Beste verloskundigen, Op dit moment ben ik (volgens mijn berekening) morgen 9 week zwanger. Volgens mijn verloskundige haar berekeningen kan ik 2 week verder zijn (lange cyclus, maar getemperatuurd). Toen ik vorige week op de intake was (7week, 5 dagen) kon ze mijn baarmoeder al heel duidelijk boven het schaambot voelen. Daarom heeft ze ook even geprobeerd het hartje te vinden, maar dat is niet gelukt. Mijn blaas was ook helemaal leeg, want was pas naar het toilet geweest. Nu lees ik echter vooral verhalen over dat de baarmoeder pas met 10 a 11 week voelbaar is. Ik ben hier nu een paar dagen over na aan het denken en wilde toch het antwoord hierop graag weten voordat ik volgende week de termijnecho krijg. Ook hebben wij tweelingen in de familie, dus ik weet niet of dat eventueel een rol zou kunnen spelen? Hoofdvraag is dus eigenlijk: wanneer wordt over het algemeen de baarmoeder gevoeld bij het eerste kindje? Alvast bedankt voor het antwoord. Groetjes Friendly
Hi Friendly, Het is ook afhankelijk van hoe je baarmoeder ligt, jou baarmoeder ligt blijkbaar naar voren daardoor is het snel voelbaar. Maar in het algemeen is je baarmoeder inderdaad pas voelbaar na 10 weken. Als het een tweeling zwagnerschap is dan voel je jebaarmoeder indaad eerder boven het schaambotje uitkomen. Spannend hoor! Veel plezier met de echo! Imke
hoi! Nou het is nu helemaal duidelijk. We hebben de termijnecho gisteren gehad en zijn zelfs bijna een week minder ver. De verloskundige kon de baarmoeder dus al voelen op precies 7 weken. Er zit gewoon 1 kindje in. Dus de baarmoeder ligt waarschijnlijk echt heel ver naar voren. We zijn in elk geval helemaal happy met ons mooie kloppende hartje. Bedankt voor al jullie goede werk! Liefs Friendly