Ik vroeg mij af of je ondanks een missed abortion toch erg last kunt hebben van zw.symptomen als misselijkheid, overgeven, zere borsten e.d?? En voor degene die naast een missed abortion ook een goede zw.schap gehad hebben, merkten jullie verschil??? Ik ben hier namelijk heel erg bang voor na mijn mk en bbz. Zeker omdat er bij mij met 5.6 weken alleen een vruchtzak en dooierzak te zien was..
Hai hai. Heb het zelf niet meegemaakt, maar ken het wel van mijn collega. Ze heeft niet al te lang geleden een ma gehad. Ze was was 7 weken zwanger en kreeg een echo. Hartje klopte en ze zou na 2 weken weer een echo krijgen omdat ze daarvoor een mk had gehad. Nu voelde ze zich echt zwanger. Ze was misselijk, zere borsten, kon geen vleeslucht verdragen enz. Toen ze met 9 weken terug kwam bleek het hartje niet meer te kloppen. Het was gestopt met ongeveer 7 weken en 3 dagen. Het vruchtje kwam niet zelf los en ze bleef zich zwanger voelen. Dit kwam omdat het vruchtzakje wel door bleef groeien en dat schijnt vaker te gebeuren. Nou is het wel zo dat ze er later achter kwam dat de echo met 7 weken een trage hartactiviteit liet zien en dit hebben ze niet tegen haar gezegd! Heel slordig. Maar meid, probeer je echt niet te druk te maken. Gelukkig heb je morgen je volgende echo. Wat mijn collega mee heeft gemaakt wil echt niet zeggen dat het bij jou ook zo zal zijn. Het komt nog altijd veel vaker NIET voor dan wel! Succes morgen, zal voor je duimen
Ik kan je helaas ook niet geruststellen. Bij mij waren de zwangerschapsklachten in alle hevigheid aanwezig toen op de 8 weken echo bleek dat ons kindje maar 6 weken was, met een lichte hartactiviteit. Een week later bleek het niet meer te leven. Maar ik had nog steeds klachten. Pas na de curretage verdwenen de klachten langzaam. Sterkte en succes morgen.
Ik maak het NU mee. En ja, ik heb ook alle verschijnselen nog. Alleen werden mijn borsten minder gevoelig, maar weg is het niet. Ook bij mij klopte het hartje in de zesde week wel, maar traag. Ik wacht op een curretage, het is al vijf weken overleden. Aankomende donderdag word ik gecurreteerd. Ik kan je helaas dus niet geruststellen. Het is een zeer verdrietige gebeurtenis....
Bedankt voor de antwoorden. Het zegt dus allemaal niks tot je zekerheid hebt dmv een echo. Ik wens jullie veel sterkte.. Bedankt voor het duimen. Ik laat het nog even weten.
oh meid wat vreselijk wens je heel veel sterkte toe deze tijd kan me voorstellen hoe zwaar het is en zeker na zon tijd van al 5 weken ik zit nu ook in een soort gelijke situatie ..heb vorige week maandag een echo gehad daar was alleen op te zien .. nog dik baarmoedersljmvlies .. stolsels in de baarmoederholte .. dus zoals hun zeiden een nog incomplete miskraam .. mag volgende week pas weer voor een echo .. hier verder geen krampen enz wel licht bloedverlies gehad en nu allen maar lichtbruine afscheiding .. mijn buik groeit maar door mijn borsten zijn sins eergister gevoeliger nou je wordt er gek van je zou denken dat dit juist afneemt en niet toe .. van zulke dingen wordt je knetter is echt slopend die spanning ,, wens je veel sterkte .. liefs angel
ik heb het ook meegemaakt en ik had wel zwangerschapskwaaltjes maar niet veel , maar die had ik in mijn andere zwangerschappen die overigens wel goed zijn gegaan ook niet veel ..Alleen bij mijn bbz had ik veel pijn ... Je hebt idd alleen zekerheid als je je echo hebt gehad ..ga voor je duimen voor een mooie echo ...........
Ik heb me ook echt enorm zwanger gevoelt. Ik wist vanaf het eerst moment dat het zo was, maar de vage testen vertrouwde ik niet. Uit eindelijk een goeie posi test op 12.2 weken, en op 12.6 weken een echo. En toen bleek dat het vruchtje al weg was, en de vruchtzak doorgroeide (hoezo absurd) .. Ik heb bijna geen last gehad van misselijkheid was wel steeds weeig, en had echt continu buikpijn (vreemd gevoel) aan beide kanten.. Succes morgen met je echo.
Wij kwamen er met 11 weken achter dat het kindje met ruim 8 weken gestopt was met groeien. Het zat dus al drie weken fout, terwijl we juist zo vreselijk blij waren vanwege de eerste goede echo. In die drie weken zijn mijn zwangerschapskwalen niet afgenomen, ik heb geen buikpijn of bloedverlies gehad en mijn buik was juist ontzettend gegroeid. Ik leek wel 20 weken zwanger! En we hadden er ook nog eens een goed gevoel over. De dreun kwam dus hard aan toen het kindje niet meer bleek te leven... De misgelopen zwangerschap was niks anders dan de goede zwangerschap. Ik heb nooit voortekenen gehad dat het niet goed zat, het kindje lag met de eerste echo ook precies op schema en het hartje klopte luid en duidelijk. Een (hopelijk) volgende keer zal ik dan ook minder op mijn lichaam vertrouwen, de echo's zullen zekerheid moeten geven. Succes met je echo & ik hoop dat alles goed zit!
ik heb in 2006 in missed abortion gehad en tot aan de curetage heb ik nog overal last van gehad is zware mate nog wel. 24/7 overgeven kon nog niet eens water binnen houden. had enkele dagen voor het hartje was gestopt al de huisarts gebelt maar zei dat het normaal was en deed verder niks. op den duur was ik totaal uitgedroogt en besloot toch naar de huisarten post te gaan want huisarts deed niks en het was ondertussen al weekend. had toen al 4 dagen niets binnen gehouden en was zwaar ziek. eenmaal in het ziekenhuis leek alles er gewoon goed uit te zien voor de kleine. gesloten baarmoedermond, goede urine. wel had ik flinke koorts 41graden en was zwaar uitgedroogd. voor de zekerheid toch maar een echo en toen bleek dus dat het hartje precies die dag gestopt was volgens de metingen. was precies 10wk en 5 dg zwanger. ik werd meteen opgenomen, kreeg infuus en kreeg de tijd om te wenne aan het idee. mij hcg hormoon zakte niet en bleef stijgen. mijn lichaam ging dus vrolijk door met zwanger zijn en had totaal niks door. ja ik was ook nog wel zwanger maar het leefde gewoon niet meer. 27 juni kreeg ik het slechte nieuws en 1 augustus ben ik gecureteerd. dit was nodig omdat ik gewoon erg ziek was en dit de beste oplossing was. na de curetage was ik een meteen een stuk beter. niet meer overgeven alleen nog erg slap. had heel veel bloed verloren maar mocht savonds toch naar huis omdat ik dit erg graag wilde. al die huildende babys op de gang (lag op de kraamafdeling hoe gemeen kunnen ze zijn) thuis storte ik pas echt in en dat ik me kindje had achter gelaten voelde zo slecht. ik kon echter niet anders want wilde graag weten wat de oorzaak was van het plotseling stoppen van het hartje na een goed echo net 9 weken. uit het onderzoe bleek dat het een hij was xy en kern gezond. wel bleek dat ik een zware infectie had in me zwangerschapsweefsel. waarschijnlijk door een te lage weerstand van het uitdrogen door het overgeven en dat is mijn ukje toen fataal geworden. tot aan het moment dus dat me kindje uit me was weggehaald was ik ziek en echt zwanger. voelde me ook niet anders al wist ik dat het niet meer leefde
Hier had ik tijdens mijn eerste zwangerschap mega last van allerlei zwangerschapskwaaltjes Mijn borsten waren gewoon te pijnlijk, en ook misselijk werd ik vanaf een week of 6 Dit werd steeds erger, alles wat er in ging kwam er ook weer uit, heel de dag aan het overgeven Met 12 weken eindelijk onze echo, helaas bleek daarop dat het hartje gestopt was met bijna 9 weken Mijn symptomen waren daarna dsu niet weggegaan ook al had ik een ma Deze zwangerschap had ik precies dezelfde kwaaltjes, weer veel last van pijnlijke borsten, en de vreselijke misselijkheid en hele dagen overgeven was er ook weer bij Deze keer wel een kloppend hartje en een goede zwangerschap! meis ik wens je heel veel sterkte! Ik hoop dat het allemaal goed voor jullie is! Sterkte!
Veel sterkte vandaag met de echo! Hier helaas ook geen geruststellend verhaal. Bij alle missed abortions altijd vreselijk ziek geweest. Loop deze keer ook nog steeds over te geven .
FutureMama, spannend, vandaag een echo!! Ik hoop voor je dat het een mooie echo is/was en dat je zorgen (een beetje) worden weggenomen.
Bedankt allemaal. Ik mag pas om half 4 dus duurt nog even. Voor de dames die hier nu doorheen moeten heel veel sterkte!
Hallo Futuremama81, Hoop van harte dat je straks met goed nieuws komt. Een vraagje: hoe snel na je eerste mk ben je weer zwanger geraakt? Ik heb vorige maand helaas een spontane miskraam gehad, was 4 weken zwanger, maar nu heb ik ruim ruim 3weken na de miskraam weer zwangerschaps symptomen. Probeer nu te achterhalen of dit wel mogelijk is of speelt mijn lichaam nu een spelletje. Kan nog niet testen, moet tot zondag wachten. Groetjes en succes
@ jellybean ben twee keer na een spontane miskraam direct weer zwanger geworden. Ik begrijp dat je een hele prille miskraam hebt gehad? Vaak is je cyclus dan ook minder van slag en is de kans groter dat je weer snel een eisprong hebt en weer zwanger raakt.
Heel veel succes vandaag ik mag iets later dan jij en ben ook bang voor slecht nieuws hopelijk krijgen we beide goed nieuws
@futuremama: Ik heb je in het februari-topic al veel succes gewenst en bij deze nog een keer. Veel succes!!! Mijn 1e zwangerschap: zere borsten, misselijk, vergeetachtig. Ik dacht: dit zit wel goed en kom maar op met de echo! Maar helaas, geen kloppend hartje. Week later ben ik gecuretteerd. Wilde niet langer wachten tot het vanzelf zou komen, omdat ik me dus nog erg zwanger voelde. Ik was teleurgesteld in mn lichaam, het 'bedroog' me gewoon.. 2e zwangerschap was ik ook misselijk en huilerig. Kreeg stiekem een beetje hoop dat het vast geen 2x zou misgaan. Kreeg toen een echo rond de 7 a 8 weken en nee.. Weer geen kloppend hartje. Wat een teleurstelling weer! Maar ik moet zeggen, ik had een regelmatige cyclus en kon dus niet veel achter lopen. Het hartje moést bij deze termijn wel kloppen. Jij al een echo met 5 weken en 6 dagen. Dan zou het hartje net gaan beginnen met kloppen... Dus meid, het kan nu zeker! Ik duim voor je!!!