Miskraam?? Wat een onzekerheid..

Discussie in 'Miskraam' gestart door rose16, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik zou vandaag 6 weken zwanger zijn.
    Vorige week had ik licht wat krampjes en paar kleine druppeltjes bloed. Ging over naar soms een kleine beetje rozige afscheiding. Dacht nou kan er nog wel gewoon bijhoren. Tot ik gister eind vd ochtend opeens best wel buikpijn kreeg en even later ook hevig bloedverlies had. Dit heeft 3 uur aangehouden en alleen als ik naar het toilet ging kwam er veel bloed mee.
    Uiteraard teleurgesteld dat het mis is gegaan..😔
    Maar in de loop vd middag is het dus helemaal gestopt en tot op heden nog steeds niks.
    Wat een onzekerheid zeg...voor mijn gevoel is m'n zwangerschap ieder geval niet goed gegaan, maar zou dan alles nu al zo snel weg zijn??
    Verloskundige maar weer gebeld, maar helaas kan ik vrijdag pas voor een echo...zou zo graag willen weten waar ik nu aan toe ben!

Kan hier natuurlijk geen duidelijkheid vinden, maar ik wilde denk gewoon even van me afschrijven hier..hihi🙈

2. Katje77

Katje77 Actief lid

11 dec 2015
    498
    33
    28
    Hoi succes morgen!!!

3. Miepjezenuwacht

4 jul 2016
    85
    6
    8
    Hoe is t gegaan?

4. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties.
    Pff wat was ik zenuwachtig zeg..niet normaal🙈🙈
    Op de echo was een mooi klein kloppend hartje te zien. Wel zat er ook in m'n baarmoeder een hematoom. Dus nog aardig wat bloed te zien...
    Kan nog alle kanten op aangezien het nog zo vroeg is, hopen maar dat m'n baarmoeder niet teveel wordt geprikkeld dat daardoor t alsnog wordt afgestoten...
    Voor nu dus blij, maar hopen dat het goed blijft gaan!
    Verloskundige deed er verder wel beetje luchtig over van kan beide kanten op, we zien je wel weer met de termijnecho bij 10-11 weken. Vind ik best lang nu ik dit weet😔

5. Kate87

Kate87 Bekend lid

11 jan 2017
    636
    595
    93
    Wat lijkt me die onzekerheid slopend! Maar wat fijn dat er gewoon een kloppend hartje te zien is!! Fingers crossed voor je!

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik vind dat nogal wat van de vk. Ik zelf zou eenmaal aangeven dat dat niet voldoende is voor mij, en als ze daar niet in mee gaan een andere vk zoeken. De onzekerheid is ontzettend logisch en begrijpelijk. Als zij dit niet begrijpt dan heeft zij een probleem en moet je iemand zoeken die jou helpt

7. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Vanochtend begon het bloedverlies helaas weer.
    Heb de dienstdoend verloskundige even gebeld. Ze vroeg wanneer ik weer voor controle echo moest komen. Dus toen zei ik wat haar collega gister zei. Daar was ze het gelukkig niet mee eens. Als het bloeden aan blijft houden moet ik deze week weer voor echo. Als het wel stopt sowieso over twee weken weer echo. Dat stelt me wel beetje gerust. En nu maar weer kalm aandoen en Fingers crossed dat t kleintje blijft zitten!✌

8. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Ohja en ik had nog wat utro liggen van na m'n vorige zwangerschap met iui. Dus ben zojuist daar gewoon mee begonnen🙈 hopelijk brengt dat m'n baarmoeder weer wat tot rust😊

9. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Gelukkig dat je een kloppend hartje heb gezien!

Ik heb ook een hematoon gehad in mijn zwangerschap het heeft geduurd van 6 weken tot 9 weken zwangerschap toen was het weg, mijn tweeling heeft er gelukkig geen last van gehad.

Vaak word er gezegd: je mag en kan gewoon alles maar ik zou je aanraden om veel rust en vooral bank/bed rust te nemen, toen ik ging lopen bv naar de winkels werd het erger! ik heb alle kleuren rood gezien en zelfs stolsels en buikpijn maar het hoef dus niet meteen einde zwangerschap te betekenen zie banner :D

10. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je berichtje, fijn te horen dat het gewoon goed kan gaan!!😁 daar hoop ik maar op.
    Verloskundige zei vroeger werd er bedrust gegeven, maar dat was wat overdreven..dus maar wel rustig aan. Hoe heb jij t toen gedaan met werk dan? Ben afgelopen week ff thuis geweest, maar wordt aankomende maandag gewoon weer verwacht en weer vol aan de bak...daar denken ze nog dat ik een miskraam heb gehad, omdat ik met die gedachte maandagmiddag ben vertrokken daar. Dus ze denken vast die heeft t ff kunnen verwerken en hop je mag weer vol aan de bak. Haha zo lastig....ook niet echt een sociaal meelevende manager trouwens😜

11. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Geen ervaring maar zou me toch echt even ziek melden en echt rustig aan gaan doen

Gewoon even je situatie uitleggen
    Wat voor werk doe jd eigenlijk ?

12. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ik zou mij ziek melden heb ik ook gedaan!

Als het zwaar werk is waarbij je veel moet lopen en tillen zou ik zeker doen! er zit een wond in je baarmoeder, een hematoom is letterlijk: blaar gevuld met bloed stolsel, die blaar is aan het lekken daardoor gaat je baarmoeder mond open staan en is dus risico op infecties, het prikt de baarmoeder waardoor de baarmoeder gaat samen trekken (dat zijn de krampen) die wil de wond dichten en daardoor kan ook het vruchtje in de problemen komen, hopelijk zit de hematoom bij de uitgang als hij boven het vruchtje zit is het helemaal eng.

DIT klinkt misschien eng en overdreven maar vind dat verloskundigen erg makkelijk omgaan met een hematoom, ik heb echt ik zweer: 2 weken lang op de bank gezeten liep alleen naar de wc en naar bed en dronk veel appelsap.

Die werkgever kon van mij de pot op!

13. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Wat een lastig dilemma...ik werk in het ziekenhuis. Heb wel wat taken waarbij ik gewoon rustig kan zitten, dus dat vind ik nog niet zo'n probleem. Maar sommige dagen moet ik wel veel doen en lopen etc. Ga maar is even goed nadenken hoe ik dit ga aanpakken 😁 Bedankt voor de tips!
    Ik vind het ook best vreemd allemaal en heb van de verloskundige ook niet echt veel info gehad. Zag op de echo in m'n baarmoeder de ruimte waar het vruchtje in zat en daarnaast een even grote ruimte waar het bloed te zien was, dus geen idee waar het dan zit hoe groot het is etc.

14. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.226
    1.262
    113
    Ik heb aan het begin van m'n zwangerschap ook een hematoom gehad. M'n vk reageerde een beetje als de jouwe. Wel extra echo's gehad elke 2 weken tot de termijnecho. Uit mezelf ben ik rustig aan gaan doen, zo min mogelijk tillen. Vk gaf aan dat dit geen invloed had, maar in het buitenland krijg je bedrust voorgeschreven dus het gaf mij een prettiger gevoel om niet te tillen. Op m'n werk ben ik gewoon eerlijk geweest, ook eerst gezegd dat ik een miskraam had (want daar was ik van overtuigd op dat moment). En daarna dat er toch een kloppend hartje zat, maar dat ik het rustig aan moest doen omdat het nog alle kanten op kon gaan. Gelukkig was hier wel begrip voor (Ik werk in de horeca, dus in principe veel tillen en lopen). Gelukkig is alles goed gegaan en is onze zoon nu 6 weken 😊

15. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je berichtje, fijn die herkenning! Wat gaaf dat alles goed is gegaan en je nu een mooie zoon hebt, van harte gefeliciteerd!!!
    Ik zal het op mijn werk idd ook gewoon uitleggen en eisen dat ik wat rustigere taken kan doen😁

16. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.226
    1.262
    113
    Inderdaad gewoon rustig aan gaan doen. Ik wilde niet dat als het mis ging ik zou kunnen zeggen: "had ik maar..." Op deze manier had ik het gevoel iets te kunnen doen. Bij de termijnecho was de hematoom trouwens verdwenen.
    Ik duim voor je dat het goed blijft gaan!

17. Lisetje

Lisetje Actief lid

26 jan 2017
    315
    246
    43
    Vrouw
    Reisadviseuse
    Schiedam
    Hoi rose16,

Ik herken mijzelf heel erg in jou verhaal.
    Ik ben nu 5,5 week zwanger en gisteren kreeg ik de enorme schrik dat ik bij het plassen best veel bloed zag.

Gelijk in paniek.
    Vk gebeld en mag net als jij volgende week komen.
    Maar wat een onzekerheid heb ik.
    Mijn Vk zei heb je geen blaasontsteking, dit heb ik vanmorgen laten testen en de dokter zag een ontsteking zitten.
    Maar dit stelt me natuurlijk nog helemaal niet gerust..

De aankomende dagen in spanning doorkomen..

Snap wat jij bedoelde met even je verhaal uiten.

Groetjes Lisette

18. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Lisette,

Ow wat balen he die onzekerheid. Ik begon zaterdag ook weer heftig te bloeden. Gelukkig stopte het na een aantal uur weer en kwamen er geen stolsels ofzo mee, dus kleintje zit hopelijk nog goed.
    Is bij jou het bloeden nu ook weer gestopt? Hoop voor je dat je volgende week een goede echo hebt!! Ik mag weer zenuwen tot m'n echo aanstaande maandag. Pff zou willen dat ik wat weken door kon spoelen!😁

19. Lisetje

Lisetje Actief lid

26 jan 2017
    315
    246
    43
    Vrouw
    Reisadviseuse
    Schiedam
    Het bloeden was gisteren gelukkig al wel gestopt.
    Wel nog een beetje bruinbloed met afvegen.
    Maar heb 1 grotere bloeding gehad en daarna elke keer een beetje.
    Duurde in totaal ongeveer 3 uur...

Die zenuwen pfffff erg hè.. probeer me niet te druk te maken maar ja doe je toch wel...

Succes maandag!!

20. rose16

rose16 Actief lid

10 feb 2013
    147
    12
    18
    NULL
    NULL
    Dat is wel een goed teken gelukkig...hopelijk volgende week een kloppend hartje op je echo! Wanneer heb jij de echo?
    Nou dat niet druk maken probeer ik ook, maar is zo lastig inderdaad! Denk er toch de hele dag aan en voel dan van alles enzo..haha maarja rustig afwachten toch maar he.
    Jij ook heel veel succes en rustig aan! Laat je weten hoe t was? 😊

Deel Deze Pagina