In de eerste week van oktober is mijn miskraam begonnen. Het rode bloedverlies is naar bruin bloedverlies gegaan. Mijn vk zei dat als ik geen helderrood meer zou verliezen, de miskraam "over" zou zijn. Toch blijf ik een beetje bloed verliezen. Het is idd niet meer helderrood, alhoewel ik soms wel kleine beetjes helder rood "slijm"heb, maar het houdt wel aan. Is dit normaal of is de miskraam nog steeds niet volledig doorgezet? Afgelopen woensdag teste ik nog positief op HCG (zwangerschapstest gebruikt), maar ik heb begrepen dat het wel enkele weken kan duren voordat dit echt uit mijn bloed is. Wat denken jullie?
Hoi Merder, je kunt nog een aantal weken wat bloedverlies houden, of het nu bruinig is en af en toe rood, dat is normaal. Een positieve test nu is nog van de miskraam idd en de eerstvolgende menstruatie zal wel een flinke worden. Een soort laatste schoonmaak van het lichaam. Dus geen probleem, wacht maar rustig af, de miskraam is zeer waarschijniljk wel volledig geweest. Groetjes Brigitte
Hi Brigitte, Bedankt voor je antwoord. Ik zie het dan idd maar als tussentijdse opruimbeurtjes van mijn lijf. Kan ik tijdens dit bloedverlies wel een eisprong hebben en dus deze maand even veel kans hebben op een zwangerschap als zonder een miskraam? De vk had me gezegd dat ik niet hoefde te wachten met opnieuw proberen, maar ik vraag me af of dat deze maand dus wel zin heeft. Als het geen zin heeft, weet ik dat liever van te voren. Scheelt weer een teleurstelling toch
Wacht om met een gerust hart verder te gaan deze maand dan maar af. Het hoeft niet, maar als je jezelf voor een extra teleurstelling wilt behoeden is dat misschien dan wel een goed idee. Groetjes Brigitte
Hi Brigitte, Hmm dat bedoelde ik eigenlijk niet met mijn vraag. Het is niet zo dat we het niet willen proberen, in tegenstelling zelfs . Maar ik lees verschillende berichten over zwanger worden na een miskraam. Ergens las ik dat zolang er HCG in je bloed zit, je bijv. nog geen eisprong kunt hebben. Omdat ik nog steeds positief test (vandaag voor de zekerheid weer getest) en daarnaast nog kleine beetjes oud bloed verlies (wordt wel met de dag minder, vandaag eigenlijk alleen nog heel vaag een rozige gloed bij het afvegen), vraag ik me dus af of wat ik heb gelezen ook klopt (en dit dus inhoudt dat ik geen eisprong kan hebben gehad vanwege het hcg in mijn bloed). Als het zo is dat ik geen eisprong gehad kan hebben, hoef ik er ook geen test aan te pas te brengen op mijn normale dag dat ik ongesteld zou worden. hihi hoop dat deze uitleg wat duidelijker is