Lege vruchtzak, hoe nu verder?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sneeuwmees, 21 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Afgelopen donderdag was ik 7,6 wkn zwanger en had wat oranje waterige afscheiding die ochtend gehad. Mocht die avond op een pretecho spreekuur van de verloskundige langskomen. Er was een vruchtzak met dooierzakje te zien ter grootte van 7,1 wkn. Helaas geen vruchtje. Van alle scenario's die ik had bedacht, had ik hier geen rekening mee gehouden. :(
    Aankomende donderdag moet ik weer langskomen voor een echo, omdat het theoretisch mogelijk zou kunnen dat het vruchtje heel diep zat, maar daar gaan we niet vanuit omdat op deze termijn er hoe dan ook wel iets te zien had moeten zijn.
    Mijn vraag is hoe dan verder? Moet je dan alsnog naar de gyn in het ziekenhuis voor een echo en vervolgstappen of blijf je hiervoor gewoon onder behandeling van je verloskundige?
    Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden alsnog naar het ziekenhuis te gaan, maar weet niet of dat raar is om te vragen. Mijn vorige miskraam was zo heftig dat ik dat liever onder begeleiding van een gyn wil laten lopen.

2. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Wat naar dat je dit mee moet maken, het klinkt mij als een missedabortion dit heb ik ook meegemaakt helaas, er was een vruchtzak en dooier te zien maar geen embryo, maar die dooierzak maakt nog wel hcg hormonen aan waardoor je nog zwanger voelt, ik voelde me zo verraden door mijn lichaam en het kwam maar niet los, toen een curettage gehad, ik werd na het zien van de echo door gestuurd naar het ziekenhuis daar kijken ze nog een keer en als er niks verandert is gaan ze met je bespreken wat je het liefst wilt afwachten,pillen of curettage...

Het kan natuurlijk ook zijn dat het vruchtje diep zat maar moet eerlijk zeggen bij 7,6 weken zou je zeker al een embryo met kloppend hartje moeten zien (ik zag bij deze zwangerschap al hartactie bij 6 weken) of misschien ben je vroeger zwanger dan je dacht? of het zit ind heel diep, het is ieder geval goed dat de verloskundige je donderdag weer gaat onderzoeken, als daar geen goed nieuws uitkomt, zal ze je doorsturen naar het ziekenhuis waar je weer een echo krijgt en dan wordt er besproken hoe en wat, en als ze je niet door stuurt vraag erom of ga naar de huisarts en vraag om een verwijsbrief zodat je zelf naar de gynaecoloog kan!

Ik hoop en wens je het allerbeste.

xoxo

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Dank je! Hoe graag ik ook zou willen dat er ook in mijn geval een succesverhaal is, er zijn er gewoon geen lichtpuntjes waar ik me aan vast kan houden. Ik heb de laatste tijd iedere keer een cyclus van 5 wkn gehad. Maar denk wel mijn eisprong na 14 dgn gevoeld te hebben. Dus als je het hierboven bereken via de calculator en gaat uit van een cyclus van 35 dgn dan zou ik op dat moment 7 wkn geweest zijn en als ik van 28 dgn uitging, dan was ik 7,6 wkn geweest. Zelfs al was ik 7 wkn geweest en zelfs al had je dan nog een latere innesteling gehad, dan nog had je iets mogen verwachten te zien.
    Dus, hoe verdrietig ook, ik ben realistisch genoeg om er donderdag niets van te hoeven verwachten. Behalve officiële vaststelling van...:(
    Het is inderdaad wel heel vervelend om met een positiebroek rond te moeten lopen omdat je buik wel gegroeid is en ook dat ik af en toe misselijk ben of enorme honger heb, terwijl je dus zwanger bent van niets.:( De kwaaltjes begonnen eigenlijk sinds begin deze week juist toe te nemen, waardoor ik wat meer vertrouwen in de zwangerschap begon te krijgen. Hoe wrang kan het zijn.
    Ik ga, als ze zelf niet voorstellen me door te sturen, hier wel zelf om vragen. Via de verloskundige, dan wel via de huisarts. Dank voor je reactie! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Een tweeling. Wow!

4. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Ik had hetzelfde. Met zeven weken lege vruchtzak, met 8 weken weer echo bij de verloskundige en nog steeds leeg. Met 8.5 had ik een afspraak bij de gyn. Onveranderd.

De zwangerschap moest afgebroken en ik had 3 keuzes
    - afwachten tot het spontaan gebeurde
    - afbreken met medicijnen
    - als medicijnen niet werkte kon ik nog eens medicijnen proberen en anders curretage.

Omdat wij twee weken later op vakantie zouden gaan en ik persé wilde dat alles achter de rug was heb ik voor de medicijnen gekozen. Helaas hebben die hun werk niet gedaan en heb ik vorige week vrijdag een curretage gehad.

Als ik het ooit nog eens mee moet maken ga ik meteen voor de curretage, is me 100% meegevallen.

Sterkte met alles. Hoop voor jou dat er op de volgende echo toch wat te zien is.

5. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Wat naar voor je, vreselijk. Ik hoop op een wonder en dat je toch nog een kloppend hartje mag zien donderdag. (De wonderen zijn de wereld nog niet uit)

Ik wist overigens helemaal niet dat het ook mogelijk is om en vruchtzakje en dooierzakje te zien op de echo zonder embryo. Ik lees overal dat als er een dooierzakje is er ook een embryo moet zijn.

Sterkte verder iig.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hoi
    Een lege vruchtzak is een mk waarbij het vruchtje of al heel vroeg gestopt is met delen en dus eigenlijk niet meer is dan een hoopje cellen. Omdat je lichaam dit niet doorheeft ontwikkeld de vruchtzak wel verder. Het is dus echt gewoon een mk. Ik heb dit nooit gezien als m'n lichaam laat me in de steek. Dot heeft vanaf t begin echt geen kans gehad maar je lichaam heeft moeite met t afbreken.
    Probeer aub geen schuldgevoel te hebben. Daar ga je aan onderdoor.
    Hier iedere keer een curretage gehad. Dus bij de gyn.

Je vk kan niets anders doen dan je laten afwachten of doorsturen naar de gyn voor curretage of pillen..
    Sterkte

Deel Deze Pagina