Miskraam (zwanger met clomid ) - ervaringen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MJ1984, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    In november 2014 ben ik bevallen van ons eerste wondertje na een jaar lang clomid behandelingen.

Eind 2015 besloten wij graag voor een tweede wondertje te willen gaan. Tot onze grote blijdschap bleken wij al na de tweede ronde zwanger te zijn.

Helaas hebben wij niet lang kunnen genieten. Met de combinatietest bleek dat het vruchtje al rond 9 weken is gestopt met groeien en vorige week is de miskraam opgewekt met cytotec.

Onvoorstelbaar in wat voor gat je dan valt. Ben er enorm verdrietig over en weet niet goed hoe ik dit een plekje moet geven. Het zal best slijten met de tijd en ons eerste wondertje helpt mij ook verder te gaan gelukkig. Maar moeilijk is het wel.

Ik probeer ook vast te houden aan hoop voor de toekomst of ons nog een wondertje gegund mag zijn. Het is mijn lijf tenslotte al 1x succesvol gelukt en de tweede keer was ik zelfs erg snel zwanger. Al zal het nu lastiger gaan zijn het een beetje los te laten en af te wachten omdat de wens nu weer erg groot is en het net is misgegaan.

Zijn er meer mensen met een miskraam en die erna ook weer verder zijn gegaan met clomid?

Hoe hebben jullie dat ervaren?

Ook ben ik best onzeker over wat ik nog voel in mijn lijf. Heb een controle echo gehad en de miskraam was compleet. Voel echter af en toe nog wel pijn in mijn zij of onderbuik. Soms ook krampen in de vagina. Kan dit nog de 'afronding' van het lichaam zijn? Dat alles weer op zijn plek moet komen? Het bloeden is al gestopt na 6 dagen.

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    In juni 2014 bleek onze 2de miskraam een feit.
    Meteen na de controle echo om te kijken of ik schoon was zei de gyn gelijk doorgaan en kreeg ik weer clomid mee dus geen normale ongi afgewacht ( heb pcos dus waarschijnlijk lang moete wachten ook).
    Beste man bleek gelijk te hebben want een maand later in juli 2015 waren we opnieuw zwanger van onze dochter!!!!

Als je het geestelijk en lichamelijk aankan zou ik idd zo snel mogelijk weer proberen.

Qua klachten na/tijdens miskraam is denk ik verschillend per vrouw.
    Bij de 1ste was ik ook ruim 8 weken en had ik veel last
    2de was ik 5.4 weken en leekt het meer op een pittige ongi zonder veel pijn ect.

3. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat is goed nieuws zeg dat je toen zo snel weer positief testte en succesvol zwanger was.

Wij waren net in een ziekenhuis overstap toen ik zwanger bleek.

Nu dus alsnog naar het andere ziekenhuis en kan er 6 juni terecht voor weer een eerste afspraak.

De 'eerste' eisprong met clomid stimuleren gaat dus niet lukken en we zullen dus pas na de eerste menstruatie weer met clomid verder kunnen. Misschien dat dat ook niet verkeerd is mij psychisch gezien.

Neemt natuurlijk niet weg dat we tussentijds gewoon kunnen klussen

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    De clomid fase Had ik al 3 jaar eerder gehad toen ik mn 1e en 2e miskraam kreeg. Ik Was ondertussen met icsi bezig.
    ben na de 1e miskraam (bijna 7wk) direct verder gegaan met spuiten voor een nieuwe cryo terugplaatsing en bleek direct weer zwanger, helaas weer een miskraam met bijna 12wk.
    uiteindelijk een jaar later weer zwanger geraakt en dat Is goed gegaan!

Nu afgelopen december weer met een nieuwe icsi poging gestart in de hoop op een 2e kindje. Februari de punctie gehad en van de verse terugplaatsing direct zwanger gebleven!

Ik duim voor je dat jullie ook snel zwanger mogen zijn!

5. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    Verdrietig dat je twee miskramen achter elkaar hebt gehad. Gelukkig nu positiever nieuws. Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap.

Ik ga proberen er niet teveel mee bezig te zijn en met goede hoop weer te starten met de clomid. Zal wel lastig zijn nu de kinderwens voor een tweede wondertje nog groter is geworden. Hopelijk kan dat starten direct na de eerste menstruatie. We gaan over 4 weken met vakantie dus het is de vraag of ik dan zou mogen starten zonder uitgangsecho. Ik hoop erop.

Gisteren wel na een week opnieuw flink bloedverlies terug en grote stolsels verloren. De pijn lijkt nu wel af te nemen dus hopelijk heb ik het nu lichamelijk gehad en gaat het bloeden nu afnemen. Dan wordt je er ook niet heel de dag meer aan herinnert bij toiletbezoek.

6. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Als eerste sterkte. Het is idd een klap wat je krijgt.

Voor onze zoon ben ik ook een keer zwanger geraakt dmv clomid. Dat ging na 8 weken mis helaas. Wij hebben toen 4 maanden gewacht tot we weer het gevoel hadden van : ja we kunnen het weer proberen. Van de gyn mocht ik we er meteen beginnen met clomid en meteen de eerste ronde was raak. Gelukkig ging die zwangerschap goed.

Ik heb trouwens nooit echo's gehad tijdens het clomid gebeuren, dus je hoeft niet perse dat te krijgen als het je niet uit komt.

Deel Deze Pagina