o nee.......

Discussion in 'Miskraam' started by Migga, Oct 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    Ik ben bijna 10 weken zwanger. Morgenvroeg zou ik mijn eerste controle bij de VK hebben. Waarschijnlijk vindt aankomende week de eerste echo ook plaats.

Nu ben ik zojuist, compleet onverwachts, helderrood bloed verloren en een groot stolsel. Ik had tot nu toe nooit bloedverlies gehad, en ook geen krampen, niets.
    Wel merkte ik de afgelopen week dat mijn misselijkheid afnam, maar ik dacht dat dat niets te betekenen had.

En nu dit...

Ik weet op dit moment niet wat ik moet denken. Ik ga er vanuit dat dit een miskraam is. Huilen kan ik niet, daarvoor voel ik me te verdoofd.
    Vandaag is mijn schoonmoeder jarig, en we hadden besloten vandaag aan mijn schoonouders te vertellen dat ze weer opa en oma zouden worden... Oooo dit is zo oneerlijk!

Voor wie is dit herkenbaar? En voor wie betekende dit inderdaad het einde van het verhaal?

2. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    142
    63
    ik zou gewoon even de vk bellen,ik had elke x zoveel bloedverlies in het begin niet normaal en zie nu een gezonde knul,wel kwam de vk altijd kijken of het nog goed zat

3. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    maar kan de vk nu wel iets doen op zondag? Ik heb nog niet eens een intake gehad....

ik heb ergens anders op het forum ook gelezen dat iemand stolsels en bloed verloor, maar gewoon een prima zwangerschap bleef houden.

Ik heb ook geen krampen oid. Ik hoop zo dat het loos alarm is.....
    Maar het stolsel was echt mega! Al leek het gewoon slijmvlies en kon ik er geen vrucht in herkennen.

4. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

Jun 30, 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meid, wat eng. :( Natuurlijk gebeuren dit soort dingen altijd op zondag. Mss kan je de huisarts post bellen?

Heel veel sterkte. Ik hoop dat het toch nog goed komt.

5. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    142
    63
    gewoon bellen daar zijn ze voor en hun vertellen wel hoe of wat.

en gewoon uitleggen dat je op verjaardag moet en je eigen zorgen maakt

6. cin22

cin22 Actief lid

Jul 29, 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2x bloedverlies gehad. Met 5 weken bruin verlies en met net 10 weken rood. Het leek of er wat stolsel bij zat. Maar ook veel slijm dus weet het niet zeker.
    Verder geen krampen en bloed verlies meer. Af en toe een druppel door mijn afscheiding heen. Ik was ook heel erg bang maar heb gister een super goede echo gehad.

En ik had het dus aan iedereen verteld vlak voor die 2e bloeding dus baalde echt.

Succes om de lange dag wachten door te komen en probeer gewoon zoiezo morgen een echo te krijgen. Ik herken je verhaal, en het kan denk alle kanten op.

7. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    bedankt voor jullie advies! Ik heb inderdaad de VK maar gebeld. Ze zat toevallig op kantoor en ze zei dat ik meteen langs mocht komen.
    In de tussentijd ging het bloedverlies maar door en ik verloor weer een groot stolsel.
    Bloednerveus kwam ik daar aan en ik mocht meteen gaan liggen.
    Met de doptone zocht ze het hartje en ...... vond het!!! Het hartje klopt!!! De VK zei dat er op dit moment geen sprake is van een miskraam en dat het bloedverlies een andere oorzaak moet hebben. Ik heb bijvoorbeeld ook helemaal geen buikkrampen, dus blijkbaar is mijn lichaam niet bezig de baby af te stoten.
    Morgenochtend mag ik meteen bellen om een afspraak voor een echo te maken. Hopelijk kan ik morgen ook al terecht.
    Ik ben natuurlijk opgelucht, maar ik ben pas helemaal gerustgesteld als ik ook een goede echo gehad heb!

Pffffffff....... het was me het ochtendje wel! Ik word steeds heen en weer geslingerd tussen allerlei emoties. Ben erg blij dat ik gebeld heb naar de VK en dat ik meteen mocht komen.

Dusss... laten we hopen dat het hier bij blijft en dat de baby gewoon lekker warm bij moeders blijft!

8. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Meid wat ontzettend fijn voor je zeg!

9. cin22

cin22 Actief lid

Jul 29, 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat een goed nieuws zeg! En fijn dat je zo snel langs mocht.
    Ik weet hoe vervelend bloedverlies is en de angst blijft dan toch.

Succes morgen!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    O, wat een spanning! Goed dat je belde en direct mocht komen en wat fijn dat je het hartje gehoord hebt! Wat een geruststelling!
    Hopen dat t bloeden snel over is, want het is toch spannend he?
    En als je toch wat krampjes krijgt: kan ook bij het groeien van de baarmoeder horen he?
    Probeer nu een beetje te genieten!!

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Wat fijn dat je zo snel langs mocht komen. Hou goede moed ze zegt het niet voor niets. Morgen op naar een goede echo!

12. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Misschien helpt het je een beetje dat ik bij mijn dochter bloedverlies heb gehad, en deze zwangerschap ook. Gisteren nog. En nooit vinden ze een reden. En tot nu toe is de kleine gezond!

13. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

Jun 30, 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je gelijk gebelt hebt. Gelukkig geen miskraam.
    Hopelijk kan je gauw terrecht voor je echo.

14. C78

C78 Niet meer actief

Een hartje horen met 9,5 week is inderdaad een goed teken!
    Ik heb in 2007 met 9 weken een goede echo gehad. Met 12 weken was er geen hartje te horen, maar met 13 weken gelukkig wel. Als je hem dus al hoort met 9 weken doet ie het in elk geval erg goed!
    Succes morgen met de echo.

15. Migga

Migga Fanatiek lid

Oct 12, 2006
    1,005
    4
    38
    Ik ben zo blij, ik ben zo blij!!!

Gistermiddag kon ik al voor de echo terecht. Enorm zenuwachtig was ik natuurlijk, want ik kon me nog steeds niet voorstellen dat al dat bloed-/stolselverlies onschuldig geweest was.
    Toen de echobeelden op het beeldscherm verschenen, zei de echoscopiste meteen: "oooo maar dat ziet er keurig uit hoor!" En ja hoor, een prachtig spartelende tuinboon!!!
    Waar het bloedverlies vandaan is gekomen weet ik nu nog steeds niet, op de echo zag mijn baarmoeder er mooi schoon uit. De echoscopiste dacht nog even aan een tweede vruchtzak dat losgelaten heeft, maar dat zou ook gepaard moeten gaan met krampen, en die had ik totaal niet.
    Nou ja, het belangrijkste is dat alles goed is. Voor de zekerheid mag ik over 2 weken nogmaals terugkomen. Kijk er nu al naar uit om onze kleine uk weer te zien voetballen in mijn buik!

16. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Ontzettend fijn voor je meid! :D

17. lola36

lola36 Bekend lid

Oct 24, 2010
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Migga,
    Uit jouw verhaal haal ik nog een beetje hoop :(

Ik heb nu hetzelfde als jij.
    Nu zo'n 10 weken zwanger en morgen de 1e echo.

Woensdagavond kramp in mijn rechterzij (ik dacht dus aan de baarmoederbanden die uitrekken).Vrijdagavond zag ik opeens helderrood bloed bij het plassen. Zaterdagochtend wat donkerbruinbloed. Zaterdag overdag heeft het bloeden niet doorgezet.
    Vannacht werd ik wakker en van wat ik dacht dat zweet was .... was bloed in mijn bed ... ik was redelijk doorgelekt.
    Vanochtend een hele klomp bruin-rood stolsel in de wc....
    en ook een beetje buikkrampjes (niet superpijnlijk...meer zeurend onderaan de buik).

Ik heb de huisartspost gebeld...maar ja...daar werd ik niet veel wijzer van.... : 'kan een miskraam zijn!' Ja, dat snap ik ook wel ! :(

Hoe gaat het nu met je ?
    Heb je nu ook nog bloedverlies?

Ik hoop echt dat er morgen bij mij ook uit de echo blijkt dat alles goed is !!!!!!!!!!!!

Lola....x

18. lola36

lola36 Bekend lid

Oct 24, 2010
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update: echo was niet goed...er was niets meer te zien :(

Dus bij mij was de bloeding dus wel een voorteken...hoewel ik verder echt geen krampen heb gehad en de bloeding ook redelijk gestopt was na zaterdagnacht (ook geen klonten bloed meer etc).

19. Gonca

Gonca Bekend lid

Oct 27, 2009
    743
    0
    0

Sterkte !!

20. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1