Hoi, ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger en sinds gistermiddag ben ik bruin bloed gaan verliezen.. en sinds gisteravond is het rood geworden. Het is niet erg veel, telkens een beetje bloed in mijn inlegkruisje en heb heel licht buikpijn soms (geen krampen en ook niet dat je zegt auw). Ik voel me nog heel erg zwanger, ben nog erg misselijk en al mijn andere klachten zijn er nog. Nu vraag ik me heel erg af welke kant dit op zal gaan. Ik houd er zelf rekening mee dat het gewoon niet goed zit en dit een inleiding op een miskraam is. Maar hoe lang duurt het dan voordat het zou overgaan in erger bloedverlies? Ik kan maandag pas voor een echo terecht en de vk kon verder ook niks doen zei hij.. Is er iemand die het ook een beetje zo heeft meegemaakt en hoe is het uiteindelijk verlopen??
wat ontzettend vervelend dat je maandag pas kan komen !! ik ga voor je duimen dat het allemaal goed is het kan natuurlijk een gesprongen adertje zijn .. heb je misschien sex gehad of moeten poepen (sorry hihi) daar kan het ook door komen !! heel veel sterke
nee helemaal niet, wel diarree gehad en sex durfde ik juist niet, bang dat het dan mis zou gaan vk zei ook een gesprongen adertje misschien, maar dan moet het toch wel binnen een paar uur voorbij zijn?
Ik ben een leek hoor, maar een gesprongen adertje lijkt mij idd dat dat ook weer redelijk snel over is. Je hebt nu dus al een hele dag bloedverlies? Tja, het kan alle kanten op, je weet het gewoon niet. Daarom ook zo naar dat dit nu net naar het weekend toe gebeurt.... Maar dan maandag gelijk maar even die echo, dan weet je het maar!
Rood is sinds gisteravond 19.00 ongeveer dus ruim een dag ja. Het was gistermiddag eerst bruin.. Ik geloof nu dat het bloedverlies wel meer wordt.. heb helemaal geen buikpijn, maar misschien is dat ook alleen maar fijn. Ik heb ook zoiets van zet door of ga weg, want ik kan echt niet tegen dat afwachten.
Ik wil je nog niet verder ongerust maken, maar bij mij begon mijn miskraam ook zo Eerst wat licht bruinverlies wat vervolgens overging in helderrood bloed dat elke dag steeds meer werd totdat het overduidelijk zoveel was dat ik zeker wist dat het een miskraam was. Overigens ging het tijdsverloop bij mij wel iets langzamer (vanaf het bruinverlies tot aan miskraam ruim een week), maar dat is bij elke vrouw natuurlijk verschillend. Ik heb trouwens geen buikkrampen oid gehad, dus ook dat hoeft niets te zeggen. Meid, heel veel sterkte!!
Oke dus dat kan ook een tijdje duren. Ik dacht net dat het meer werd, maar dat is toch weer niet zo.. Misschien wel beter juist dat er verder geen krampen zijn.. heb echt geen zin in die pijn. Maar bij jou begon het bruinverlies met 6w4d? Had je uiteindelijk veel stolsels ook ofzo? Ik put iig kracht uit jouw onderschrift..
Ik heb ook een miskraam gehad met 6w3d. Heb helemaal geen grote stolsels verloren. Vruchtje kan ook al eerder gestopt zijn met groeien waardoor er maar weinig is om kwijt te raken.
Nee, het bruinverlies begon bij mij bij 5w6d. De dag daarna had ik een echo (stond al gepland). Mooi garnaaltje te zien met kloppend hartje. De dagen daarna telkens wat bruinverlies met wat rose er doorheen, maar alleen bij het afvegen. Ik had toen nog helemaal niets in mijn inlegkruisje. Het bruin ging op een gegeven moment geleidelijk aan over steeds meer rose wat uiteindelijk ook in mijn inlegkruisje terecht kwam, maar het wisselde echt per dag. De ene dag was het redelijk veel en de andere dag was het bijna weer over. In die week nogmaals 2 echo's gehad en telkens een prachtig kloppend hartje met een vruchtje dat perfect op groei zat. Totaal geen verklaring voor mijn bloedverlies. Op een gegeven moment werd het echt helderrood en zaten er ook stolseltjes bij, nog een echo gehad en weer hetzelfde verhaal. Alles perfect. Nog geen 48 uur had ik daadwerkelijk mijn miskraam wat diezelfde dag ook nog een werd bevestigd door een echo... Uiteindelijk heeft het dus 1 week en 4 dagen geduurd. Het moment zelf verloor ik ontzettend veel bloed en heel veel stolsels en ik voelde een hele duidelijke plop, toen wist ik zeker dat dit mijn miskraam was. Het bloed was overigens wel zoveel dat binnen een paar minuten een groot maandverband helemaal vol zat... En idd als je kijkt naar mijn onderschrift ben ik heel snel weer zwanger geraakt en dit keer wel een heel positief verhaal
Ow jeetje dat lijkt me ook erg als je iedere keer op de echo ziet dat het goed is, en het dan toch nog mis gaat Vond je je daaropvolgende/huidige zwangerschap ook niet heel eng in het begin?? Telkens broekloeren enzo..
Ja, ik vond deze zwangerschap echt doodeng. Ik deed idd de hele dag niets anders dan broekloeren en mijn wc-papiertje helemaal napluizen of er toch niet misschien een spoortje van bloed te zien was.... Wat was ik dan ook ontzettend blij toen ik de 12-wekengrens voorbij zonder een druppie bloedverlies. Overigens voelde de zwangerschap die uitliep op een miskraam wel heel anders aan dat mijn eerste zwangerschap. Had echt totaal andere klachtjes etc... Maar ja toen dacht ik ook nog: elke zwangerschap is anders, het zal wel. Maar toen ik deze keer dus weer zwanger was voelde ik mij gelijk net zo als bij mijn eerste zwangerschap en dat deed mij wel heel erg goed moet ik zeggen. Heb jij bij deze zwangerschap ook last van andere kwaaltjes dan bij je eerste zwangerschap? Of voelt het wat dat betreft hetzelfde?
Ik heb grotendeels dezelfde klachten (erg moe, misselijk en opgeblazen buik). Alleen had ik bij de vorige zwangerschap ook af en toe wat krampjes van het groeien en gelijk grotere borsten. Dus maar gedeeltelijk.. (die moeheid en misselijkheid overheersten bij beide, en daar heb ik nu nog steeds last van, de hormonen gieren nog door m'n lijf..)
Tja, het blijft dan afwachten ben ik bang. Ik hoop natuurlijk dat het met een sisser afloopt... Zal echt voor je duimen! Je kan maandag toch terecht voor een echo of heb ik het verkeerd begrepen?
Ja maandag zou ik een echo krijgen, die wil ik ook sowieso om te kijken of het er allemaal goed uit komt.. Bloedverlies en buikpijn neemt wel toe, dus ik hoop dat het gauw eruit komt allemaal, wil er graag vanaf zijn dan kan ik verder
Wat rot om te lezen dat je zwangerschap waarschijnlijk niet goed gaat aflopen Ik hoop alsnog dat het loos alarm is, maar zo klinkt het helaas niet Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte toewensen!
Volgens mij ben ik het net al verloren.. ik voelde ineens iets eruit komen, en hoorde plons, ik kon het ook niet meer zelf bekijken.. als dat het was dan was het al een tijdje niets meer. ik heb nu niet veel pijn meer (viel best mee) en nog maar weinig bloedverlies. ik hoop dat dat het was, dan is het voorbij en heb ik het gehad.
Sterkte. Ik heb het helaas ook meegemaakt en als ik het zo lees, lijkt het er wel op dat het voorbij is. Ik had afgelopen maandag een MK met 6w en ong 5 dagen en tot vrijdag heb ik nog gebloed. Ik voelde dat er iets eruit aan het komen was en ik ging maar gauw op een handdoek staan. Het zag eruit als een brok weefsel van ong. 2 cm. Toen heb ik afscheid genomen en doorgespoeld. Nu ik niet meer vloei, kan ik vol frisse moed aan een nieuwe ronde beginnen.
Zoals je het nu omschrijft lijkt het er idd op dat je een miskraam hebt gehad . Echt naar om te lezen en heel veel sterkte gewenst. Ik hoop dat je snel een plakbaby mag hebben! Laat trouwens de echo morgen wel doorgaan. Dan kunnen ze op z'n minst controleren of je baarmoeder schoon is...
ja dat wil ik ook zeker, aangezien ik niet zo veel bloed heb verloren als normaal bij een menstruatie