miskraam, wat nu?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hope, 3 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hope wat verdrietig. Ik wens je veel sterkte.
    Ik snap wel dat je wilt weten hoe nu na een miskraam, maar ik denk niet dat je gruwelverhalen van anderen moet lezen die al meerdere miskramen hebben gehad.
    De kans dat het de volgende keer bij jou wel goed gaat is veel groter.
    Maar neem eerst de tijd voor jezelf meid :)
    En natuurlijk mag je hier je verhaal kwijt.
    Nogmaals veel sterkte.

2. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo Hope,

Veel sterkte meid! Helemaal niet leuk dat het misgegaan is.... Weet precies hoe je je voelt, al werd bij mij het vruchtje spontaan afgedreven. Dat vond ik op een bepaalde manier wel 'zuiverend'. Ben daarna nog een tijd verdrietig geweest maar inmiddels zijn we 4 maanden verder en vol goede moed bezig voor een nieuwe kans. Het heeft - hoe cliché - toch wel tijd nodig vond ik...

Take care,

Neeke

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Moet dalijk om 12:10 bij de gyn zijn.
    Ga met gemengde gevoelens erheen.
    Hoop nog steeds dat het nog goed is, weet dat ik dit niet zou moeten doen.
    Mijn darmen zijn inmiddels flink van slag en ben behoorlijk misselijk ervan.
    Zullen de spanningen wel zijn.

Groetjes Hope, heel zenuwachtig.

4. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Ontzettend veel sterkte meis en ik duim voor je dat alles goed is!!!

5. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    veel sterkte

Ally

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Heel veel sterkte!

7. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ben vanmiddag bij de gyn geweest.
    Helaas, bevestigde hij, via de echo, het verhaal van de VK, het vruchtje leeft niet meer.
    Het was nu zelfs nog kleiner dan vorige week, is waarschijnlijk gekrompen.
    Heeft ook inwendig gevoeld en op baarmoeder gedrukt, echt niet prettig.
    Hij vroeg me wat ik wilde, afwachten of curetteren?
    Gezegd dat ik het het liefst zo snel mogelijk laat weghalen, omdat het me psychisch helemaal gek maakt en dat ik er erg emotioneel onder ben.
    Hij heeft me nog voor morgen ingepland om te curetteren. Eigenlijk was de OK planning al vol, maar hij heeft me nog ertussen gezet.
    Ik moet dan morgen komen om 8:00 als "spoedpatient". krijg dan , neem ik aan, nog een gesprek met anesthesist.
    Dit ging vandaag niet, omdat ik als "spoedpatient" een andere procedure moet volgen.
    Ik moet me nota benen melden bij de verloskamers??? Niet zo prettig, ik krijg m`n kindje weggehaald en anderen bevallen daar.
    Ik hoop maar dat ik er niet te veel van mee krijg.
    Ik word waarschijnlijk pas laat in de middag geholpen. Maar gelukkig blijft mijn mannetje bij me.

Ik heb nog van allerlei vragen aan de Gyn gevraagd.
    Volgens hem was het toch echt beter om 1 menstruatie af te wachten voor we opnieuw probeen zwanger te raken.
    Niet alleen vanwege het uitrekenen van de zwangerschap, maar ook omdat een eventueel nieuw vruchtje moeite zou kunnen krijgen om in te nestelen, omdat natuurlijk het opgebouwde baarmoederslijm morgen wordt weggeschraapt.
    Dus denk dat ik inderdaad maar verstandig wacht, geloof niet dat ik zo kort erna weer een miskraam zou willen krijgen. ( hoeft niet, maar kan wel)
    Verder gaf hij aan dat het vervelend was dat dit gebeurde in m`n 1e zwangerschap, want dan raak je het vertrouwen kwijt.
    Maar gaf aan dat ik in de toekomst nog veel kinderen zou kunnen krijgen.
    Voor nu absoluut geen troost.
    Want morgen moet ik definitief afscheid nemen van ons kindje in mijn buik, waarvan ik hoopte het over een paar maanden in mijn armen te kunnen houden.
    Ik hoop echt dat ik over een maand weer alles wat positiever kan zien en dat we na de volgende menstruatie weer positief ertegenover staan.
    Nu maar eerst op morgen focussen.
    Zie er behoorlijk tegenop.
    Ik wwet het is een lang verhaal geworden, maar ben blij dat ik het even van me af kan schrijven.
    Denken jullie aan me morgen?

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Meid ik wens je heeeel erg veel sterkte morgen. Lijkt mij idd niet zo fijn op de verloskamers.....
    Weet verder niet wat ik moet zeggen, nogmaals veel sterkte :)

9. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Och meid, wat vreselijk voor je (jullie)! Ik zal aan je denken morgen.
    Veel sterkte toegewenst voor de komende tijd en ik hoop dat je volgende zwangerschap (die heus zal komen) goed verloopt!

Liefs,
    Loca.

10. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    meid heel veel sterkte morgen
    ik zal aan je denken

11. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Hope ik zal zeker aan je denken heel veel sterkte.

grtn Nique

12. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    lieve hoop ik wens je alle sterkte toe en hoop dat je kracht vind om er samen met je mannetje weer bovenop te komen , en te gaan voor nieuw geluk ...heel veel liefs asjuh

13. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Gister curettage gehad. Een hele rompslomp.
    Was vanaf 8:00 al in het ZH in Heerlen, en wist dat het laat in de middag kon worden omdat ik voor de spoed-ok opstond.
    Om 14:00 kwan een gyn naar me toe, er was een echt spoedgeval binnengekomen, iemand met een hersenbloeding en die werd geopereerd. Tuurlijk heel begrijpelijk dat dat voor gaat.
    Hij legde me 3 opties voor. Wachten tot `s avonds, morgen terug komen of om 15:00 in ZH Brunssum geholpen worden.
    We zijn voor de laatste keuze gegaan.
    Gauw onze spullen gepakt en richting brunssum, de arts had daar iedereen ingeseind en wisten ervan dat ik eraan kwam.
    Toen ik aankwam kon ik meteen zo`n OK hemd aandoen en een tablet nemen om suffer te worden en werd direct naar de OK gebracht, dus dat ging wel snel.
    Eenmaal op de OK erg emo, maar er waren zo`n lieve mensen daar. Ik moest maar gewoon huilen zeiden ze want dat was begrijpelijk.
    Vlak voor de narcose kwam de Gyn zich voorstellen, ook een aardige man.
    Rond 15:10 narcose gekregen en om 15:55 schrok ik wakker en lag ik op de recouvery.
    Daar kwamen wederom de emoties eruit, ik besefte meteen wat er was gebeurd en dat het nu definitief is.
    Rond 16:45 naar de fadeling gebracht en toen kwam mijn man alweer snel.
    Wat was ik blij om hem te zien. Ik heb heel hard gehuild, maar het stomme was zonder tranen.
    Waarschijlijk omdat ik al zoveel uur helemaal geen vocht meer had binnen gekregen.
    Ik had wat last van een branderig gevoel van onder, daar kreeg ik meteen pijnstillers voor.
    Na even liggen kwam het vloeien ook op gang.
    Na dat ik gegeten had mocht ik uiteindelijk rond 19:00 naar huis.
    Wat was het een lange en emotionele dag, was ook echt moe van alles.
    Maar ben blij, ondanks alles dat het "achter de rug" is.
    Had niet tot vandaag willen wachten.
    En iedereen in het ZH was erg lief en begripvol, dat doet je dan echt goed.
    Vannacht goed geslapen, heb geen pijn meer gehad. Ik heb me wel voorgenomen om deze week niet meer te gaan werken, even wat tijd voor mezelf nemen.
    Over 2 weken moet ik op controle bij de gyn.
    Hij adviseerde me om 2 weken niet in bad te gaan en geen sex te hebben i.v.m. infectiegevaar.

Nu maar afwachten wanneer ik me psychisch weer een beetje mens ga voelen, want tegen pijn neem je een tablet, maar voor deze pijn is helaas geen ander remedie dan het een plekje geven en verder gaan.

Voor alle mieden die me gesteunt hebben, dankjewel.
    Voor iedereen die hetzelfde hebben meegemaakt of nu meemaken, heel veel sterkte.

Liefs Hope

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Lieve Hope, wat een verhaal... dat is zeker emotioneel! Ik hoop dat je het een plekje kunt geven! En neem daarvoor alle tijd die je nodig hebt!

15. Naomy

Naomy Actief lid

12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Jeetje meid....heel veel sterkte de komende tijd!!!

16. keizerin

keizerin Niet meer actief

O jeetje Hope ik vind het toch zo erg voor je :(
    Ik wil je heel erg veel sterkte wensen en ik hoop dat je het een plekje kan geven.

17. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    lieve Hope,
    ik vind het zo naar voor je!!
    goed dat je het even kalm aan doet meid!
    heel veel sterkte!

18. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hey Hope,

Veel sterkte meid! En groot gelijk dat je even tijd neemt voor jezelf.

Het zal best nog wel een tijdje lastig blijven maar dat wordt vanzelf minder weet ik uit ervaring...

Liefs Neeke

19. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Rustig aan meid en neem zeker de tijd om het te verwerken.

Knuffel,
    Loca.

P.S. Ik hoop ook dat een volgende zwangerschap goed zal verlopen voor ons! (en andere meiden waarbij het is misgegaan natuurlijk)

20. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Lieve Hope.

Ik denk aan je...

Keep the faith.. kus

Natas