de groei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door talia, 21 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    eergisteren ben ik op controle geweest bij mijn nieuwe gyn aangezien we pas verhuisd zijn. onze jongen zit nog steeds voor met zijn groei zijn hoofdje en buikje op 34 weken, maar...zijn beentjes maar op 30 ik had gevraagd of dat ernstig was of op iets kon duiden dat niet normaal was maar aangezien zij niks over de rest van de zwangerschap wist kon ze me er niks over vertellen zei ze, ze zei dat het net zo goed in de familie kon zitten.
    ik maak me nu toch eigenlijk best zorgen.
    is er iemand die dit ook heeft meegemaakt?

    groetjes Talia
     
  2. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Heb je je gegevens niet mee gekregen?

    Misschien kan jou oude vk deze nog even doorsturen naar je nieuwe vk zodat ze een beetje kan inlezen over hoe je zwangerschap tot nu toe heeft gelopen.

    Succes
     
  3. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hai Talia,

    Ik was van m'n zoontje uitgerekend op 8 julie dit jaar.
    Maar tijdens m'n pretecho kwam uit dat volgens de lengte van het dijbeentje ik een week verder was.
    Helaas wouden de verloskundige hier niet naar kijken.
    In het ziekenhuis zagen ze het ook maar er werd niets mee gedaan.
    Uiteindelijk ben ik 6 dagen overtijd bevallen va een grote jongen.
    4300 gram bij geboorte.
    Hij is nu 5 maanden en weegt zo'n 9200 gram en draagt kleding maat 74/80
    Dat is al een peutermaatje.
    Wie weet was ik wel langer zwanger.
    Vind het best eng om te weten dat ik misschien langer zwanger had kunnen zijn.
    Vanweg het feit dat de baby dan misschien te lang was blijven zitten.
    Gelukkig is alles goed gegaan.
    Maar vind het toch wel vreemd dat er bij jou misschien 4 weken verschil tussen zit
     
  4. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik had gebeld naar mijn oude gyn om te vragen of ze mijn dossier naar de nieuwe wilde sturen ze ging kijken wat ze al dan niet kon door sturen.
    ik vind het enorm zorgwekkend omdat erin het begin werd gezegd dat hij grote boven benen had en nu plots is hij achter met de groei van de benen.
    ik weet echt niet wat ermee gedaan.
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik zou me er persoonlijk niet zo'n zorgen om maken. De duurbepaling doormiddel van een echo is niet altijd even nauwkeurig. Op het moment dat het hoofdje gemeten word, dan verschijnt er gelijktijdig in beeld bv 16w +- 1w. Dit betekent dat er zowel naar boven als naar onder een afwijking zit van een week. Dus dat is al 2 weken totaal. Zodra je verder in de zwangerschap bent, dan is de afwijking naar boven of beneden nog groter, tot zelfs +- 2w3d, dus totaal 4w6d, en dat is al bijna 5 weken!
    En ja, sommige kinders hebben een royaal hoofdje. Andere kids hebben weer lange benen. Lang leve het gemiddelde!

    Hopelijk heb je er wat aan.
    Groetes van Kiki
     

Deel Deze Pagina