Ik zou graag willen weten wat de gemiddelde grootte van een foetus is bij 20 wkn. Zowel in gram als in cm. Wij hebben op 19 januari onze 20wkn echo gehad en de uitslag was voor ons zeer onzeker. Ze hebben een groeiachterstand geconstateerd. Ons kindje zat toen op P5 en woog 300 gram. CM weten we niet. Omdat ik hierbij ook nog eens weinig vruchtwater heb, bestaat er volgens de gynaecoloog een kleine kans op triosomie 13 en/of 18. Dit baart ons ernstige zorgen. Uitwendig - dus door echoschopisch - onderzoek hebben ze gelukkig NIETS aan het kindje kunnen vinden. Hoe schat u onze kansen?
Hoihoi, 300 gram bij 20 weken is eigenlijk netjes! Bij 20 weken is het kindje ongeveer 25 cm lang, het is dan niet meer te meten met de echo omdat een kindje nooit meer helemaal recht ligt. Een groeiafwijkind word bepaald op de metingen die gedaan zijn dus het hoofdomtrek en de buikomtrek en de lengte van het beentje. Het is al heel fijn dat er aan het kindje geen zichtbare afwijkingen zijn waargenomen. Het is nu even afwachten wat er uit de andere onderzoeken komt als jullie de onderzoeken doen. Spannende periode hoor! Ik duim voor jullie! Imke