Beste, Afgelopen zaterdag hadden we een positieve zwangerschapstest. Afgelopen maandag hebben we een bloedafname gedaan, en deze morgen kregen we te horen dat we zwanger zijn. Nog geen 2 uurtjes later, kreeg ik bruin bloedverlies. Dit was niet zo hevig in het begin. Eens ik thuis was, een uurtje later, was het net iets heviger, telkens ik naar "toilet" ging voor een plasje. Ik heb mijn vriend onmiddellijk op de hoogte gebracht, die naar huis is gekomen. Toen hij hier was, kreeg ik hevige buikkrampen, en moest opnieuw naar de toilet haasten. Opnieuw, bruin bloedverlies. Dokter gebeld, die zei dat zolang het geen helderrood bloed is, het nog altijd innestelingsbloed kan zijn. Kan innestelingsbloed zo hevig zijn, dat ik precies weeën had? Na die hevige krampen, ben ik wel nog eens een plasje gaan doen, en toen was het precies wel helderrood, maar zeer weinig. Ook waren gisteren de zwangersschapssymptomen verminderd. Ik voelde me minder misselijk. Eergisteren ben ik met hoofdpijn gaan slapen. En vandaag was ik opnieuw misselijk en vermoeid. Morgenavond worden we verwacht bij de dokter voor opnieuw een bloedafname. Bij de eerste bloedafname, afgelopen maandag, werd gezegd, dat we ongeveer 6 weken zwanger zijn. Hopelijk weten we meer op vrijdag, maar het wachten duurt zo lang! Ik voel me nu nog steeds zwanger, terwijl dit gisteren niet het geval was. Momenteel heb ik wel borrelend gevoel in de onderbuik. De bloeding komt enkel op gang, wanneer ik naar toilet (plasje) ga. Ik ben wel zeker dat het geen blaas ontsteking is, mede omdat de bloeding niet "langs dat gaatje gaat". Is er nog een kans dat ik zwanger ben, of heb ik gewoon vandaag een miskraam gehad? Mvg, Kimberly & David
hee meisss ik vind t een beetje moeilijk om te zeggen want met 3 weken zwangerschap(wat ik nog niet wist)heb ik 3 dagen flink gebloed ongeveer 2 mini tampons per dag..... toen was t over en voelde ik me flink zwanger ik testte al met 3wk en 5 dagen positief verder heb ik t/m week 12 ook iedere keer na toilet bezoek bloed verloren zelfs 1 keer een plasje dat ik dacht nu is t voorbij(dacht de vlk zelfs ook) totdat ik haar opbelde dat we een supergoede echo hadden(de 2de) en we zelfs 4 dagen naar voren waren gezet zo goed was het gegroeid! nu nog 1 keer vorige week een beetje roze verloren na ontlasting(vaatjes knappen heeeeeel snel) maar alles is perfect dus ik hoopdat dat voor jou ook lekker geld ik duim voor je
Poeh, geen flauw idee. Kan zijn van wel en kan idd ook nog goed zijn van niet. Vervelend dat je dan zo lang moet wachten voor je daarover duidelijkheid hebt he?
We hopen het alleszins ook. Hopelijk draait het hetzelfde uit zoals bij jou. Hoeveel was bij jou de kans dat het positief uitdraaide?
up date : Vandaag uitslag 2de bloedtest (donderdag "gisteren") gehad: waarde zijn gestegen naar 61 (afkomstig van 24 op afgelopen maandag) Dokter zegt dat dit te weinig was, maar op het internet stond dat dit wel een normale waarde kan zijn. ik zou nu ongeveer 2weken zijn (dokterstaal 5,5w) Wat vinden jullie? Straks gaan we een echo laten maken hopelijk zien we iets... Maar vinden jullie hcg waarde te weinig wetende dat ik van woensdag en bloeding heb die intussen fel vermindert is...??? maandag: 24 hcg Dinsdag: geen bloeding woensdag: bloeding (beginnend bruin veegjes) Donderdag: bloeding (iets heviger) in de avond fel vermindert tot zelfs geen bloed HCG = 61 Vrijdag: bloeding fel vermindert ook bij het plassen heel erg weinig straks echo groeten kim
op de echo werd idd niets terug gevonden Als ook geen vruchtzakje... De vrouw die de echo maakte verschoot wel dat de hcg gestegen was en kan ook zijn dat het een heel pril stadia is waar ik mij bevind 'bevond'... Ik moest afwachten wat het bloedresultaat dinsdag zal zijn , want opnieuw ga ik deze maandag een bloedtest laten afnemen... Als het hcg dan weer gestegen is ben ik effectief zwanger en zal het aantal weken zwangerschap gewoon minder zijn dan gedacht... spijtig weet ik niet meer wanneer ik het laatst mijn regels had... xxx
wat is die pijn in mijn lies? en in mijn nierstreek? bloeding is gestopt borsten worden gevoeliger met de dag en mijn humeur word serieus van de ene naar de andere kant gesleurd ik word enorm emotioneel bij het minste en na ontwaken ben ik meteen zo moe alsof ik een hele nacht niet geslapen heb, heb dan dutje op de zetel gedaan van 2 uur aan 1stuk :~o en net daarna weer enorm moe! ik weet gewoon niet wat te denken want als ik lees wat de symptomen zijn van miskraam - buitenbaarmoederlijke zwangerschap - innestelingbloeding - en de gewone zwangerschap zie ik gewoon geen verschillen en weet gewoon niet wat er met mij nu aan het gebeuren is en dinsdag lijkt mij zoooo ver nog ik word er nerveus van! ik kan gewoon niet meer wachten op bloeduitslag ik krijg sewes nog een zenuwinzinking als ik zo lang nog moet blijven stessen... kan aub iemand mij iets meer vertellen uit ervaring of herkenning?? en de afloop... alvast bedankt!
meis houd het alsjeblieft goed in de gaten t kan zijn dat je super kort zwanger bent en dat ze daarom niks kunnen zien maar als je steeds een positieve test blijft houden zonder dat er iets te zien is eis dan weer een echo om te kijken voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap he? wil je niet bang maken maar zorg dat je t goed aan blijft geven dat ze t wel onderzoeken sterkte meis
Gisteren bloed laten nemen Resultaat: HCG waarde van 214 vandaag een echo gedaan 'inwendig' resultaat: vruchtzakje gezien Van +/- 1.5mm Ben 5weken ver Volgende week terug echo: Vruchtzakje moet 0.5cm zijn en dan is het allemaal goed... Wij zijn super in de wolken hehe Hopelijk houd het allemaal goed aan... Bedankt voor de comments ... xxx
sinds gisteren heb ik enorm veel bloed verloren op echo stond duidelijk te zien dat vruchtje aan het afkomen was! Heel jammer we zagen er zo naar uit na al die twijfels! Maar heb na 6uur bloeden geen bloeding meer :S dus zal het vruchjtje weg zijn peisk... Voor diegene die willen weten hoe zo'n miskraam aanvoeld (kan wel varieren van persoon tot persoon) maar dit zijn mijn bevindingen... (ik was bijna 7weken ver) kleine steekjes in de onderbuik gevolgd door iets heverige onregelmatige steken, daarna helder bloed vloeing begint met een paar druppels (helder rood bloed) en kort daarna uitlopend naar een hevige contineu bloeding waarbij je grote propjes weefsel verliest vooral bij het plassen voel je enorm goed de vloei daarna word het enkel heviger en verlies je meerder proppen (je mag ze uit het water vissen maar is niet noodzakelijk) het weefsel lijken op propjes (klonters) het vruchtje zelf zal net iets groter en vaster van structuur zijn dus niet met de vinger uitstrijkbaar zijn die mag je eventueel wel uit het water vissen en bijhouden tot je bij de dokter bent. Je voelt je algemeen wat slapjes en krijgt eventueel wat hoofdpijn en voelt je wat duizelig. Blijf vooral kalm en bel onmiddellijk je gyneacoloog en vermeld wat er gebeurt is (alles specifiek zeggen) Ga als je enorm veel bloed naar de spoed (drink tussendoor heel veel water om niet uit te drogen! neem desnoods een fles mee onderweg naar de spoed) En als je denkt een vruchtje te hebben opgevangen steek deze in een potje of zakje en geef deze af aan je gyneacoloog. Vraag ook of ze bij de echo naar je beide eierstokken kijken om verdere zwangerschap uit te sluiten (buitenbaarmoederlijke) Sta niet te lang recht en gebruik van elke gelegenheid om te zitten (rolstoel in het ziekehuis op weg naar de spoed) dit is te voorkomen dat je flauwvalt doordat je bloeddruk zal schommelen doordat je enorm veel bloed verliest op korte tijd en om de vloei van bloed te beperken tot grote vloeien in 1 keer is het raadzaam niet te lange periodes recht te staan (zwaartekracht). ik hoop je wat te kunnen hebben bijgestaan... Veel succes en hopelijk maak je het niet mee! xxx
Heel veel sterkte met het verwerken samen weet helaas hoe het voelt, alleen dan met 16 weken. Neem je rust en praat er over als je behoefte hebt.