Hoi, ik heb een hele rare situatie en ik ben eerlijk gezegd ook best wel van slag. Ik geloof dat ik net een vroege miskraam heb gehad, gebaseerd op wat ik op het internet lees aan informatie. Het kind moet niet ouder dan 6 weken zijn geweest.. ik had zelf geen idee dat ik zwanger was alhoewel ik achteraf de symptomen wel kan plaatsen.. Ik ben 20 jaar en studeer gewoon nog. Slik normaal altijd netjes de pil maar besloot ff een pauze te nemen na mn stopweek voor ik weer aan een nieuwe strip begon. In die week heb ik het onveilig gedaan met mn vriend (heel dom ik weet het) en dat liep fout dus de dag erna een morning after pil. De maand hierop heb ik me achteraf gezien heel anders gevoelt en gedragen dan normaal, ik was emotioneler, me eetlust helemaal weg en vaak at ik mn eerste maaltijd pas om 20:00. Borsten werden groter en had af en toe last van buikpijn. Ik had zelf echt geen idee en ben op een gegeven moment gewoon weer met een pilstrip begonnen, ben al deze tijd ook blijven drinken en heb zo nu en dan gerookt en geblowed. Deze week had ik stopweek en heb ik sindsdien ontzettende buikpijn en krampen, ook bij het plassen en ik dacht in eerste instantie een blaasontsteking te hebben maar zo een had ik nog nooit gehad. Sinds gister plaste ik roze vlokken weefsel uit en de pijn werd steeds heftiger. Nu net werd het hels en kwam er tot mn grote schrik heel donkerrood bloed uit gevolgd door een soort prop die ong 3 of 4 cm was. Daarna veel kleine stukjes, als een hele hevige menstruatie. Het doet nog steeds veel pijn, in mn onderbuik en onderrug en het bloed blijft behoorlijk vloeien. Ik ben hier heel erg van geschrokken, ik had werkelijk geen idee want als ik het had geweten had ik nooit gedronken gerookt en geblowed en was ik natuurlijk nooit aan die pilstrip begonnen. Heb nu het idee alsof het een gezond kindje was wat door mijn toedoen is doodgegaan. Ik had het willen houden, als ik het had geweten. Zoiets is al eerder ter sprake gekomen met mn vriend en mocht er ooit een ongelukje gebeuren dan zouden we er een gelukje van maken hadden we afgesproken..
Zeker weten doe je het niet, maar het klinkt wel als een mk. Ik zou het vloeien/bloeden even in de gaten houden want je baarmoeder is nu bezig met het schoonmaken en dit geeft die krampen. Stel dat je nu echt zwanger zou zijn geweest en de krampen en het (hevig) vloeien/bloeden houdt aan dan zou ik toch vandaag og morgen even contact opnemen met de huisarts, het kan namelijk dan zijn dat er nog stukjes weefsel in je baarmoeder zit die de baarmoeder er niet uit krijgt. Let wel op, stel dat je het gevoel hebt dat er een "kraan" open staat mbt bloedverlies moet je gelijk je huisarts bellen. In ider geval succes ermee meid.
Als eerste vraag ik me af waarom je een "pauze" neemt terwijl je niet zwanger wil worden..je schrijft dat het heel dom is maar vraag me af waarom je die pauze hebt genomen zonder erbij na te denken dat je sex hebt met je vriend en ook nog onveilig.
Al was je zwanger, dan was het nog niet jouw fout dat het misgegaan is. Vaak is er dan iets mis gegaan met de innesteling of is er iets mis met het kindje zelf. De natuur probeert dat dan in de meeste gevallen zelf op te lossen door een miskraam.
Hoi melanie, dat is helemaal niet het geval. Ik nam een pauze omdat ik niet goed op deze pil reageer, ik word er een nogal emotieloos persoon van dus eens in de zoveel tijd is het fijn om even te zijn wie je echt bent. Dat het onveilig is gebeurd is nou eenmaal gebeurd en ik heb liever advies over mn huidige situatie dan kritiek op mn acties want daar ben ik mezelf heel goed bewust van. Ik heb een afspraak met de dokter voor morgenochtend, het gaat nu iets beter maar heb weinig energie.
Gaat beter, maar ik voel me echt ontzettend futloos. Naar de badkamer lopen gaat net aan en dan moet ik echt ff zitten.. Ik weet niet of dat een lichamelijke oorzaak heeft of vooral emotioneel.. Of combi van beide.
Wat een vervelende situatie voor je. Goed dat je morgen even naar de huisarts gaat. Het klinkt inderdaad als een miskraam. Praat er goed over met je vriend, want dit kan er behoorlijk inhakken. Zorg goed voor jezelf!
Oh, en voel je niet schuldig! Je wist niet dat je zwanger was, dus het is logisch dat je gewoon een keer gedronken en gerookt hebt. Misschien kun je morgen ook eens met de huisarts bespreken hoe je je bij de pil voelt. Er zijn meerdere alternatieven van anticonceptie die wellicht beter bij je passen!
Als je goed leest was het geen kritiek maar gewoon een normale vraag! Als ik met de pil stop voor een pauze dan zorg ik wel voor een voorbehoedsmiddel mocht ik niet zwanger willen worden....dus zo raar is mijn vraag niet Maar succes morgen bij de dokter...op zaterdag!!
Het was de bedoeling dat hij op tijd zou stoppen voor het zeg maar te laat was, helaas heeft niemand daar uiteindelijk echt controle over en is het ook niet erg snugger! Inmiddels dokter gesproken en die zegt dat het er heel erg op lijkt dat het een heel vroegtijdige miskraam is geweest. En als ik er behoefte aan heb kan ik het zeker weten dmv een test maar ik wil het eigenlijk gewoon achter me laten. Ook gesproken over alternatieven voor de pil maar daar moet ik me nog even goed op orienteren. Me vriend is een hele grote steun geweest, hij is er zelf ook heel erg van geschrokken dus zo'n fout maken we nooit meer.. Hij zegt ook dat als het was blijven leven en we kwamen er op een gegeven moment achter dat hij er alles voor zou doen om er het beste van te maken maar dit is de manier van de natuur om te zeggen dat het voor ons nog niet de tijd was en daar ben ik het heel erg mee eens dus hrt lucht me ook wel weer op. En toch blijf ik het heel erg vinden... Het gaat verder gewoon goed nu en ben wel weer de oude alleen denk er nog veel over na, vooral 'snachts of als ik alleen ben. Bedankt voor al jullie reacties kon de schrik hier goed kwijt. Als er ooit een echte kleine aankomt weet ik dit forum te vinden haha.
Kleine vraag, ik weet niet of ik dit met mn ouders moet bespreken of niet. Ze zijn streng gelovig en daarom denk ik dat het (bij mijn ouders in ieder geval) veel meer kwaad dan goeds oplevert maar ik kan me voorstellen dat ze het echt zouden willen en misschien wel moeten weten.. Jullie zijn moeders, wat vinden jullie?
Ik heb de morning after pil genomen de dag erna maar dat is natuurlijk achteraf en niet altijd betrouwbaar zo blijkt maar. En schijnt ook erg slecht te zijn voor je hoor ik, maarja als je niet anders kan..
@Rozijntje: allereerst sterkte met je miskraam. Een kindje kan dan wel niet gepland zijn, de schrik zal er niet minder om zijn. Of je het ouders moet vertellen is lastig. Je kent ze zelf het beste, natuurlijk. Ik weet ook niet hoe ze tegen sex voor het huwelijk staan, want dan moeten ze al 'verwerken' dat je dat dus gedaan hebt, maar ook dat je dus zwanger was èn een miskraam gehad hebt. Op zich ben je ongepland zwanger geraakt en zullen ze dat waarschijnlijk wel begrijpen en in dat op zicht zou het fijn zijn als je het met ze kan delen. Maar ja, je bent natuurlijk niet zwanger geraakt van de lucht...
Tuurlijk zou je dit met je ouders willen delen. Maar je geeft zelf eigenlijk al een klein beetje aan dat het waarschijnlijk meer kwaad dan goed zal doen. Jij kent je ouders het beste en weet ong hoe ze zullen reageren. Maar aan de andere kant misschien reageren ze wel heel anders en positief...... Moeilijke keuze....
Sterkte hoor, gepland of ongepland, het blijft een miskraam en dus een verlies! Probeer jezelf niet gek te maken met "wat als ik dit en dit anders gedaan zou hebben" want dat heeft toch geen zin meer. Het is nu eenmaal zo gelopen.. Hopelijk kunnen jullie het samen een plekje geven. Wat bedoelt de dokter eigenlijk met die test om te kijken of het een miskraam was? Bedoelt hij daar een zwschapstest mee of een ander soort test?
Nee hij bedoelt een test om te kijken of het een miskraam was maar ik denk niet dat dat nu nog kan, ik merk er nou niks meer van, geen bloed meer etc. Ik heb het aan mn schoonmoeder verteld want daar kan ik altijd heel goed mee praten over alles, zij schrok er ook van en heb een preek (light versie ) gehad maar daarna was ze wel heel supportive. Alleen mn vriend is Nederlands dus zoiets is bij zijn ouders veel makkelijker bespreekbaar dan bij de mijne (ik ben indiaas) en zelfs mn schoonmoeder zegt dat ik het nu beter voor me kan houden. Misschien in de toekomst als het gesprek ooit die kant op gaat...
Voel je je niet schuldig wat betreft roken of drinken je wist het niet, dit werd ook continu tegen mij gezegd want ik dronk en rookte ook af en toe ene dikke joint en kwam erachter 18 weken zwanger te zijn geijk gestopt natuurlijk en nu mama van een hele lieve knappe gezonde blonde jongen en toch voelde ik me schuldig al wist ik het niet, wil je even sterkte wensen en wat betreft je ouders, probeer het voor je te houden tenzij je aanvoelt of het kan of niet, succes groetjes laura