miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door undecim, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. undecim

undecim Lid

20 sep 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Wil toch even mijn verhaal kwijt.

Voor 2 weken terug een positieve test gedaan.
    gelijk eerste dag na mijn gemiste menstruatie dag.
    wij natuurlijk helemaal blij...na 8 maanden dan toch gelukt :)

De week erna wou ik dan toch een test met streepjes. De positieve test was de cb digitaal zwanger/niet zwanger.
    Aangezien je die met streepjes kon bewaren...wat denk je...NEGATIEF

De dag erna weer één gedaan...NEGATIEF.
    Wij de verloskundige gebelt, ook zij deden een test die ook negatief bleek te zijn...verder nergens last van, geen buikpijn, geen bloedverlies niets.

Toch maar een week afwachten, in deze week bij bijna elke toillet gang verloor ik wat bloed in de vorm van slijm..niet veel, maar toch.

Moest vandaag weer een test doen van de vk, ook deze was negatief.
    Kortom het is een miskraam..maar waarom zet hij niet door?

Kon nu 2 dingen doen...deze week nog even afwachten, hoe zat ik er ook van ben....word echt gek van de onzekerheid..is het nu weg?

Of toch een echo met eventuele curettage.

In overleg met de verloskundige toch besloten om deze week nog even af te wachten...tot op heden nog steeds bij de toillet gang kleine beetje bloed/slijm verlies.
    Volgende week, als het nog steeds niet door gezet heeft, toch maar een echo...hopen dat dan alles schoon is, anders alsnog een curettage..

Ik word echt gek van deze onzekerheid, en baal als een stekker dat we geen kindje krijgen :'(
    We willen het zo graag....

Wie heeft soort gelijke ervaringen?
    En hoe snel naar zo'n miskraam of eventuele curettage waren jullie weer aan het klussen of zwanger.

Ik word echt gek van mezelf en merk dat ik shagerijnig ben als anderen mij vertellen dat ze wel zwanger zijn :$

Ook zoiets, iedereen om je heen lijkt ineens wel zwanger te kunnen raken :x

Groetjes

2. 4days

4days Niet meer actief

Oh wat vreselijk zeg! :( Die onzekerheid... Hebben ze eigenlijk niet met een echo gekeken? Wel vreemd, dan had je wat meer geweten toch? In ieder geval heel veel sterkte!

Ik merk zelf trouwens ook dat ik het er moeilijk mee heb als andere vrouwen zwanger zijn. Niet dat ik het ze niet gun, maar et confronteert mij wel ermee dat ik dus niet meer zwanger ben...

3. dotje79

dotje79 Lid

23 sep 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Undecim,

Wat een rotervaring zeg! Helaas kan ik erover meepraten.
    Ik heb het ook meegemaakt. Toen ik twee weken later een echo kreeg om te kijken of alles schoon was (ik twijfelde daarover, omdat ik ook maar nauwelijks bloedverlies had gehad) had ik alweer een eisprong. Dat had ik zelf niet zo in de gaten.. Ik denk dat ik zelf nog erg druk was met hopen dat de zwangerschap heel misschien nog wel intact was (tegen beter weten in), dat ik niet merkte dat mijn cyclus al weer op gang was. In principe mochten we al direct weer verder gaan met de iui-behandelingen. Ik heb er toen zelf voor gekozen om het een maand met rust te laten. Even op adem komen.
    Ik weet hoe moeilijk het is om los te laten dat je zwanger bent als je eerst een positieve test hebt en opeens weer niet, zonder dat je lichaam daar duidelijke signalen over afgeeft. Misschien helpt een echo je idd om meer zekerheid te krijgen. Misschien kun je met ovulatietesten kijken of je al weer een eisprong krijgt. Ik moet er wel bij zeggen dat die testen na een prille zwangerschap bij mij nog wel een week zo ongeveer positief bleven, dus dat kan ook verwarring geven.
    Anyway, ik hoop dat je er wat aan hebt aan dit warrige verhaal :( en ik wil je veel sterkte wensen. Het lijkt er wel op dat je na een miskraam erg vruchtbaar bent, dus wie weet is het snel weer raak en dan GOED!!

Groetjes

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier het zelfde verhaal alleen bleef bij mij het hcg langzaam stijgen 3weken lang daarna begon het langzaam te zakken maar heel veel bloedverlies heb ik niet gehad. Dus het kan wel hoor dat je bijna geen bloedverlies heb maar toch een mk ik ben opgevolgd door middel van echo's en bloedprikken. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel zekerheid heb

5. undecim

undecim Lid

20 sep 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL

Bedankt voor je reactie!

Ik hoop dat bij mij ongemerkt de eisprong alweer is gekomen of misschien eraan zit te komen!
    Ik hoop in elk geval dat de boel schoon is, dat een curettage niet nodig is!
    Wil zo graag verder klussen :$:$

Het is inderdaad niet dat ik die andere vrouwen niet gun om zwanger te zijn, in tegendeel juist! Je waardeert het wel meer een zwangerschap, als het bij jezelf niet zo vanzelfsprekend is!
    Maar toch het is wel confronterend dat je zelf zo graag wilt, maar het nog niet wil lukken:(

tot op heden nog steeds geen "hevige" bloedingen. Blijft het zelfde verhaal.
    Dus maandag maar even bellen. Ik wil in ieder geval een echo voor meer zekerheid.
    Is het weg? Zijn we alweer bezig met een cyclus? Enzv.

In ieder geval heel erg bedankt voor je toch wel hoopgevende berichtje!

Groetjes

6. undecim

undecim Lid

20 sep 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt allemaal voor jullie reacties!
    Het doet me goed om er op dit forum over te praten!

ik zal maandag verslag doen van hoe het nu verder gaat

7. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hey meid
    Same here.
    Na 9 lange maanden had ik EINDELIJK 2.5 week geleden een licht positieve test.
    De eerste week zat ik op een roze wolk.
    De tweede week (week 5 in totaal) begon ik al te panikeren met af en toe bruinverlies en eenmalig roodverlies.
    Deze week was dit even over.
    Ik werd vreselijk onzeker want de usual symptomen zoals moeheid, misselijkheid,...had ik niet...
    Deze week kwam bruinverlies terug opzetten engisteren echt rood na drukken op papier..men wereld stond stil.
    Vandaag naar gyne geweest..men vruchtzakje was veel te klein voor 6.5 week...was gestopt met groeien op 4 weken.
    Het was dus al fout bij de bevruchting.
    Ik weet dat we blij mogen zijn dat de natuur zo snel heeft beslist.
    Dat het geen goed vruchtje was.
    enz enz
    Maar na 9 maanden ...werd het zoooo tijd dak ik zwanger was.
    En nu vallen we letterlijk van de babykleertjes naar "wanneer klussen"
    Meid ik begrijp je maar al te goed, als je wil stuur maar een PB'tje.
    BLijkbaar heeft 1 op 6 vrouwen dit voor.
    xx

8. Loe

Loe Niet meer actief

Ik heb helaas pech gehad. BIj negen weken bleek het vruchtje bij zes weken al niet meer levensvatbaar. Bij mij kwam het niet op gang en door wachttijd ben ik pas op 12 weken gecuretteerd. Ook dit is niet goedgegaan en helaas kreeg ik pas (eerder mocht niet ik moest maar afwachten) een hysteroscopie waar bleek dat ik restweefsel had en verklevingen (door de curettage, syndroom van asherman). De verkleving is doorgestoken met de scoop tijdens de hysteroscopie en nu moet ik afwachten of mijn cyclus weer op gang komt. Gebeurt dit niet, dan heb ik 13 oktober een afspraak en moet ik weer gecuretteerd worden.

Dus....pechverhalen zijn er ook. Maar jij was nog minder lang zwanger dan ik en ik hoop dat jouw lichaam het zelf doet,hoe naar het ook is. En ik wens je heel veel sterkte toe en de wens dat je maar snel weer zwanger mag raken.

Deel Deze Pagina