over tijd

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Gwendolyne, Jan 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    Hallo,

Ben inmiddels ruim 1,5 week overtijd maar test nog steeds negatief.. ik heb altijd een regelmatige cyclus. Hoe lang kan het maximaal duren voordat ik uitsluitsel heb?
    Zou het bijvoorbeeld ook kunnen dat ik 1 week zwanger was, maar het vruchtje niet levensvatbaar was en niet is doorgegroeid maar niet wordt afgestoten waardoor ik ook niet genoeg HCG in mijn urine heb?
    Kan een bloedonderzoek uitsluitsel bieden?

weet iemand hier iets meer over? Word er zo vreselijk onzeker van...

alvast bedankt!

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dit is eigenlijk wat ik me ook afvraag.... Ik ben nu 24 dagen over tijd. Ipv mijn ogi kreeg ik 4 dagen bruinverlies. 1 dag voor mijn nod meen ik een zéér licht streepje te hebben gezien op de test, maar mijn vriend zag niets... Alle testen daarna negatief...
    Het lijkt mij dat als het vruchtje wordt afgestoten dat je dan weer je ongi/bloedverlies zou moeten krijgen.... maar helaas niets (of bruinverlies?) Of zou het kunnen dat het vruchtje niet meer "leeft" maar toch is blijven zitten?

Ik lees dus met je mee....

Groetjes Cynthia

3. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    hey cyntje.. heb jij al een bloedonderzoek overwogen? Pfff 24 dagen overtijd trek ik niet hoor.. dan moet ik meer zekerheid hebben ;)
    Maar goed.. wie "verlost" ons?

Ik heb de vraag overigens ook bij "vraag aan de VK" gezet, misschien komt daar ook binnenkort wel een antwoord ;)

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hey Gwendolyne, Natuurlijk heb ik dit overwogen... De eerste x huisarts was ik een week overtijd. Ik moest maar een week wachten en dan weer terug komen. Dus een week later zat ik er wéér. Test wederom negatief en daar was het volgens de huisarts (vrouwelijk nog wel) mee gedaan. Ze vertelde me dat ik mijn bruiverlies moest zien als ongi óf ik had een cyclus overgeslagen? Nou... ik ben al meer dan een jaar van de pil af en altijd regelmatig ongesteld! Maar ondertussen prikte de tranen in mijn ogen (van de spanning die ochtend) en ben ik maar gegaan. In de auto heb ik me toch zitten brullen en janken!
    Aangezien het nu nog ong een week duurt tot mijn verwachte ongi heb ik besloten het wachten vol te houden. Als ik 2 februari nog niet ongi ben geworden dan ga ik terug naar de huisarts. Ik ga direct naar huis als "zij" er is. Is de mannelijke h.a. er dan blijf ik. Ik heb meer vertrouwen in hem en durf best te huilen waar hij bij is.... hahahaha.... (en een knappert is ie ook hihihi...)
    Maar ondertussen (5 dagen geleden) weer negatief getest...

Toch heb ik het gevoel dat er iets niet goed is... dus ik vraag nu zeker om een bloedtest.

Groetjes Cynthia

5. anja209

anja209 Lid

Sep 18, 2008
    66
    0
    0
    hee dames

ik wil graag ff op jullie verhaal reageren en hoop dat jullie er wat aan hebben.
    In september was ik ook 9 dagen over tijd heb toen getest en zag ook een heeeeeel vaaaaag streepje, ik zei tegen mijn vriend van ik test over twee dagen nog eens want dan kun je als het goed is een duidelijker streep zien.
    die dag erop werd als nog ongie heb toen de HA gebeld van hoe dat kan, hij zei van waarschijnlijk waren de eicel en zaadcel wel samengesmolten maar niet goed in genessteld en dat het lichaam het dan afstoot wat dan lijkt op een menstruatie dus een hele vroege miskraam.
    En ik had ook echt zwangerschapskwaaltjes maar het mocht helaas niet zo zijn ik heb wel die week een hele heftige menstruatie gehad.

Ik we ns jullie veel succes met het zwanger worden meiden
    groetjes anja

6. gimena

gimena Niet meer actief

ik ben ook overtijd morge even een testje er tegen aan!
    afwachten ma

7. Lonit27

Lonit27 Actief lid

Sep 24, 2008
    478
    0
    0
    Hai Gwendolyne, hier ongeveer dezelfde situatie. Dit is mijn vijfde dag overtijd. Ben al ruim drie jaar geleden met de pil gestopt en heb een heel regelmatige cyclus, tussen de 29-31 dagen. Dat ik nu zo overtijd ben, is voor mij uitzonderlijk. Ik blijf echter negatief testen, vanmorgen ook nog.

Zit me suf te piekeren over wat mogelijk andere oorzaken kunnen zijn. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik dit keer ineens een late eisprong heb gehad of iets dergelijks. Ik heb ovulatiepijn gehad op dag 14 en 15 van mijn cyclus, ik voel dat doorgaans altijd. Jij ook? Het is in ieder geval iets om je aan vast te houden. Heb jij verder kwaaltjes die op een zwangerschap kunnen duiden?

Het is in ieder geval erg frustrerend dit. Voor jou helemaal, als je al ruim 1,5 week te laat bent en geen zekerheid op wat dan ook hebt. Hou je taai. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

8. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

Jun 13, 2007
    2,900
    0
    0
    De rode duivels hebben zoch alsnog gemeld vandaag hier... en bij jullie?

Share This Page