wanneer tampons na Cytotec?

Discussie in 'Miskraam' gestart door chantal85, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dag dames,

Wie van jullie weet wanneer je weer tampons mag gebruiken na cytotec? Gister eerste dosis pillen gehad en morgen de tweede, maar heb echt zon hekel aan maandverband, voel me dan gewoon niet fris.

Hoop dat iemand het weet.

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Geen tampons zolang je een miskraam hebt, en ook niet als je nabloedt na de miskraam. Ivm openstaande baarmoeder en wondjes in het slijmvlies is de kans op infecties levensgroot. Om die reden ook geen seks zolang je nog bloedt, ook niet als je nog bloedt na de miskraam. Sterkte!

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    inderdaad zolang je een miskraam hebt geen tampons gebruiken, je baarmoeder staat open en hierdoor breng je op een makkelijke manier infectie,s naar binnen.
    tevens is er via een maandverbandje veel duidelijker te zien wanneer je teveel bloed ( een maandverbandje per uur is te veel bloeden) .
    dit is lastig te zien bij een tampon

het zelfde geldt voor in bad gaan , zwemmen en sex tot je baarmoedermond weer goed dicht is en je geen bloedverlies meer hebt

als het bloeden is gestopt laat je wel even een controlle echo maken of je schoon bent en doe een paar dagen na het stoppen met bloeden even een zwangerschapstest zodat je weet of het hcg uit je bloed is !

sterkte

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Meid, het is rot maar je moet er even doorheen. Ik voelde me ook weer ineens 13 toen ik met maandverband liep te leuren... Dan maar even niet zo fris, maar beter dan een baarmoederontsteking.

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Komt goed, kon er gewoon niet echt iets over vinden toen ik zocht en de arts heeft er niets over gezegd... Dank voor jullie snelle antwoorden

Deel Deze Pagina