt zijn... monde uit in vroege miskramen..... (niet dat ik juist meld dat alcohol goed is hoor, maar hier is het gewoon toeval...)
Alcohol heeft zeker ook direct invloed op het zaad.....mijn vriend moest zaad inleveren en mocht geen alcohol een avond van te voren drinken... Maar ik moet zeggen dat ons kleintje ook verwekt is een periode van veel alcohol.......vakantie..... dus het wil niet altijd zeggen dat alle zaadcellen direct dood gaan door alcohol....je bent er maar 1 nodig....
heeft weinig invloed op het zaad meer op zijn prestatie ihiihihi hou het lekker op een vluchtertje als hij dronken is ihihi komt goed mijn man is gemaakt terwijl mijn schoonouders stom dronken van de kerst borrel af kwamen en de condoom waren vergeten ( ja ja dat weten we hahahah )
ik denk dat het zeker invloed heb op het zaad.... en niet geheel onbelangrijk het prestatievermogen!!
Ons kindje is ook verwekt op vakantie en was toen even niet bezig met zwanger worden. We hebben daar wat afgezopen! Lekker all-inclusive! En kijk naar mijn banner
De wetenschap heeft aangetoond dat alcohol een negatieve invloed heeft op de kwaliteit van het zaad, net als roken (en strakke onderbroeken). Tja, wil je dus optimaal zaad creëren dan zal manlief dus niet mogen drinken. Ach, er zijn genoeg mensen die zwanger worden terwijl gewoon gedronken wordt. Maar heb je alles al geprobeerd: laat dan de alcohol ook staan dan weet je in ieder geval zeker dat je ALLES gedaan hebt.