Hallo allemaal. Woensdag kreeg ik te horen dat ik een lege vruchtzak heb. Ik was 6+6 weken en het vruchtzakje was maar 4-5 weken. Ik heb ovulatietesten enzo gebruikt en geen seks meer gehad na eisprong dus ik weet dat ik niet minder lang zwanger ben. Echter doe ik nu, na 2 dagen een test en hij knalt al na 30 seconden. Ze willen dat ik het 2 weken afwacht omdat het misschien zelf loskomt. Ik snap dat het bij iedereen anders is, maar ik zoek een beetje gelijkgestemden die dit ook hebben. Is er hoop dat het nog vanzelf gebeurt binnen een week? Of ga ik toch aan de pillen moeten?
Wat naar! Hier hetzelfde alleen had ik af en toe al een beetje bloedverlies vanaf 5 weken. Ik heb maandag pillen ingebracht en vanaf gisteren onwijze krampen en bloedverlies. Was waarschijnlijk al snel gestopt met groeien en wil het ‘eruit’ hebben. Sterkte!
Ik heb 13 dagen geleden mijn miskraam gehad. Flink bloeden, krampen. Sinds gisteren is het bloeden gestopt. Mijn testen knalden ook nog. Woensdag maar het ziekenhuis geweest voor een echo en bloed prikken. HCG was 3544. Vandaar de knaltesten dus Op de echo was nog een mooi vruchtzakje te zien. Vind ik vreemd, want wat heb ik dan verloren 13 dagen geleden? Maar geen bloed en krampen meer, maar voel me nog wel zwanger. Ook niet gek volgens het ziekenhuis, met deze waarden. Je lichaam is nog gewoon zwanger. Woensdag moet ik weer terug, en weer hcg prikken en weer een echo. Ik zou vandaag precies 8 weken zijn. Als hcg aan het afnemen is, dan doen we niks, want dan komt het hopelijk vanzelf los. Als het toeneemt is er misschien iets anders aan de hand. Als het gelijk is, dan mogelijk toch medicijnen. Maar ik ga daar zo lang mogelijk mee wachten, omdat ik juist zo snel mogelijk door wil. Ik begreep uit het zkh dat je dan beter kan wachten tot je lichaam het zelf opruimt. Bij mij is de miskraam dus 13 dagen geleden, en ik ga zeker deze week nog geen keuze maken. Dus dan zijn we straks al 3 weken verder en misschien komt het dan toch in de tussentijd op gang. Ik zou niet te snel beslissen als dat niet nodig is.
Bedankt voor je reactie. Ik heb woensdag een afspraak bij de gyneacoloog in het ziekenhuis. Ik ga denk ik wel kiezen voor medicatie als ze iets willen gaan doen want het is nu al ruim 3 weken geleden dat het misging en ik heb nog 0 gebloed. Ook geen krampen, geen symptomen. Dus ik denk dat in mijn geval de medicijnen sneller zullen werken. Hopelijk doen ze wel iets. Zo gek dat jij toch echt nog volop bezig bent, zeker na een grote bloeding. Veel sterkte daar.
Zolang de zwangerschap er gewoon nog zit, ook al is deze niet levensvatbaar, kan het zijn dat je HCG gewoon nog toeneemt, hetzij langzaam, hetzij op normale snelheid, of slechts heel langzaam afneemt. Zolang er geen sprake is van een voltooide miskraam is de kans groot dat je donker blijft testen, dat kan zelfs enige tijd daarna zo zijn. "Aftesten" biedt daarom weinig tot geen duidelijkheid in dit stadium. Krijg je als die 2 weken om zijn weer een echo? Klinkt wel aannemelijk dat ze dat gaan doen. En gezien de termijn van het vruchtzakje en het feit dat het duidelijk in de baarmoeder zit, begrijp ik dat men voor afwachten kiest, want je weet nooit. Sterkte, het wachten is zwaar. Hopelijk snel 100% duidelijkheid.
Hier kwam het niet vanzelf op gang en had ik pas na 6 weken de eerste vrijwel negatieve hcg test. Met 7 weken echt negatief. Bij mij duurde het afbouwen dus ook heel lang. Ik was wel langer zwanger en had HG dus ik denk dat ik ook echt heel veel hcg had. Maar om aan te geven dat het inderdaad lang kan duren. Spreekt voor zich denk ik dat ik dus ook geen eisprong kreeg in deze periode. Sterkte met alles!