Hoi meiden, Ik kom hier ineens binnenvallen. Ik weet dat jullie niet bij mij naar binnen kunnen kijken, dat jullie niet kunnen zien of ik nog zwanger ben. En ik weet ook dat jullie geen glazenbol hebben. Wat wel jammer is.. Het zit namelijk zo; Met 6,5 week een echo gehad, alles goed, hartje klopt. We konden eindelijk gaan genieten! Maar opeens slaat de onzekerheid toe. Die eerste 12 weken, die moeten we nog maar door zien te komen.Ik zit nu op 10w3d. Nog anderhalve week tot de 'verlossende' echo. Maar ik ben zo angstig. Onzeker. En zó het gevoel dat het mis is . (Geen kramp en/of bloed gehad) De kwaaltjes zijn zo goed als weg. Had alleen gevoelige borsten en moe, maar niet extreem in alles, en nu is het bijna over. Wie - o - wie heeft wat opbeurende woorden voor me?
kwaaltjes worden minder na 10weken, je hebt geen bloed en geen kramp, dus alleen maar positieve dingen meid! en de onzekerheid blijft hoor. Eerst het eerte kwartaal, dan de 20 weken echo, dan de 28weken als mijlpaal dat hij zou kunnen overleven, dan de bevalling, en dan of je alles wel goed doet Probeer er een beetje van te genieten, mijn vk vertelde dat als je een hartje hebt zien kloppen dat je nog maar 2% hebt dat het fout gaat! en mocht het fout gaan dan kan je er helaas niets aandoen. Hopelijk voel je je snel wat zekerder. Anders bel je voor de zekerheid de verloskundige, stress is ook niet goed,wie weet mag je eerder komen. Succes, Miek
Hi Miek, Bedankt voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk. Voor elke termijn is wel onzekerheid. Ik merk wel dat Ik graag die eerste 12 wekenvoorbij ben! En dat heeft iedereen waarschijnlijk. Ik wil gewoon proberen te genieten. Op naar 19 april en dan kunnen we nog meer genieten.
wel blijven genieten hoor hoe moeilijk het is. En als je het nou echt niet trekt dan bel je toch ff of je eerder een echo krijgt, of misschien kunnen ze het hartje al horen via de doptone.
Vandaag bloedverlies, we hebben toch maar de vk gebeld. De echo wordt een week vervroegd en krijgen deze nu dinsdag. Mocht het erger worden krijgen we vandaag een spoedecho. Sta gewoon te shaken. Al ben ik zo blij dat we niet nog een week hoeven te wachten..
Moan, sterkte meid! Ik hoop dat het meevalt! Is het bloedverlies gestopt? Wel bijzonder dat je je zo voelt en dan ook nog bloedverlies.. We gaan er vanuit dat alles goed is!
ik blijf ook onzeker, terwijl ik vanmorgen nog het hartje heb gehoord. Ik kan niet naar binnen kijken en nu de dokters vinden dat het goed gaat, duurt het langer tot de volgende echo. Dat vind ik best spannend. Ik voel de kleine nog niet en dat maakt het wel spannend. Maar geen bloed moet betekenen dat het goed gaat, hoe spannend het allemaal ook is... ze moeten iets uitvinden dat je thuis naar binnen kan kijken
Ja na mijn 2e mk kwam er hyperhomocyscteinemie uit toen heel simpel vit b6 en b11 5mg en mijn zoontje was er. Nu mijn laatste 2 mk gewoon medicijnen geslikt maar het heeft niet geholpen alle 2 rond 9 wk overleden na 2 goede echo's. Vrijdag hebben we gesprek en dan kijken of ik andere medicijnen erbij krijgen. Morgen heb je al de echo wat fijn. In onzekerheid zitten is niks. Hoe is het nu met het bloedverlies. Dikke knuffel
meiden, mijn moederinstinct heeft geklopt.. hoe gek het ook klinkt.. die angst was er al even.. en met 7w4d is het al gestopt.. we hebben dus een maand op een 'roze' wolk geleefd terwijl het al niet meer leefde..
Had je eerst wel klachten? Ik heb dan niet echt opbeurende woorden en misschien kan ik het beter voor me houden, maar vertel het toch. 2 jaar terug, jeetje 2 jaar terug alweer...., toen heb ik ook miskraam gehad, had met dikke 8 weken een goede echo gehad, dus hoefde toen pas met 12 weken weer terug te komen. Maar in die 4 weken waren mijn klachten sterk afgenomen, terwijl ik altijd misselijjk was. Droomde ook dat ik geen goede echo zou krijgen, dat het kindje te klein was voor 12 weken. Helaas werd deze nachtmerrie werkelijkheid en klopte mijn vermoedens. Kindje was met 9 weken en 2 dagen overleden, een week na de goede echo. Daarna een curretage gekregen, maar kindje zat zo vast aan mij, dat ik 1.5 liter bloed ben verloren. Een menstruatie later was ik daarna gelukkig wel weer zwanger en de kleinste is nu alweer 15 maanden geweest. Ik weet wat onzekerheid doet, dus wil je een hele dikke knuffel geven.
Oooo nee Moann, veel sterkte met jullie verlies van jullie kleine frummel. Ik heb er niks over gezegd om je niet onnodig ongerust te maken maar vaak zit je goed met je gevoelens. Ik weet het namelijk ook heel sterk wanneer het fout zit. Ik geef je een dikke knuffel en neem de tijd om alles te verwerken.