Hey bambie88 wat een toestand allemaal. Alsof de onzekerheid niet voldoende is doet de assistente ook nog eens stom! Ipv dat ze jou gerust moet stellen en aardig moet doen.. Goh van mij had ze al meteen een klap gekregen denk ik nee grapje natuurlijk.. Maar wat fijn dat je HCG is gestegen dat lijkt mij ook een goed teken toch? Eigenlijk zit in de dezelfde situatie als jij. Vorige week maandag is mij verteld dat er geen vruchtje was(6weken) en dat ik op een miskraam me eigen moest voorbereiden. Nou heel de week gewacht op pijn en bloedingen maar er kwam niks. Alleen was wel zwaar misselijker dan de afgelopen weken. Vandaag heb ik een echo gehad en met verbaasde ogen keken we elkaar aan (gyn,mijn man en ik). Het vrucht zakje was fliiiink gegroeid en er zat behoorlijk een vruchtje nou we moesten alle drie even bijkomen hoor en blij natuurlijk. Maar het kan alle kanten nog op dus we moeten nog tot volgende week wachten. Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je hoop moet houden. En vooral een klacht indienen tegen de assistenten. Ik wens je heel veel succes en sterkte met het afwachten.. Ik geloof dat het helemaal goed komt met jou.. x sem
Jeetje Bambi, wat een verhaal joh!! Mag zo'n assistente wel een echo maken zonder bijzijn van een gyn??? Ik vind het allemaal maar erg vreemd! Volgens mij mag dat namelijk gewoon echt absoluut niet! Kan je niet een ander ziekenhuis bellen en een second opinion vragen? Dat moet altijd kunnen volgens mij! Dat zou ik doen, want deze onzekerheid is niks... Heel veel succes!!
Jeetje ook lekker vertellen zo. Ik vindt het goed hoor dat je HCG zo gestegen is. Dat geeft gewoon wel hoop. De waarden zijn gemiddelden. Krijg je donderdag ook de echo? @rozemarijke Wil jou ook even heel veel sterkte wensen!!
Ja, dat mag wel Arts-assistenten werken zelfstandig, maar onder supervisie van een arts. Als ze iets dus niet weten, dienen ze te overleggen met de arts en ze horen hun bevindingen door te spreken met die arts. Dat heeft deze arts-assistent duidelijk niet gedaan....
Doorgaans verdubbelt hCG elke 2-3 dagen. Maar bij sommige vrouwen gaat dat langzamer. Zolang HCG stijgt, is dat over het algemeen een goed teken. Alhoewel HCG ook nog al eens door wil blijven stijgen als een vruchtje al gestopt is met groeien, omdat de aanmaak van HCG gebeurt door de placenta. Dit kan dus idd teken zijn dat het mis aan het lopen is, (maar dan is dat pas iets van de afgelopen dagen, niet te voorzien geweest bij de vorige echo's!!!). Maar kan ook zijn dat het bij jou langzamer gaat. Goed dat ze je donderdag weer prikken en je dan een echo krijgt, dan zou je daar een hoop meer duidelijkheid uit moeten krijgen! Sterkte met afwachten, dat kan zo lang duren altijd!
Wat waren trouwens je HCG-waarden van de afgelopen tijd? Als de verhoging van HCG namelijk ongeveer net zo snel blijft verlopen over de afgelopen 3 dagen als over de dagen daarvoor, dan zou je gewoon nog goed moeten zitten, (alhoewel je los daarvan natuurlijk altijd een kans blijft houden op een miskraam ).
Hey Sem: ja ik heb normaal altijd wel me bekkie bij me alleen nu... was ik helemaal overrompeld!! Wat fijn dat het bij jou gegroied is!!! pff die ziekenhuizen dekken zich altijd in... het kan altijd fout gaan ook als het er goed uitziet!! maar nou heb je goed nieuws laat je dan lekker genieten van het goede nieuws!! ik ben wel gerustgesteld.. alleen nog steeds wel onzeker is me waarde wel genoeg gestegen.. nu krijg je deze vragen.. allemaal ik moet nu weer tot donderdag afwachten! Heyy Noeska: ja ze mag wel een echo maken maar ik denk niet dat ze zulke harde uitspraken mag doen ik moet het gewoon maar weer afwachten!! dat wachten wordt pas leuk.. als ik weet dat het goed zit.. X
Foxy: ja donderdag ochtend moet ik bloedprikken en dan krijg ik smiddags om 14.40 uur een echo van een echte gynecoloog gelukkig!! Rozemarijke: ja dat heb ik ook gelezen dat de hcg bij de een sneller stijgt dan bij de ander.. en tuurlijk begrijp ik dat ze niets kunnen zeggen over de toekomts van de zwangerschap maar wel over het heden mijn hcg Donderdag 18 augustus = 106 Donderdag 25 augustus = 1546 Maandag 29 augustus = 2228 Rozemarijke: ik wens jou ook heel veel sterkte dikke Kuss..
@Rozemarijke : meid lees nu pas je banner, wat erg allemaal.. Ik wens heel veel sterkte de komende tijd.
Thanks Op basis hiervan zou het idd kunnen dat je HCG aan het afnemen is (qua snelheid van stijgen) en je een miskraam gaat krijgen. Dat zou dan donderdag echt wel duidelijk moeten worden, zowel met prikken als met de echo. Maar dat is dus pas te zeggen op basis van je waarde van vandaag, vorige week was er geen fluit aan de hand met je HCG! 4 keer verdubbeld in 7 dagen tijd, is hardstikke snel! Maar goed, dat is afwachten dan nu. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet... Ik kom eind van de week wel even kijken hoe het afgelopen is, (neem aan dat ik woensdag daar geen gelegenheid voor ga krijgen, alhoewel ik wel bedacht heb dat ik m'n laptop meeneem en dan uit kan proberen of ik netwerk krijg daar in het ziekenhuis....
Nou ik zit echt met open mond je verhaal te lezen bambie. Wat een achterlijk wijf zeg. Kan je huisarts je al verder helpen met deze waarden? Die weten dat vaak ook wel hoor. En alvast een telefonisch consult met een gyn? Want zn verpleegkundige die snapt er niks van en die zou ik niet meer serieus nemen. Mocht je eerst weer langs haar moeten dan vraag je om haar chef want dit kan echt niet hoor. Te belachelijk voor woorden. Je waarden stijgen wel en ik heb er echt te ballen verstand van maar er zijn ook online van die lijsten te raadplegen met hoeveel weken hoeveel hcg. Kwam ik een tijdje terug tegen.. misschien staat daar wat bij. Maar bij 6 weken komt er pas hartslag bij een vruchtje. Dus als jij toen 5 weken was is dat niet zo gek dat het er niet was. Ook verschilt dat op die termijn soms maar milimeters en dat kan je niet zien zonder inzoemen. Het laatste wat ik wil is je valse hoop geven maar er van uit gaan dat het mis is vind ik wel erg drastisch met de berichten die ik lees hier. Wat een stres en misschien wel voor niks. Echt een dikke klacht indienen. Misschien weet je zorg verzekering wel raad met dit soort mensen. Want die betalen dat ziekenhuis waarschijnlijk de volle mep terwijl je door een verpleegkundige word begeleid... Echt knippen en scheren die lui zijn ze helemaal gek geworden. Groetjes
Zo die had ik echt over d'r balie heengetrokken!! Is ze nou helemaal gek geworden!! Ik ga duimen dat dit gewoon goed afloopt want je HCG stijgt wel goed! Misschien niet volgens het boekje, maar het stijgt!
Wat eerder ook al geschreven is, hcg verdubbelt normaal gesproken iedere 2 a 3 dagen. Maar omdat er ook zwangerschappen bekend zijn die goed gaan en waarbij het hcg niet zo mooi stijgt, is het prikken van hcg eigenlijk geen goede voorspellende waarde. Mijn gyn doet het om die reden dan ook niet. Volgens hem zijn wekelijkse echo's meer betrouwbaar, en hij gelooft pas dat het niet goed zit als je met week 8 nog steeds geen hartactie hebt gezien. En ook daarbij zijn de wonderen de wereld nog niet uit, want recent hoorde ik een verhaal van iemand die met 10 weken een lege vruchtzak had, thuis ging zitten wachten op de miskraam, die kwam vervolgens niet, haar buik bleef maar groeien en een paar weken later was ze opeens 16 weken zwanger! Maar goed, dat zijn wel uitzonderingen. Volgens de "boeken" ziet het er voor jou niet heel goed uit, want normaal gesproken had het hcg inderdaad wat hoger moeten zijn. Ik zou in elk geval de echo even afwachten, maar je mag best nog een beetje hoop houden hoor.
Hey Meiden, sorry dat ik zo laat pas reageer er is ook zoveel gebeurd! Ik heb donderdag ochtend bloed geprikt en mijn HCG is gestegen naar 3994, perfect volgens de gyn. smiddags een echo gehad.. en ik vroeg wat zie je en toen gaf hij aan te weinig om te kunnen zeggen dat het goed of fout zit.. dat wil zeggen je bent net zo zwanger als ieder ander van 5 - 6 weken.. volgende week moet ik terugkomen en dan verwacht hij een kloppend hartje te zien.. ik ben ervan ondersteboven.. beste nieuws tot nu toe!! hij gaf aan dat er geen enkele reden was tot paniek.. de assistent is dus iets te voorbarig geweest ik ben er trouwens achter gekomen dat ze geen assistent is maar een verpleegkundige.. ik ben heel blij maar nog wel een beetje voorzichtig.. maar ik ben langzaam het negatieve aan het vergeten.. dit is iets wat ik nooit had verwacht!
Wat geweldik ben helemaal blij voor je. En ik dacht al zoiets toen ik je verhaal las maar wilde je geen valse hoop geven. Toch zou ik die muts wel even aankaarten bij haar chef want dat kan echt niet! Geniet ervan Groetjes