Vervelend als je niet weet waardoor het steeds mis gaat terwijl het al 3 keer is gebeurd. Ik zou gek worden van die vragen zonder antwoord. Lukt het jou een beetje?? Nee, niet echt maar ik kan niks anders doen dan afwachten
Mussie, Begrijp heel goed dat je vragen hebt als dit je nu al meerdere malen is overkomen. Jaaaaaaaaaa, bijna 34 al! De gyn moest er erg om lachen toen ik het ter sprake bracht, want volgens haar is januari nog erg ver weg Maar idd leeftijd speelt wel mee. M'n kinderwens is er al jaren , maar qua relatie's/liefde heb ik nooit zo'n geluk gehad (ben geboren vh ongeluk lijkt het soms wel)... Omdat ik zelf enig kind ben en dat nooit zo als plezierig heb ervaren hoop ik mama te mogen worden van 2 kindertjes, vandaar dat ik een beetje gebrandt ben op de leeftijd. Ik ben van nature een heel ongeduldig type en m'n partner ook!! Beiden types van : Liever gisteren, dan morgen... ik twijfelde wel een beetje maar 'echt' wachten doen we niet. We hebben gisteren voor het eerst weer gemeenschap gehad (sinds 7 weken ofzo..) , maar dat kan omdat ik nu al bijna 2 weken bloed vrij ben. M'n lichaam is niet vreemd ofzo, alleen m'n emotie/geestelijke gesteldheid daar moet ik een beetje mee oppassen -denk ik- Ben bang als ik te snel over dingen heenstap (omdat ik alweer verder kijk dan A), maar alweer bij D)ofzo uitkom dat ik daar later de naweeen (zoals ze dat zo mooi zeggen) van krijg. Je moet tenslotte dingen verwerken /een plaatsje geven. Maar om terug te komen op je vraag: We nemen geen extra maatregelen om te voorkomen dat er een zwangerschap zou kunnen ontstaan. So be it.
Mummy, Ik weet eigenlijk helemaal niet goed wanneer ik een eispong heb! vandaar ook m'n vraag elders op het forum. Enige wat ik nu weet is dat de gyn een ei dacht te zien... Ik voel nooit wanneer/en of ik een ovulatie heb, maar dat ik er eentje heb gehad is zeker anders was ik niet zwanger geworden lijkt me Soms denk ik dat ik vreemd in elkaar steek hoor.. menstruatie-pijn ...ik ken het niet!! Heb nog nooit pijn gehad, alleen een beetje dat m'n darmen opspelen als het bijna zover is! bloedverlies...het slaat nergens op! Voor m'n gevoel veelste weinig... Cyclus....geen idee, onregelmatig... En dan vinden ze het gek dat je denk anders te zijn en dat je onzeker bent! Mirre Ohja ik heb een half jaar geleden een keer van die ovulatie-testjes gedaan en toen heb ik al een keer gezien dat de testlijn donkerder was/dus dat ik een eisprong snel moest krijgen. Nu ( ) ben ik gisterenochtend en vanmorgen daar ook maar mee begonnen om voor mezelf te kijken of die gyn gelijk had ...dat ik tegen een eisprong aanzit. Ze zag namelijk iets 'hangen'... maar weet jij hoe lang die daar blijft 'hangen'....??
Ongeduldig worden we volgens mij allemaal in deze periode... Er is je iets 'afgenomen' en dat wil je zsm terug, tenminste, ik. Ik heb dinsdag de curretage gehad en daarna nauwelijks gevloeid. de dag van de curretage en daarna misschien 3 drupjes per dag. Gister was het echt vrijwel niks meer, misschien 1 drupje. Gisteravond hebben mijn man en ik dus ook besloten er weer voor te gaan. Aangezien veel vrouwen heel kort op de curretage/miskraam een eisprong krijgen (volgens mijn VK) wil ik meteen een kans maken, zeg maar. Bovendien heb ik gister en vandaag migraine wat wel kan wijzen op een eisprong. Misschien is het onverstandig maar we willen gewoon weer het gevoel hebben van de touwtjes in handen hebben en er actief iets aan doen. Eergisteravond zat ik in de auto te piekeren wat we moesten doen en toen zag ik een ooievaar. Toen vond ik dat dat gewoon een signaal was en zaterdagavond had ik voldoende vertrouwen dat het vloeien zo weinig was dat het wel weer kon. Vinden jullie dit onverantwoordelijk/te snel?? Begin nl wel een klein beetje te twijfelen... Het lijkt me erg lastig als je niet weet wanneer je je eisprong hebt. Ik heb een heel regelmatige cyclus, keurig 28 dgn, aan mijn afscheiding kan ik altijd zien wanneer ik een eisprong heb en gelukkig was ik beide keren in 1 maand zwanger. Door de miskraam ligt dit alles natuurlijk overhoop en nu pas ervaar ik hoe vervelend dat is. Extra veel klussen is denk ik de enige oplossing Mirre
Het lijkt me super om een regelmatige cyclus te hebben en met een maand al zwanger te raken. Dan heb je meer vertrouwen in je eigen lichaam denk ik. Ik herken de signalen niet..dus dan maar flink aan de klus. Het mannetje is de tuin aan het sproeien op het moment, ik spring zo even lekker onder de douche en dan gaan we elkaar maar weer bezweet maken Gek is het wel...aan de ene kant een brok in m'n keel van emotie, maar aan de andere kant sterk het gevoel hebben dat deze dagen m'n vruchtbare zullen kunnen zijn en die perse willen benutten! Ben gelukkig niet de enige met dit gevoel..., als je er samen maar achterstaat! Lieve Mummy, Volg gewoon je gevoel dan komt het vast goed. Hug Mirre
Thanks Mirre... Ja, tot nu toe was het allemaal heel gunstig voor mij, 2 keer direct zwanger, regelmatige cyclus. Maar je kunt inmiddels niet meer zeggen dat ik mijn lichaam vertrouw. Ik ben nl 13 weken zwanger geweest incl de kwalen terwijl het kindje maar 6 weken 2 dagen was. En daarbij lees ik ook wel eens van vrouwen die daarna helemaal niet meer zo'n regelmatige cyclus hebben. Al het vertrouwen dat ik had is momenteel wel een beetje ver te zoeken hoor Maar goed, ook wij moeten maar heel regelmatig gaan klussen om alle kansen maar zoveel mogelijk te benutten Mummy
Vertrouwen in mijn lichaam ben ik ook een beetje kwijt. Ik ben waarschijnlijk 1 van die vrouwen waarbij de cyclus niet meer zo regelmatig is en daar baal ik wel van. Hopelijk komt het na de komende opgewekte menstruatie weer op gang. ( please, please) Toen ik weer de 1e keer kluste na de curettage was ik erg emotioneel daarna. Het was gewoon zo`n raar gevoel. Van de ene kant was het fijn om weer intiem te zijn maar van de andere kant dat gevoel van: het is niet eerlijk, we zouden nu niet weer opnieuw moeten proberen als het gewoon goed wat blijven gaan. Constant zit je in gevecht met gevoelens. Wij willen beide niks liever dan weer zwanger zijn, en het feit dat ik na 4 ronden al zwanger was, geeft me een beetje hoop.
Bij mij zag de gyn de laatste keer ook een eitje en dat zou binnen 1 week gebeuren. Ik heb er nog 2 weken op moeten wachten. Grrr. Mijn advies: stop niet te vroeg met klussen
Vervelend hè, dat je de gekste dingen gaat denken. Ik snap dat wel hoor. Ik word ook ineens zo hypochonder als maar zijn kan. Ik wil niks meer wat ook maar enigzins schadelijk kan zijn... Ook ik ben erg bang voor een infectie, aangezien ik maar 4 dagen na de curretage seks heb gehad. Maar mijn wil om weer zwanger te worden is sterker dan de angst dat ik een infectie krijg, dus daar moet ik dan maar vanuit blijven gaan...