Miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Srjj, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Srjj

Srjj Lid

12 okt 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik kwam hier om iets te vragen over een miskraam..

De afgelopen 3 weken voelde ik me redelijk zwanger (gespannen borsten ea klachten). De kans bestond ook dat ik dit was. Precies een week geleden heb ik dan een test gedaan, maar omdat ik in de tussentijd (afgelopen maand) weer met de pil was begonnen, had ik niet kunnen merken of ik overtijd was. Vanwege de klachten en omdat ik wist wanneer m'n vriend en ik een 'ongelukje' hadden gehad, wat langer dan 4 weken geleden was (nu was ik vergeten de innestelingstijd mee te rekenen), heb ik toch een test gedaan. De test (die ik 's middags heb gedaan, niet 's ochtends) was echter negatief. Hoewel we helemaal niet bezig waren om kinderen te krijgen, maar we er absoluut heel blij mee zouden zijn geweest, was ik er kapot van dat ik niet zwanger was op de een of andere manier. 2 dagen daarna kreeg ik griep, en heb de nodige medicatie ingenomen.

Gistermiddag kreeg ik ineens hevige buikkrampen, maar omdat ik net weer met de pil was begonnen dacht ik aan een doorbraakbloeding. Het was echter bruin en slijmerig, vanmorgen wel een stuk roder en toen zag ik ineens een wit 'dingetje' met een soort rood dik vlies erbij.. Toen ik het goed bekeek zag ik heel duidelijk een staartje, een hoofdje, ruggenwerveltje (aangezien mijn studie redelijk medisch gerelateerd is, wist ik hoe het er ongeveer uit moest zien en herkende het dus). Het was ongeveer 1 cm groot en zag eruit als tussen de 3 en 4 weken oud qua ontwikkeling. Ben overigens niet naar de dokter geweest.. Nog geen tijd voor gehad, zit in m'n tentamens.. Heb er wel een foto van gemaakt..

Nu voel ik me eigenlijk ontzettend schuldig dat ik die medicijnen heb genomen toen ik ziek was, en vraag me af of het daardoor zou kunnen komen dat ik nu een miskraam heb gehad, of dat het komt door het feit dat ik ziek was, of dat ik misschien wel ziek was door een aankomende miskraam?

En verder vroeg ik me af of iemand me hier kan vertellen tot hoelang het normaal is om pijn te blijven voelen.. Ik heb nog steeds buikpijn en het bloedt ook nog steeds een beetje, niet veel meer eigenlijk.. Lijkt me opzich heel normaal aangezien het pas vandaag is gebeurd, maar wil gewoon graag weten wanneer ik me zorgen moet gaan maken (omdat als er restjes achter blijven, de baarmoeder kan gaan ontsteken)..

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    jeetje wat rot.
    Een miskraam krijg je omdat het kindje genetisch niet goed is. je lichaam stoot het dan af. Ik weet niet wat voor medicatie je hebt gebruikt maar van de normale gripines krijg je geen mk. Er staat wel in de bijsluiter dat de effecten niet bekend zijn tijdens de zwangerschap maar als ze echt heel schadelijk zouden zijn had dat wel in de bijsluiter gestaan.
    Je moet je niet schuldig gaan voelen hoor, het kindje was gewoon niet goed in aanleg.

bij een spontane mk blijft er zelden iets achter. Ik heb 3 x mk gehad en de eerste was met 14 weken en daar heb ik 3 weken van gevloeid de andere 2 was met 6 weken en dat duurde 10 dagen.

3. Srjj

Srjj Lid

12 okt 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hot Coldrex in grote hoeveelheden, homeopatisch middel en norrit.. Zal daar idd niet van komen.. En ja ik weet dat het waarschijnlijk een genetische fout is geweest maar toch omdat t zo vlak daarna gebeurd is maak ik mezelf verwijten, maar realistisch gezien onterecht dat is ook zo..

Zojuist van iemand hier op het forum na het zien van de foto (via pb) ook bevestiging gekregen, het was al heel duidelijk maar toch raar om het bevestigd te horen.. T dringt wel wat meer door nu en we zijn er eigenlijk best verdrietig om, hoewel het niet gepland was en we t ook niet gaan proberen tot ik m'n studie klaar heb..

In ieder geval weten m'n vriend en ik nu dat we beiden heel vruchtbaar zijn (er is maar 1 'ongelukje' geweest) en is de moeheid hopelijk ook snel weer voorbij.. Om maar positief te blijven :)

Is er iemand die voor de zekerheid een echo aan zou raden om te zien of er iets is achtergebleven? Hoor van de ene dat er wel wat achtergebleven kan zijn bij een natuurlijke mk maar in t voorgaande bericht dus weer van niet..

Thnx voor je reactie iig :)

4. 4days

4days Niet meer actief

Ten eerste ontzettend veel sterkte met je mk... Ik heb zelf ook een miskraam gehad terwijl ik niet wist dat ik zwanger was, totdat de mk begon en het kindje werd geboren dus...
    Maar het lijkt me echt haast onmogelijk dat het van de medicijnen zou komen hoor! Het is gewoon domme pech geweest... :(

Verder zou ik het gewoon een paar dagen afwachten. Als je veel bloed blijft verliezen moet je gaan voor een echo, maar als dit niet het geval is is een echo ook niet nodig. Je moet wel je temperatuur een beetje in de gaten houden, aangezien er een kleine kans op infectie bestaat. En je buikpijn zou ook binnen een paar dagen weg moeten zijn.

Hopelijk is alles snel achter de rug, en kun je het een plekje geven...

5. Srjj

Srjj Lid

12 okt 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 Srjj, 13 okt 2009
    Laatst bewerkt: 13 okt 2009
    Thnx..

Gisteravond was de pijn bijna weg en het bloeden bijna over, en nu heb ik weer behoorlijk buikpijn en t bloedt erger dan gisteren..

Koorts weet ik niet, wel een beetje warm en koud, maar was vorige week ook ziek en ik ben nog niet 100%, moeilijk te zeggen waar het nu aan ligt.. Heb ook niet zoveel geslapen vannacht..

Deel Deze Pagina