Hallo, Ik ben nu 8,4 weken zwanger en heb sinds twee dagen bruinverlies. Sinds vanochtend is dit echt bloedverlies geworden met buikkrampen (menstruatieachtig). Volgens mij is dit het begin van een miskraam... Had nog geen echo gehad, dit zou volgende week zijn. Is het verstandig de verloskundige te bellen (het is tenslotte 1e kerstdag..) zij kunnen mi niets doen. Wordt er daarna ook altijd gecontroleerd of alles schoon is? bedankt voor de antwoorden. Gr Jikke
hoi Jikke, wat verdrietig dat het mis lijkt te gaan. Het is niet per se nodig dat je je verloskundige belt maar het mag altijd hoor, ook op 1e kerstdag! Ze kan nu niet veel voor je doen. het is afwachten hoe het verder verloopt, je mag pijnstillers nemen als je wilt en eventuele een warme kruik op je buik. Als het bloedverlies binnen een week over is is de miskraam compleet verlopen. Overleg anders even met je eigen verloskundige volgende week. Maar als je eerder je verhaal kwijt wilt of vragen hebt kun je haar ok altijd bellen hoor! Sterkte! Mirjam
Hoi Mirjam, Dank je wel voor de snelle reactie en dat nog wel op eerste kerstdag! Inderdaad erg jammer dat het mis is gelopen, maar na een paar flinke huilbuien weet ik dat dit niet zomaar gebeurd... Ik ben zowiezo van plan om maandag even te bellen met de verloskundige tenzij de pijn en bloeding te heftig wordt. Ik kan inderdaad niet meer doen dan afwachten en hopen dat het snel achter de rug is. Nogmaals bedankt en fijne kerstdagen nog! Gr. Jikke