Miskraam. Wanneer weer vruchtbaar?

Discussion in 'Miskraam' started by Mel01, Jan 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mel01

Mel01 Lid

Dec 23, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag (2de kerstdag) een miskraam gehad. Ik was bijna 6 weken zwanger :(
    Tot afgelopen dinsdag heb ik bloedverlies gehad. Nu willen wij eigenlijk niet lang wachten voor een nieuwe zwangerschap. Maar ik weet wanneer ik weer vruchtbaar ben en mijn eisprong heb. Zijn er misschien meiden onder ons die er meer over weten?

Groetjes

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Dat is bij iedereen verschillend. Dus dat is helaas niet te zeggen
    Zijn je zwangerschapstesten al negatief??
    Evt beginnen met ovu testen beginnen om je ei op te sporen, zodat je weet wanneer jeje eisprong kan verwachten..

Daarnaast uiteraard sterkte.

3. madelief2014

Dec 22, 2014
    37
    0
    6
    Mijn dokter zei dat ik na 4 tot 6 weken weer ongesteld zou worden. Dat betekent dat de ovulatie na 2 tot 4 weken vanaf eerste dag van miskraam zal zijn. Maar dat zijn natuurlijk gemiddelden. Ik gebruik ovutesten maar volgens m'n dok zouden die niet betrouwbaar zijn na mk. Veel geluk!

4. Diazz

Diazz VIP lid

Dec 28, 2014
    6,391
    3,134
    113
    Ik ben bevallen met 15 weken, en mijn menstruatie kwam precies 28 dagen na de bevalling. In December controle gehad, en toen ook weer groen licht van de gyn om weer zwanger te worden. Precies 16 dagen later testte ik positief.
    Zoals je ziet kan het heel snel gaan.
    Ik hoop dat dit ook voor jou geld.

Heel veel sterkte met je miskraam, knuffel!

5. mariss89

mariss89 Lid

Dec 29, 2014
    6
    0
    0
    Hoi

Misschien geeft mijn verhaal ook beetje hoop
    Als eerste sterkte met de mk

Ik heb op 1 dec een mk gehad bij ongv 7a8 weken
    Begon krampen te krijgen op 26 nov met wat bloedverlies
    Mijn vk zei kon een soort van innesteling zijn,, alleen voelde bij mij niet goed ik had het namelijk ook niet gehad bij mijn vorige 2 zwangerschappen en gevraagt of ik een echo mocht en indd mijn vermoeden klopte het hartje klopte niet
    En op 1 dec is het er spontaan in 1 keer uitgekomen..
    Heb 3 dagen hevig gebloed maar op 5 dec was het volledig gestopt..
    10 dec een negatiev test hcg was ook al uit mijn lichaam.
    Verloskundige had gezegt dat ik niet perce hoefte te wachten tot mijn menstruatie omdat ik dat zelf liever ook niet wou ,,,
    Maar ik Ben dus van mijn oude cyclus uitgegaan.. met als resultaat dat ik op 28 dec licht positief test
    En vanmorgen weer een test gedaan en was duidelijk positief

6. madelief2014

Dec 22, 2014
    37
    0
    6
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat zou ik eerlijk gezegd ook geweldig vinden zo snel.

7. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Allereerst, wat naar dat je net een miskraam gehad hebt:(

Het kan enorm verschillen hoe snel je weer zwanger bent na een miskraam. Er doet zich een verhaal de ronde dat je iets vruchtbaarder zou moeten zijn na een miskraam, maar juist doordat je cyclus vaak nog ontregelt is, kan je vruchtbaarheid juist minder zijn. Geef je lichaam de tijd om bij te komen van de hormonenstorm. De eerste menstruatie komt gemiddeld tussen de 4 en de 6 weken na een miskraam, maar ook na 8 weken is niet ongewoon. Ik begrijp dat je snel weer verder wilt en ik hoop voor je dat je ook gauw weer verder kunt.
    Een tip: Probeer eens per week een zwangerschapstest om te kijken of het hcg je lichaam uit is. De testen worden na een miskraam steeds minder positief en vanaf een witte test kun je je eisprong opsporen met een ovulatietest. Als je eerder begint met ovulatietesten kunnen deze reageren op het rest hcg, waardoor ze niet betrouwbaar zijn.
    Sterkte de komende tijd met het verwerken en veel geluk met het opnieuw zwanger worden.

8. Elissa

Elissa Lid

Dec 2, 2013
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb even het antwoord gekopieerd dat ik heb gegeven aan liefssuus.

Binnen een maand weer ongesteld na miskraam. De eisprong kon ik niet testen omdat deze bij mij onder het hcg hormoon positef aangaf continu. nadat mijn eisprong en cervixslijm wegwas, testte ik weer negatief. Zowel een ovu test als zwangerschapstest. Een maand later weer in verwachting. Misschien is het waar dat je door de hormomen in je lichaam na een miskraam sneller zwanger wordt. Bij mij was dit wel het geval en ik dacht echt dat mij dit weer eens niet zal overkomen, maar alleen anderen. wel dus . Mijn ziekenhuis bevestigde niet dat je sneller zwanger kom worden na een miskraam, tegen een collega werd dit wel gezegd van mij in een ander ziekenhuis. Op een verloskundige site had ik gelezen dat de helft van de vrouwen die een miskraam hebben gehad binnen 3 maanden weer zwanger zijn. Sterkte met het verwerken van je verdriet, ik hoop dat je weer snel zwanger bent.

9. Elissa

Elissa Lid

Dec 2, 2013
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    In die maand erna mn servix slijm gemonitord en bevestiging genomen met een ovu test. Na een ongesteldheid na de miskraam werkte alles weer geregeld bij mij.

10. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

Oct 28, 2014
    577
    70
    28
    Sterkte Mel01 !! Wat een ontzettend naar voor je en ook zo met kerst...:(.

Ik heb 9 november een miskraam gehad na 6 weken zwangerschap. Ik heb 6 dagen gebloed. Ik werd 8 december voor het eerst weer ongesteld en nu sinds gister een positieve zwangerschapstest. Wel vind ik het doodeng.

Ik hoop voor je dat je het een plekje kunt geven en ik hoop voor je dat 2015 dat je geeft waar je zo graag op hoopt.

11. Mel01

Mel01 Lid

Dec 23, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle antwoorden:)

Ik ben nog bij mijn huisarts geweest met een verzoek om bloed te laten prikken. Dan weet ik zeker dat alles in orde is met mijn vitamines en waarden. En als het goed is heb ik over een paar dagen mijn eisprong als ik vanuit de dag van mijn miskraam tel. Nieuwe ronde nieuwe kansen:)

Share This Page