Miskraam?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Pinguïns, Jul 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinguïns

Pinguïns Niet meer actief

Hallo verloskundigen,
    Ik heb een nogal dringende vraag.
    Ik ben nu op vakantie in Mauritius, heb gisteren in een hele hobbelige bus gezeten, zo erg dat ik terug ben gaan lopen, omdat alles alle kaanten op ging.
    Nu heb ik vanmorgen een beetje bloed bij het afvegen gehad en van binnen gevoeld en toen kwam er ook bloed mee.
    Ik heb geen krampen.
    Kan ik nu een miskraam verwachten?
    Ik hoop op een snel antwoord, want ik ben nu zo bang...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ilona,

als het al mis zou gaan komt dat niet door die bus, dat kan geen miskraam opwekken.
    Een beetje bloedverlies is normaal in de vroege zwangerschap, de baarmoedermond en vagina zijn rijk doorbloed en soms kanpt er zomaar een vaatje. Het kan ook na harde ontlasting of na vrijen. Zolang je geen heftige krampen hebt en veel helderrood bloedverlies hoef je je gen zorgen te maken. En nogmaals een hobbelige busrit kan geen miskraam opwekken!

Mirjam

3. Pinguïns

Hoi Mirjam, denkjewel voor je antwoord, het was alleen niet zomaar een hobbelige weg, een stuiterbal was er niks bij!
    Het ene moment zat je bijna met je hoofd tegen het dak en het andere met je voeten door de vloer heen.
    Het waren wat druppeltjes bloed, het is nu een beetje bruin, dus het zal wel goedzitten, ik heb vanmiddag een gynaecoloog gezien en die heeft een echo gemaakt en het hartje klopte dus we zijn voorlopig gerust.
    Na de vakantie hebben we weer een afspraak bij de VK!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi,

fijn dat het goed was op de echo!
    Ook door gestuiter kun je geen miskraam krijgen hoor!

Mirjam

5. Pinguïns

Hoi Mirjam, ik heb van de week te horen gekregen dat het hartje van ons kindje 3 dagen na de rit met de bus is gestopt met kloppen.
    Zit nu de miskraam af te wachten...
    Sinds gisteren verlies is rood bloed, maar nog geen hele grote hoeveelheden.
    Heb jij een idee hoe lang het nog zou kunnen duren?

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi,

wat verdrietig zeg. Het kan wel even duren voor het bloeden echt doorzet. Maar binnen een week moet dat wel klaar zijn.
    Sterkte!

Mirjam

7. Pinguïns

Hoi Mirjam,
    Dankjewel voor je berichtje, het is idd heel verdrietig...
    Ondertussen verlies ik ook stolsels. Wanneer kan ik het vruchtje ongeveer verwachten denk je?

8. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi,

een dezer dagen. Je ziet het niet altijd evengoed terug hoor, maar je herkent het placentaweefsel waarschijnlijk wel en daar zit dan een klein doorzichtig zakje aan.

Mirjam

9. Pinguïns

Ik probeer het op te vangen, dat wilde mijn vk graag.
    Ik hoop dat het er snel zal zijn, dan kunnen we weer verder...
    Hartstikke bedankt!

Share This Page