Miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mirre, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hallo Dames,

Aan m'n prille zwangerschap is begin juli een einde gekomen.
    De exacte zwangerschaps-duur weet ik niet precies, maar we gaan er ongeveer vanuit dat het met 5 wk al mis is gegaan, al is het met bijna 8 wk echt gecontateerd dmv een echo.
    Ik heb geen krampen gehad en ook niet heel veel bloed en geen stolsels verloren, wel had ik lichtelijk rugpijn.
    Het is toen begonnen met bruinverlies.meerdere dagen en eigenlijk alleen de zaterdag en maandagavond 'toen' bloed verloren. Die avond waren het wel druppels die ik in het toilet zag druipen, en dat was voor mij doen meer als m'n normale menstruatie die altijd heel licht te noemen is.
    Ik heb 2 wk na de mk een inwendige echo gehad bij de gyn en deze zei dat het mis was gegaan. Zelf zag ik alleen een horizontale-streep in het beeld.
    Ze hebben ook gelijk bloed geprikt en m'n hcg was weg/ of heel weinig waardoor de mk een feit was.
    Na verloop van tijd ging ik me afvragen of alles wel echt schoon is binnenin m'n baarmoeder.
    Ik heb nm geen vruchtje of iets gezien.
    De gyn gaat -denk ik- uit van wel, aangezien m'n cyclus gelijk na de mk alweer opgang is gekomen (nu alweer de 3e cyclus)

Komt het voor dat je cyclus weer op gang komt, alles normaal lijkt.maar dat nog niet alles clean is in je baarmoeder en kan dat een zwangerschap bemoeilijken?
    Of kan ik ervanuitgaan dat omdat m'n cyclus weer snel op gang is gekomen dat de mk goed afgekomen is?

Liefs, Mirre

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mirre,

ja, je kunt er vanuit gaan dat alle weefsel verdwenen is. Bij 5 weken zie je ook niet veel weefsel hoor. Je hebt nog een echo gehad, en als er nog resten waren dan had de arts dat wel gezien. En dan had ie dat ook gezegd hoor!
    Het feit dat je cyclus weer op gang is gekomen is een goed teken, het is nu schoon. Je kunt opnieuw proberen zwanger te worden.

Mirjam

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Mirjam,

Dank je wel voor het bevestigende antwoord.
    Hier ging ik ook wel vanuit hoor, maar soms schieten ineens twijfels door het hoofd heen omdat het zwanger worden al lang opzich liet wachten, het een miskraam geworden is .en we nu ook alweer 3 cycli verder zijn.
    Geduld is een schonen zaak zeggen ze niet voor niets.

Gr, Mirre

Deel Deze Pagina