Ik ben 6 weken zwanger en had gisteren last van wat bloedverlies. Het was niet heel veel, maar ik moest er wel 1x maandverbandje voor in doen. Ook had ik last van menstruatieachtige buikpijn. Vannacht en tot nu geen last meer van buikpijn, maar toen ik vanmorgen naar de wc ging wel een soort slijm/bloed sliert. Ik had gisteren de vk wel gebeld maar die zei dat we alleen maar af konden wachten, dat het 2 kanten op kan gaan. Als het bloedverlies niet meer zou worden dat ik dan met 7 weken een echo zou krijgen, eerder zou je toch niet veel zien. Maar als jullie mijn 'klachten' lezen, denken jullie dan dat er nog hoop is? Of is het gewoon een miskraam? Zelf ga ik trouwens van het ergste uit, kan het alleen nog meevallen. Maar ergens hoop je natuurlijk nog wel dat het goed kan zitten. Maar heeft er iemand een idee, of ook zoiets meegemaakt??
Meis, bel het ziekenhuis op! Met 6 weken is echt meestal al veel te zien, vaak zelfs een kloppend hartje als het goed zit. Niet mee blijven lopen hoor, anders wordt je gek van onzekerheid. Als je de poli gynaecologie belt van het ziekenhuis mag je meestal direct langskomen voor een echo! Sterkte!
Ik sluit me bij de reactie van Marijn aan. Niet mee doorlopen, met 6 weken is er vaak al een hartje te zien. Suus
Ik heb exact hetzelfde gehad, bij mij is het helaas wel doorgezet.. Ik vond het best gek dat ik alleen telefonisch contact had en thats it, over.. Hoop dat het goed gaat bij jouw meis!
bel alsjeblieft je huisarts!! of het ziekenhuis! ik heb anderhalf jaar terug ook een mk gehad en toen zei de vk ook dat we alleen maar konden afwachten, pas na 2 weken na het bloedverlies (rond de 5 weken had ik dat) dus met 7 weken mocht ik voor mijn eerste echo komen... toen leefde het vruchtje nog wel, maar was te klein. 2 weken later was het vruchtje gestopt met leven... vorige maand was ik bij de ha omdat ik wat wilde bespreken voordat we voor nr 3 gaan, zodat we mssn een mk kunnen voorkomen. ik vertelde toen dat ik bij mijn mk zo lang moest wachten voordat ik mijn eerste echo had en dat ondanks het bloedverlies. en toen schrok zij ook heel erg. want ze zei dat bloedverlies ALTIJD een aanwijzing is om een echo te maken. dus als de vk dat niet doet, dan kan dat ALTIJD via de ha!! ik hoop dat het allemaal meevalt en dat je een plakbeeb hebt!! sterkte! (bij mn derde zwangerschap, had ik ook veel bloedverlies en dat mannetje is inmiddels 11 maanden!!)
Nee, jammer genoeg ben ik niet mondiger. Ze zei als het bloeden en de buikpijn met een week gestopt was, was ws alles eruit. Mits het natuurlijk niet weer begon. Ik denk niet dat ik het weer zo zou doen.. Maar ja. Inmiddels heb ik mijn eisprong gehad en zit ik bijna op NOD. Hoop voor TS dat alles goed is!! Het is zó onzeker!!