bij termijnecho niets te zien, waar is nu het wachten op?

Discussie in 'Miskraam' gestart door karlijn, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karlijn

karlijn Niet meer actief

Gisteren zou ik in principe 10 weken zwanger zijn geweest. Afgelopen vrijdag de termijnecho gehad. Mijn voorgevoel was al verkeerd. De vk zag inderdaad helemaal niets op de echo. Aan de grootte van de baarmoeder te zien, was het bij 6 weken al fout gegaan.
    Ik heb de afgelopen weken geen helderrood bloedverlies gehad, alleen wat lichtbruin slijm. Ook geen stolsels verloren. Hoe kan het dan dat de vk helemaal niets zag, ook geen leeg vruchtzakje? Moet het er dan nog uit?

2. daniielle22

daniielle22 Fanatiek lid

16 mei 2009
    1.199
    0
    0
    momenteel ziektewet ivm herseninfarct jan 2008
    goirle(tilburg)
    bij mij bleek het een bbz dus hou jezelf voor de zekerheid ff goed in de gaten..

3. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi Karlijn,

allereerst veel sterkte met dit verlies. Wat een klap om op zo'n moment ineens met lege handen te staan.

Ik denk dat er wel iets gaat komen. Op zich vergaat een vruchtje als het ware als er lang genoeg tijd overheen gaat. Maar het opgebouwde baarmoederslijmvlies zal er toch een keer uitmoeten.
    Ik heb het zelf een miskraam gehad met 13 weken. Ik had veel pijn (geldt niet voor iedereen) waardoor ik naar het ziekenhuis moest. Bij aankomst was er op de echo ook niets te zien (in ieder geval geen vruchtje of iets dergelijks). Terugrekenend (afnemen symptomen) was het vruchtje rond week 8/9 overleden. Ik ben in het zienhuis gecurreteerd.

sterkte

4. Trees

Trees Niet meer actief

Was er ook geen vruchtzakje of zwangerschapsring te zien? Ik vind het erg vreemd dat ze je niet doorgestuurd hebben om een bbz uit te sluiten of op zijn minst bloed te prikken.

Toen er bij mij niks te zien was, had ik een bbz. Ik zou de vk nog een keer bellen en om uitleg vragen! En sowieso natuurlijk heel veel sterkte, want het moet ontzettend rot zijn om zo echo te krijgen.

Crepe ik neem aan dat er bij jou wel een vruchtzakje was, anders valt er toch niks te curreteren of zie ik dat verkeerd?

5. karlijn

karlijn Niet meer actief

Gisteren de vk gebeld, er was inderdaad een leeg vruchtzakje te zien. Deze zal er dus nog uit moeten.
    De vk heeft voor aankomende maandag een afspraak met de gyn gemaakt.

Het wachten op een natuurlijke afstoting duurt lang.

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb bij mijn 1e zwangerschap een echo gehad met 10 weken omdat ik last kreeg van bloedverlies, op de echo was te zien dat het tussen 5 en 6 weken al fout was gegaan.
    Kan je voorstellen dat ik toen al 4 weken met een dood vruchtje rondliep...
    gelukkig heeft mijn lichaam de dag erna alles afgestoten....
    dus het kan nog wel even duren voordat het lichaam het doorheeft dat er niks is...

7. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    @ trees,
    Ik weet het allemaal niet zo goed meer, was ook behoorlijk overdonderd door alles wat gebeurde. Volgens mij was de conclusie in het ziekenhuis, we zien geen vruchtje mee maar er zit nog wel restweefsel. Of daarmee een vruchtzakje bedoeld wordt weet ik niet. In ieder geval ging ik gelijk door naar de O.K.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Dan is het in ieder geval geen bbz. Het wachten duurt inderdaad lang. Ik vond het zelf elke keer te lang en heb toen gekozen om het weg te laten halen. Succes bij de gyn maandag en deze zal je wel vertellen wat de mogelijkheden zijn. Sterkte!

9. karlijn

karlijn Niet meer actief

Gisteren naar de gyn geweest. Zij bevestigde het verhaal van de vk. Het vruchtzakje was leeg en had de grootte van eind 6 wkn/begin 7 weken.
    Omdat het nog steeds niet vanzelf werd afgestoten heb ik cytotec gekregen. Dit heeft ervoor gezorgd dat het gisterenmiddag naar buiten is gekomen. Aankomende maandag terugkomen voor controle bij de gyn.

Deel Deze Pagina