weer ongesteld maar niet blij

Discussie in 'Miskraam' gestart door mummy, 25 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben vandaag een week geleden gecurreteerd. Daarna heb ik nauwelijks gevloeid, en tegen beter weten in ook weer geklust in de hoop dat ik bij de vrouwen hoorde die snel weer een eisprong heeft. Nou, blijkbaar hoorde ik bij die groep vrouwen, want ik ben zojuist ongesteld geworden.
    Los van dat ik toch wel een beetje teleurgesteld ben dat ik niet meteen zwanger ben HAAT ik het zowiezo om ongesteld te worden. Ik had nu gewoon een beginnend buikje moeten hebben en de komende maanden helemaal niet ongesteld moeten zijn. Ik ben gewoon helemaal terug bij af, maar dan wel met extra onzekerheid en extra verdriet in mijn rugzakje.
    Sorry dat ik zo klaag hoor, want eigenlijk moet ik blij zijn dat mijn cyclus weer een beetje op gang aan het komen is. En ik kan het ook zo bekijken dat dit gewoon de eerste dag van mijn laatste menstruatie is, maar toch. Het lukt me even niet om dat pesthumeur weg te krijgen dat ik nu heb ;)
    Mummy

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Mummy,

Ondanks dat het voor mij een beetje moeilijk voor te stellen is, kan ik er wel en beetje inkomen dat je nu een pest humeur hebt.
    Ik hoop echt dat dit voor de komende 9 maanden je laatste ongi is en dat het geluk je toelacht, het is je gegund.

Liefs Hope

3. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Nou, bedankt Hope, maar eigenlijk was het gewoon gek. Ik ben toch niet ongesteld, maar had gewoon even wat bruin bloed verlies. Eigenlijk ben ik daar ook niet zo tevreden mee (ben wel een beetje een zeur he?!). Ik was inmiddels wel tevre met het idee dat het gewone leven dan maar weer moest beginnen. Maar dat is blijkbaar toch niet helemaal het geval.

Ik begrijp jouw onrust van de afgelopen tijd nu een stuk beter Hope. Het is niet fijn dat je na een miskraam zo moet wachten tot het allemaal een keer weer als het oude wordt en je weer verder kan :(

4. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    De menstruatie zette toch niet door, dus heb even de VK gebeld. Deze bloeding (bruin bloedverlies, erg weinig maar wel na bijna een week amper/geen bloedverlies) kan toch nog te maken hebben met de curretage. Ze gaf aan dat dat nog tot ong anderhalve week na de curretage kan gebeuren.

Ze zei dat het helemaal niet erg was dat we al seks hadden gehad en als ik er klaar voor was het gewoon moest doen. Ze benoemde zelfs uit zichzelf dat veel vrouwen zonder een bloeding of met 1 bloeding tussentijds weer zwanger raken na een miskraam/curretage. Ik kreeg weer helemaal hoop. Vandaar dat ik het even opschrijf, voor degenen die ook weer even een sprankje hoop willen ;)

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Nou Mummy, dan ga er maar voor.
    Neem je kans, wie weet wat het je brengt???

Succes, liefs Hope

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nou Mummy voor de zekerheid dus maar weer aan de klus.
    Ik ben vandaag wel weer ongi geworden, had het wel verwacht maja.

7. Niet meer actief

Ik had na mijn curettage een week bloed ongeveer. daarna was het 3 weken weg en toen kwam het weer. Ik kon aan mijn temp zien dat er nog geen ei was geweest. Dus het kan zelfs 3 weken niets en daarna hups toch weer komen?

8. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb vorige week maandag een curettage gehad en de eerste 2 dagen daarna verloor ik helder bloed. Daarna ging het over in oud bloed.Het werd wel steeds minder, maar ik heb er nu nog last van :( Heel weinig ene keer wat meer dan andere keer(na toilet bezoek) maar toch, het is nog steeds niet over. Nu vraag ik me af of ik ook gelijk na curettage ongi ben geworden of kan dat niet? Maar 1 week na een curettage ongi worden, vind ik ook snel, ik zou dan denken dat er min 3 weken tussen zou zitten. IK snap echt niks van het lichaam, zo verwarrend allemaal :oops:
    Liefs, mussie

9. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Wat ik me heb laten vertellen is het volgende:

Je kan in totaal ongeveer anderhalve week vloeien na een miskraam (zelfs al is het een paar dagen minder of weg). Dit is dan geen menstruatie. Het is wel mogelijk dat je een normale menstruatie hebt na de curretage, dus als je meer gaat vloeien en het weer rood wordt enzo, dan kan het een menstruatie zijn, ook al is de miskraam/curretage zo kort geleden.

In mijn geval is het 1 dag rood bloedverlies geweest op de dag van de curretage (dinsdag), toen een paar dagen nauwelijks tot verwaarloosbaar, dinsdagavond weer meer bruin bloedverlies, maar nog steeds niet zoveel als een menstruatie.

10. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik begrijp het. Maar als je dinsdagavond weer wat bruin bloedverlies kreeg, is dat toch geen menstruatie? Dat zou dan toch ook nog met de curettage in verband kunnen staan?
    Ik wacht maar rustig af wat er gaat gebeuren.Kan weinig anders doen he :) Maar ik hoop wel dat alles weer gauw "normaal" werkt of dat het minimaal 9 maanden weg blijft!!! ;)

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    De VK op het forum vertelde mij dat je pas van een ongi kunt spreken, als je 2 dagen helder bloed verliest.
    Misschien heb je hier wat aan?

Groetjes hope

12. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    oke, 2 dagen gelijk na je curettage of na een paar weken? Na me curettage verloor ik de 1e 2 dagen helder bloed was dit dan mijn ongi?Ik dacht dat het door de curettage kwam, is toch een wond van binnen heb ik gehoord.

13. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Dank je Hope,
    Jij bent de expert in het onderscheiden van een miskraam/curretage bloeding en een menstruatie ;)

Ik begin nu iets meer te vloeien, dus denk toch dat ik (vanaf vandaag) een menstruatie krijg. Als dat zo is ga ik er maar vanuit dat dit de eerste dag van mijn laatste menstruatie is, op mijn dochters tweede verjaardag :) Tenminste, dat zou ik wel errug leuk vinden natuurlijk (en makkelijk onthouden ;) )

14. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @ Mussie, het gaat om 2 dagen nadat je lichaam hersteld is van de curettage. Dus niet in de 1e week erna.

@ Mummy, dus je dochter is vandaag jarig?
    Gefeliciteerd.
    Idd een makkelijke datum om te onthouden.

15. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Ja vandaag is mijn meissie 2 geworden, pff wat gaat dat hard! Echt een grote meid al, ben erg trots op haar :D

Ook wel een beetje moeilijk hoor, had echt gehoopt dat er ong. tweeeneenhalf jaar tussen zou zitten en ik dus nu wel een buikje zou hebben. Zo'n fijne maar ook confronterende dag.

Maar goed, ik duim nu maar heel hard dat het de eerste dag van mijn zwangerschap gaat worden...

16. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Van harte met je "grote meid" Ik ben nog net op tijd :) :) :)

17. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik begrijp het nu helemaal, dank voor je info ;)

18. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi Mummy,

ben er weer van 2 dagen uitwaaien en wat afkoelen aan de zee... en terug in het zuidelijke hete binnenland
    Ik moest ff bijlezen
    Ik snap het helemaal Mummy...
    Ik zit ook met dat ongi verhaal in mijn maag. Was het nou ongi (bij mij dus vorige week maandag 1 week na curretage) of niet :(: :(:
    Het was in ieder geval heftig rood bloed en veel. Mijn gevoel zegt dat het wel ongi was, voortekens waren er :(: :(:
    Heb vandaag nog aan gyn gevraagd en die zei dat te kort was na de curretage dus geen ongi. Moet over 2 maanden terug maar als tussentijd ongi/bloeding krijg dan eerder terug.
    Komt dit iemand bekend voor :(:

Echt meiden die verwarring houd niet op, ik ben weer even echt de "rode" ;) draad kwijt in mijn verhaal :rolleyes:

@mummy ook proficiat met de kleine grote meid

liefs,

19. Niet meer actief

Mummy nog gefeliciteerd.

Maar tempen jullie ook? Dan zou je al meer weten of het een echte ongi is of niet.

20. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @janne,
    zou ik kunnen doen, maar heb ff niet de moed, ik laat het wel even z'n beloop.....zwanger worden dat lukt wel ben ik zelf van overtuigd..... alleen moet goed gaan dit keer :( Dat is de grootste angst

Alles is nu zo uit balans en dat laat ik maar aan de "natuur" over ;)
    Baarmoeder is nog niet helemaal schoon, dus ff niet
    @Mummy zouden kleine restjes kunnen zijn die de baarmoeder eruit duwt door te gaan bloeden
    Maar de twijfels en vragen blijven toch, wat voel ik nu, wat is dit??? Terwijl voorheen mooi altijd 28 dagen net als jij, kon bij wijze van spreken op de klok kijken ;)
    Geduld hebben en afwachten, afdwingen helpt niet kom je alleen jezelf altijd tegen :( (zonder baby)

Deel Deze Pagina