Dreigende miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door ingie1983, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi ik wilde dit even kwijt en misschien hebben meer vrouwen ervaring met dit probleem..

Ik heb 11 juli zw test gedaan, deze was positief maar streepje was niet heel duidelijk. Toen heb ik 17 juli de digitale clearblue test gedaan. Deze gaf aan zwanger 2-3(betekent 4-5 weken zwanger) Nu komt het probleem ik kreeg die vrijdag last van bruinige afscheiding niet gepaard met krampen, ben naar de huisarts gegaan en die zei kan van alles zijn. Ik kon ma 20 juli voor een echo. Op deze echo was weinig te zien. Wel iets van bloed en nog iets maar was zo klein dat hij niet kon zeggen of dit het vruchtzakje was. Ik zou zeker nog last krijgen van wat bloedverlies was zijn enige duidelijk antwoord. Nu vandaag idd weer wat bloed verloren was donkerbruin/rood maar wel meer dan vorige x, nog steeds geen krampen. Ook dit is weer gestopt maar de dag is nog lang. Wat is hiervan te verwachtten? Ik heb nu pas een afspraak voor een echo over 3 weken. Vanaf het begin heb ik alleen last gehad van pijnlijke borsten dit gevoel word wel steeds erger! :(
    Wie herkent dit?

2. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    Hoi,

wat een nare start van je zwangerschap, ik herken er wel wat dingetjes in maar niet alles. Ik heb bij mn eerste zwangerschap wat bloedingen gehad in het begin wat kwam door de placenta die niet goed vastzat (door een klap op mn buik) hierbij is helaas het kindje bij 21 weken ter werels gekomen. Daarna een goede zwangerschap en nu net nog een miskraam gehad hierbij had ik wat last van bloedverlies wat niks betekende maar later bleek dat ik zwanger was van een leeg vruchtzakje, ik hield alle symptomen maar was niet in verwachting van een kindje. Ik zou als ik jou was vragen voor een eerdere echo, weet niet of je in het ziekenhuis bent geweest of bij de verloskundige maar in het ziekenhuis doen ze een inwendige echo waarbij ze veel duidelijkheid krijgen. Ik moest bij mn miskraam na 1 week terugkomen om te kijken of er een kindje groeide of dat er echt niks groeide dus vind het wel raar dat ze jou pas over 3 weken weer willen zien. Tenzij ze denken dat er niks aan de hand is en het iets met de innesteling te maken heeft. Wat je kan doen is nog een zwangerschapstest, mocht je normale miskraam hebben dan heb je kans dat je hcg al flink gedaald is en de test dus negatief is (dit geldt niet bij een leeg vruchtzakje). Sterkte me afwachten.

ps ik ken iemand die haar hele zwangerschap bloedverlies had maar nu een schat van een dochter heeft dus het hoeft niks te betekenen.

3. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Sandra,
    Bedankt voor je berichtje.Wat naar allemaal wat je hebt meegemaakt. Had je met de bloedingen ook last van krampen? Dat heb ik (nog) niet. Er is bij mij een inwendige echo gedaan. De echografist zei dat het nog heel vroeg kon zijn. Ik weet namelijk niet wanneer mijn laatste menstruatie is geweest. Ik heb helaas niet heel veel hoop meer:( en ga zaterdag/zondag nog een digitale test doen om te kijken of mn hcg idd gedaald is.Is dit zo dan ga ik uiteraard gelijk een eerdere echo aanvragen. Als het nog goed zit zou ik dan 3 + moeten zien in het scherm(dan is de hcg gestegen). Is allemaal zo onduidelijk de 1 zegt dit de ander dat. Tis jammer allemaal maar ga er weer met volle moed in voor de evt volgende zwangerschap!

4. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Heb je nog last van bloedverlies dan? En is het de hele dag door of af en toe een beetje? Want je kan ook bloedverlies krijgen door bv harde ontlasting of als je hebt gevreeen maar dan is het meestal maar een klein beetje. Ik had zowel bij de vroeggeboorte als de miskraam geen kra jmpen ik kreeg bij de vroeggeboorte pas krampen bij de 18 weken. Als je nog minder ver bent dan je denk kan het zijn dat er inderdaad nog maar heel weinig te zien is op de echo. Ik had bij mn zoontje een echo bij 4,5 week ze zagen toen een vruchtzakje met een dooier erin (allebei heel klein) het kon toen nog alle kanten op. Ze zeggen dat in 50 % van de gevallen bloedverlies in het eerste trimester van de zwangerschap niks hoeft te betekenen. Ik hoop voor je dat alles gewoon goed zit, probeer het nog even positief te blijven zien! Laat je even weten wat de uitslag van de test was als je hem hebt gedaan?

Liefs

5. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    heey heey

ook ik heb waarschijnlijk een vroege miskraam

vorige week zaterdag teste ik positief met clear blue digital

en maandag teste ik negatief met clear blue digital

en de test bij de huisarts gaf ook negatief aan

maar het gekste is, ik verlies helemaal geen bloed

nou moet ik tot maandag afw8, dan terug met me ochtend urine

doen ze weer een test,als die ook negatief is,

dan moet ik naar het ziekenhuis

en ik zeg je: ik ga het ziekenhuis nie uit voordat ik weet wat er is

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey meid,

Verschrikkelijk he die onzekerheid. Ik herken wel iets uit . Ik heb maandag 6 juli ook wat bloedverlies gehad. Achteraf gezien was dit niet veel, maar vond het verschrikkelijk. Heb die nacht ook gewoon de vk wakker gebeld. Ze vertelde mij dat ik buikkrampen kon kruigen en dat het vruchtje los zou kunnen laten. Dus ik Stijf van de zenuwen in bed gaan liggen en wachtend op buikpijn.

Echter na heel weinig slaap had ik nog steeds geen buikkrampen gehad. Tegen de middag aan werd het minder en nog eens een paar uur later werd het wat bruinig. Ik weer de vk gebeld. Uitgelegd dat ik geen last van krampen had gehad en dat ik ook geen stolsels verloren had. Toen dacht ze aan een innestelingsbloeding.

Ik vertelde haar toen dat ik die maandagavond naar de wc was geweest. Ik moest een grote boodschap doen, maar dit kwam er niet uit. Zat helemaal vast. Ik heb toen behoorlijk wat druk en kracht op mijn onderkant gezet, en daarna begon het bloeden. Toen zei ze dat het misschien een gesprongen adertje kan zijn.

Ook hebben mensen om me heen + de vk verteld dat als je geen stolsels verliest en geen heftige buik krampen hebt gehad, het gewoon een innestelingsbloeding of een contactbloeding kan wezen.

ik snap hoe je je voelt dat je pas over 3 weken een echo mag. Dat was bij mij ook zo. Dit is enorm balen, vooral de eerste week. Het lijkt niet op te schieten. Nu zijn mijn 3 weken al bijna voorbij, a.s. dinsdag heb ik mijn 2e echo. Ben wel bang voor wat er komen gaat. is het nu wel goed, of niet. Wel heb ik nog steeds pijnlijke borsten en ben ik misselijk, dus denk dat het wel goed zit, maar durf er eigenlijk niet echt op te hopen.

Ik hoop voor je dat het positief afloopt. Ik zal voor je meeduimen.

Knuf

7. samkids

samkids Niet meer actief

Inge, klote dat je dit moet mee maken. Ik zou inderdaad ook min of meer eisen dat je een eerdere echo krijgt. Zeker als het bloedverlies erger is geworden en er zelfs rood (vers) bloed bij zit. Gewoon onmenselijk om dan 3 weken door te sukkelen.
    Hoever zou je eigenlijk moeten zijn op de echo die je al gehad hebt? Bij 5-6 weken zou het inderdaad kunnen dat er weinig te zien is, maar toch wel al een klein vruchtzakje.

Je hebt de kans inderdaad, want het hoeft helemaal niets te zeggen, ook niet bij een spontane miskraam. Mijn twee eerste miskramen waren allebei spontaan maar toch had ik nog een knalpositieve test vlak na beide mks.

Sterkte er mee.

8. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt allemaal voor de steun! Ik heb vandaag heel af en toe nog wat bruin verlies gehad met wat slijm. Nog steeds geen buikpijn. De borsten zijn nog steeds erg gevoelig( vooral toen de hond er tegenaan sprong:$) Morgenochtend ga ik de test doen. Misselijk ben ik niet geweest.
    Voor belliebel: Hoop voor je dat dinsdag alles goed is meid. Met de echo(20/7) zou ik misschien net 4,5/5 weken zijn. Maar daar werd geen duidelijk antwoord opgegeven. Ik durf zelf nl helemaal niet te zeggen wanneer ik voor het laatst ongi was..Of ik morgen nou goed of slecht test ik ga sowieso eerder een afspraak maken voor de echo. Voor de eerste echo ben ik bij scal geweest(diagnostisch centrum) en ik vond de echografist daar niet erg proffesioneel. De volgende echo gaat gewoon in het ziekenhuis gebeuren. Tot morgen en ik hoop met goed nieuws!

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik hoop ook het beste voor jou. Die 3 weken zijn echt killing.
    Wel heb ik zoiets, als je je symptomen blijf houden, dan zou het toch goed moeten zitten?! Met die gedachte heb ik mezelf een beetje positief gehouden.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je symptomen hebt, dan hoeft dat helaas niet automatisch te betekenen dat het goed zit.

Onze eerste echo (8wk) was helemaal perfect. Ik had volop zwangerschapskwaaltjes, heel erg gegroeid, geen buikpijn of bloedverlies gehad, maar helaas was het foute boel. Met de 2e echo (11 wk) kwamen we erachter dat het kindje al bijna 3 weken niet meer leefde...:( Dus kwaaltjes hoeven soms niks te zeggen, in zo'n geval blijft de placenta het HCG-hormoon produceren zolang het niet afgestoten is.

Maar goed, meestal blijft het natuurlijk wel goed gaan!

11. Het kan 2 kanten opgaan, is 50, 50.

Ik heb ook in het begin last gehad van bruinverlies, ook met buikijn. Was in de 6e week en dacht dit gaat mis. Meteen gebeld met de VK en kon 2 dagen later langskomen. Werd een inwendige echo en meteen een kloppend hartje. Daarna heb ik het nog 2 keer gehad, tot in de 11e week. Waar het vandaan komt wist de VK niet. Hoop dat je met de volgende echo een mooi kloppend hartje ziet.

12. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi dames,
    Jammer maar heb de test net gedaan. Helaas gaf wel nog steeds aan zwanger maar nu 1-2:(. Dit betekent dat mijn hcg aan het dalen is. Vorige week vrijdag was dit nl 2-3. Ga straks even de vk bellen hopen dat ik snel voor een echo kan. Het bloeden is ondertussen gestopt, hoop dat er op de echo niks meer te zien is.

13. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Wat vervelend voor je, het is inderdaad verstandig om snel een echo te krijgen dan weet je in ieder geval zeker hoe het zit. Ik ben inderdaad bang dat het niet goed zit als de test ineens wat anders aangeeft, het is geen goed teken dat je hcg is gedaald. Hopelijk heb je snel zekerheid. Sterkte.

14. ingie1983

ingie1983 Actief lid

22 jul 2009
    252
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb gebeld met de vk, ik zei al tegen haar dat ik een miskraam heb/krijg. Bloeden is nu weer erger geworden. Ze zei normaal kan het bloeden ongeveer 1 week duren. Na deze week moet het gestopt zijn zoniet dan toch voor een echo(om te kijken of er iets achter is gebleven). Hoop ik al zeker niet meer en weet dat het fout is. Dus ik wacht eind volgende week af en hoop dat het bloeden gestopt is.Tis nu hopen op een volgende zwangerschap en hopen dat het dan wel allemaal goed gaat!
    Groetjes

15. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    In de buurt van Utrecht
    Jeetje wat vervelend voor je, ik hoop dat het snel allemaal voorbij is. Heb je veel last van krampen of valt het mee?
    Ik heb zelf inderdaad een week last van bloedverlies gehad, het vruchtzakje kwam eerst daarna heb ik nog redelijk wat stolsels verloren in 3 tot 4 dagen nadat het vruchtzakje eruit was, daarna nog wat licht bloedverlies niet veel. Misschien heb je dan een beetje een idee hoe het kan lopen. Ik had vooral bij de stolsel wel wat last van buikpijn niet extreem veel maar wel dat ik het idee had dat mn baarmoeder alles eruit aan het gooien was.
    Ik hoop dat je het een plekje kan geven en dat je inderdaad weer snel zwanger mag worden.
    Veel sterkte
    Liefs Sandra

16. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Veel sterkte toegewenst de komende tijd.

Liefs mariel

Deel Deze Pagina