Wat moet ik hier nu mee?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marlieke, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hoi,

Het was moeilijk om een titel te geven aan mijn vraag.

Het volgende is mijn 'probleem':
    2 maanden na de bevalling op 13 juni was ik weer begonnen met de pil. De afspraak met mijn man was/is dat ik zou stoppen wanneer de 3 strips die ik had op waren. Echter, omdat we op vakantie gingen en ik dan net ongesteld zou worden op de dag van terugkomst, besloot ik de pil door te slikken. Anders had ik op maandag 15 oktober de laatste ingenomen. Nu dus doorgeslikt. Maar nu is het dus zo dat ik zaterdag ongesteld ben geworden. Ondanks het doorslikken. Minder erg ongesteld dan normaal, maar het is toch ook geen spotting, volgens mij. Heb ook gewoon krampen e.d. Heb dan ook maar besloten (samen met mijn man) om het restant van de pil weg te doen.
    Maar omdat we dus weer een kindje willen is nu mijn hele cyclus in de war. Is het nu wel verstandig om ervoor te gaan of moet ik nu eerst nog een menstruatie afwachten?
    Temperaturen voor een eisprong zal weinig nut hebben, aangezien ik de vorige keer 7 a 8 maanden lang mijn temperatuur heb bijgehouden. Nooit was ie hoger of lager dan anders.

Kom ik ook nog even met een andere vraag. Kan het ook langer duren voor ik weer een eisprong heb, wanneer je, zoals mij, 3 maanden de pil hebt gebruikt?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi marlieke,

Het klinkt voor mij toch als spotting. Dit zie je vaker als je de pil doorslikt, je lichaam zit dan toch aan het einde van de cycles en soms is de menses sterker dan de hormonen.
    Je kan dit bloed verlies als de eerste dag van je laatste menstruatie aanhouden ookal was het geen 'normale' menses.
    Je kan dus gewoon verder 'oefenen'!

Groetjes imke

3. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Oke, dankjewel! Dan ga ik ook maar even mijn banner aanpassen! :)

Kan je mij dan ook nog vertellen hoe het zit met het vruchtbaar zijn na 3 maanden de pil te hebben geslikt? Heeft dat ook invloed op de eisprong als je maar zo even de pil hebt gehad? Moet zeggen dat ik ook nog in die 3 maanden een penicilline kuur heb gehad van de huisarts.

Deel Deze Pagina